V snaar Sym Maxsym 600i versleten

madeiros

MF'er
10 mei 2016
119
3
grobbendonk
Hallo, ik vroeg me af of de v snaar van mijn maxsym met 16000km al versleten kan zijn.
Hij slipt namelijk bij vertrek en in stilstand bij gassen en dichtknijpen rem.
Rijdt wel al van in het begin met drpully sliders waardoor hij iets meer toeren doet.
Heb net alles proper gemaakt incl sliders maar slipt nog steeds.
 
Lijkt me vroeg. Een kwaliteitssnaar, deze is bijna zeker nog de originele, moet minimum 20.000 à 25.000 km meegaan. Bij mijn C650GT, vervangen aan 20.500 km. Deze zag er nog vrij goed uit. Vanaf dat moment ook met Dr Pulley rollen (28 gr) en sliders beginnen rijden. Dat gaat prima, nog niks abnormaals ondervonden. Ondertussen 27.500 km op de teller. Als er bij elke gelegenheid de zweep wordt opgelegd zal de riem meer slijtage vertonen....
 
Heb je bij dat proper maken iets van schade aan de riem gezien?
Neen er was niets aan te zien hij was zelfs nog 28 breed, misschien wat haartjes op de hoek buitenzijde maar zeker geen scheurtjes, ik doe nog wat km’s en als het niet betert wordt het een nieuwe, 179 eurootjes leggen🙈
 
Neen er was niets aan te zien hij was zelfs nog 28 breed, misschien wat haartjes op de hoek buitenzijde maar zeker geen scheurtjes, ik doe nog wat km’s en als het niet betert wordt het een nieuwe, 179 eurootjes leggen🙈
Ik weet niet wat de voorgeschreven minimumbreedte van de riem bij jouw scooter moet zijn, maar als die nog binnen de norm valt heb je mogelijk een ander probleem.
De riem wordt op spanning gehouden door de veer in de achterste poelies bij je achterwiel.
Mogelijk is er iets mis met die veer. Verslapt of gebroken.
Het zou ook kunnen dat de achterste poelies niet meer soepel kunnen schuiven over hun as.
 
De minimum breedte van de riem in 27,2 mm komt uit het werkboek .
Ik heb momenteel 27.000 km op men riem ( werd vervangen aan 18.000 en nu 45.000 )en deze meet nog steeds 28 mm , das nog niet half versleten tov nieuw (28,8).aan de riem is niets van sleet of kraken te vinden ,dus die 18.000 km dat is opgegeven is zeer vroeg volgens mij.
Way betrefd het slippen dat kan veroorzaakt worden door de schoentjes in de versnelling die voor de aandrijving moeten zorgen of de sliders die zich op het voorste deel van de aandrijving bevindt
 
De minimum breedte van de riem in 27,2 mm komt uit het werkboek .
Ik heb momenteel 27.000 km op men riem ( werd vervangen aan 18.000 en nu 45.000 )en deze meet nog steeds 28 mm , das nog niet half versleten tov nieuw (28,8).aan de riem is niets van sleet of kraken te vinden ,dus die 18.000 km dat is opgegeven is zeer vroeg volgens mij.
Way betrefd het slippen dat kan veroorzaakt worden door de schoentjes in de versnelling die voor de aandrijving moeten zorgen of de sliders die zich op het voorste deel van de aandrijving bevindt
Het onderdeel dat de snaar op spanning houdt is de veer in de achterste poelies, niet de rollers in de voorste poelies.
Het kan zijn dat die veer verslapt is of gebroken. Daarnaast kan het ook zijn dat de poelies niet goed meer schuiven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan