V-power

http://www.motor-forum.nl/forum/search.php?searchstr=vpower&condition=and&on=topicbody&topicstarter=&user=&sortdir=desc&sortby=datelastpost&forum=&maxagetype=lastpost&maxagetopic=&topicstatus=any (hier staan wat onderwerpen over v power tussen)
 
Er zijn zat vpower topics
full


Maar eh, nee ik heb er niets van gehoord en weet bijna wel zeker dat het bullshit is, tenzij je zacht plastic kleppen hebt oid ;)
 
gewoon euro 95 blijven tanken, vpower is alleen maar duurder en niet beter, als het echt beter zou zijn waarom zouden ze dan nog euro 95 maken???
 
nederlandse V power is boerenbedrog. is eigenlijk gewoon de ouwe "pura".
In duitsland is de v-power een echte verbetering, ook met hoger octaan (100).
Om marketingtechnische reden noemen ze de Pura hier nu ook V-power.
 
Hey, wat leuk zeg....

|( |( WEER EEN TOPIC OVER DAT KL*TE V-POWER |( |(

Ja, het is maandag...

Ja, ik lees het toch wel...

:+
 
En weer dat gezeik over dat het geen klote helpt.....
Je bent niet verplicht het te tanken hoor..... B|
 
hee goed man , een v-power draadje.
eindelijk , ik wel eens weten of dat nou echt ... ;)
 
gewoon euro 95 blijven tanken, vpower is alleen maar duurder en niet beter, als het echt beter zou zijn waarom zouden ze dan nog euro 95 maken???

wat is dat nu dan weer voor een logica...

als je een pentium 4 hebt is een 3,6 ghz toch ook beter dan een 3,2 ghz...waarom blijven ze die dan ook maken? misschien omdat niet iedereen wil betalen voor dat kleine beetje extra? (ff niet op letten dat ze uiteindelijk allebei niet meer gemaakt zullen worden over een jaar ofzo ;) )

zo is het met v-power dus ook...niet iedereen wil betalen voor een zuiverder brandstof...dus blijf je de mensen de keuze geven
 
nederlandse V power is boerenbedrog. is eigenlijk gewoon de ouwe "pura".
In duitsland is de v-power een echte verbetering, ook met hoger octaan (100).
Om marketingtechnische reden noemen ze de Pura hier nu ook V-power.
Pfff, hier in Engeland brengt Shell "Optimax" uit (ron 100, zal wel zelfde spul zijn als in Duitsland?), een aantal "tussen-de-oren" personen zweren er bij maar diverse onderzoeken wijzen uit dat ook dit boerenbedrog is (niet meetbaar "beter" dan bestaande 97/98 benzines). Met mijn Buell die nogal pingelgevoelig is merk ik totaal geen verschil. Nou ja, behalve in mijn portemonnee dan. Ik tank gewoon 95.
 
wat is dat nu dan weer voor een logica...

als je een pentium 4 hebt is een 3,6 ghz toch ook beter dan een 3,2 ghz...waarom blijven ze die dan ook maken? misschien omdat niet iedereen wil betalen voor dat kleine beetje extra? (ff niet op letten dat ze uiteindelijk allebei niet meer gemaakt zullen worden over een jaar ofzo ;) )

zo is het met v-power dus ook...niet iedereen wil betalen voor een zuiverder brandstof...dus blijf je de mensen de keuze geven
precies waarom maken ze nog allemaal fabrikanten pindakaas,terwijl iedereen weet dat calve toch altijd het lekkerst blijft.
 
wat is dat nu dan weer voor een logica...

als je een pentium 4 hebt is een 3,6 ghz toch ook beter dan een 3,2 ghz...waarom blijven ze die dan ook maken? misschien omdat niet iedereen wil betalen voor dat kleine beetje extra? (ff niet op letten dat ze uiteindelijk allebei niet meer gemaakt zullen worden over een jaar ofzo ;) )

zo is het met v-power dus ook...niet iedereen wil betalen voor een zuiverder brandstof...dus blijf je de mensen de keuze geven


jij begrijpt het productieproces van processoren dus niet... ze maken "alleen maar" bijv 3.6 GHZ cpu's maar testen vervolgens op welke frequentie de ROMMEL/AFVAL nog wel werkt en WAT er nog werkt. simpelweg een 3.6 die nog blijft lopen op 3.3, wordt verkocht als 3.2GHz, werkt een cachemodule niet, fikken we een spoortje uit en het wordt een celeron als het ware.

bij brandstof lijkt me markdifferentiatie de oorzaak... benzine is maar benzine.. benzine van de texaco is net zo goed als die van de bp, of total of al die andere toko's die hun tankwagens bij dezelfde vulinstallatie volgooien. maar alleen shell heeft v-power...dat het waardeloze stront is boeit niet, ze hebben een 'meerwaarde' op hun product (en ondanks dat die nihil is of zelfs verstopte injectors oplevert boeien de mensen die 'meer' willen betalen voor iets 'meer/anders enz' niet.. en daardoor maken ze dit jaar meer winst dan het CJIB !
 
t schijnt bij MWS getest te zijn op twee motoren op de bank en bleek dat power schraler is dan de normale 95 :?
 
wat is dat nu dan weer voor een logica...

als je een pentium 4 hebt is een 3,6 ghz toch ook beter dan een 3,2 ghz...waarom blijven ze die dan ook maken? misschien omdat niet iedereen wil betalen voor dat kleine beetje extra? (ff niet op letten dat ze uiteindelijk allebei niet meer gemaakt zullen worden over een jaar ofzo ;) )

zo is het met v-power dus ook...niet iedereen wil betalen voor een zuiverder brandstof...dus blijf je de mensen de keuze geven

bedoel hier meer mee dat shell dan beter alleen maar vpower zou moeten maken (is toch beter dan euro95 volgens hun???), en de kosten die ze dan niet meer maken met produktie van euro 95 kunnen ze dan mooi gebruiken om die vpower goedkoper te maken, maaar dat zal shell wel niet doen..., nu is er ook vpower diesel?? is ook beter dan de "oude" diesel, nou kap dan met maken van die oude diesel. Denk ik dan zo raar????? (zou kunnen hoor :) )
 
Denk ik dan zo raar?????

Ik zal het eens bij onze public relations afdeling vagen
Maar ik denk bij voorbaat dat er een yes antwoord uitkomt !!!
Ik had me voorgenomen om er niet meer op te reageren maar ik doe het toch..

1) V Power heeft niets maar dan ook niets met Euro 95 te maken !!!!
(het heeft in NL een octaangetal van gemiddeld 97.4)
2) Het word in Duitsland gemaakt en hier naar toe verscheept !
(vandaar dat we hier dus gewoon nog steeds euro 95 maken)
3) Het is gemaakt van nog zuivere componenten (lees lagere zwavel) en geeft daardoor geen aanslag in je motor.
4) De ene motor reageert er positief op en de andere niet (vraag me niet waarom ,de mijne merk ik het wel aan)
5) De nederlandse regering zou de accijns op deze brandstof eens moeten laten zakken ,Dan doen ze tenminste echt wat voor het millieu !!!
6) Shell Optimax ,Pura en andere merknamen hebben totaal andere specificaties.
7) als laatste :laat je nou geen onzin wijsmaken want er worden niet voor niets miljarden geinvesteerd om nog zuiverdere benzine te maken (is een overheid wens ,Kyotoverdrag enz.)

Zo nou ben ik weer moe :-(
Zit ik goddomme thuis nog over het werk te OHen
 
Ik zal het eens bij onze public relations afdeling vagen
Maar ik denk bij voorbaat dat er een yes antwoord uitkomt !!!
Ik had me voorgenomen om er niet meer op te reageren maar ik doe het toch..


5) De nederlandse regering zou de accijns op deze brandstof eens moeten laten zakken ,Dan doen ze tenminste echt wat voor het millieu !!!



:^

maar het is al even geleden dat de regering 'iets' "minder duur" heeft gemaakt en zit er voorlopig ook niet in.
 
Laatst bewerkt:
bedoel hier meer mee dat shell dan beter alleen maar vpower zou moeten maken (is toch beter dan euro95 volgens hun???), en de kosten die ze dan niet meer maken met produktie van euro 95 kunnen ze dan mooi gebruiken om die vpower goedkoper te maken, maaar dat zal shell wel niet doen..., nu is er ook vpower diesel?? is ook beter dan de "oude" diesel, nou kap dan met maken van die oude diesel. Denk ik dan zo raar????? (zou kunnen hoor :) )

nee...zoals ik al zei wil niet iedereen meer betalen voor zuiverder brandstof...dus als shell zou stoppen met euro95 gaan er dus heel wat klantjes en dus heel wat centjes verloren

stoppen met produktie van euro95 zal wel kostenbesparend zijn...maar ze moeten dan wel extra capaciteit maken voor de v-power lijn...dus wordt alles nog duurder


en wat betreft de reactie op de processoren...ik weet wel hoe die dingen worden gemaakt etc...het punt was echter dat er mensen zijn die niet meer willen betalen voor dat kleine beetje extra...dus dat weinig te maken met het productieproces
 
V-Power :r

Het mag zuiverder zijn en bla, bla, bla maar bottom-line gebruiken mijn beide ééncylinders meer met V-shit dan met gewone Euro 95 en is er geen prestatieverbetering. De éne motor heeft ouderwetse cabs en de nieuwe supermoderne injectie met cat en voldoet op z'n slofjes aan de Euro 2 norm. Ook in mijn auto: geen verschil...

Ouderwets boerenbedrog... sh*t, sorry... dat heet tegenwoordig 'marketing'
 
Ik tank nu 1 maand lang VPower, geen betere prestatie en ook niet zuiniger :| ...
tenminste ik merk er nix van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan