v-snaren; e-snaren; a-snaren

Status
Niet open voor verdere reacties.

peerke55

MF'er
20 okt 2007
130
0
Da's mooi: een aantal van ons laat weten niet alleen v-snaren te gebruiken, maar ook e-snaren, g-snaren en ga zo maar door!
We hebben blijkbaar meer dan een hobby (gemeenschappelijk)! :9
Ik hoor daar ook bij: heb en bespeel veel snaarinstrumenten: diverse gitaren, mandoline, banjo, bas-gitaar, maar zelfs pedalsteelgitaar.
Typisch country instrument dat ongelooflijk mooie (jank)klanken produceert: Luister naar Teach Your Children van CrosbyStillsNash en je weet wat ik bedoel. ;)
In mijn laatste band zat ook een fiddle (leuk voor Stradje) en een Strat.
Zie youtube: meat and potatoband *D *D *D

Nog meer van die snarenfiguren hier?
 
Yep, hier is er nog een;
Ben ook gitaarfanaat en nog lerende maar dat houdt bij het spelen van een gitaar m.i toch nooit op.
Heb een lespaul model staan en een jaar of 18 oude viersnarige bas en een oude acoustische kast die ik de laatste tijd veel gebruik.
Klonk in het begin als een kat die op z'n staard werde getrapt maar na wat geexperimenteer met de topkam en het veranderen van drie keer stalen snaren naar vier maal staal en natuurlijk twee maal nylon klinkt ie echt fantastisch.
Tja, wat de bas betreft is iets wat me niet loslaat en hoewel je vaak hoort dat het niet samen kan heb ik daar maar even lak aan.
Speel niet in een band maar het is puur uit hobby waar ik veel plezier aan beleef.
Maar wat snaren betreft zou ik zeker geen stalen snaren op je scooter monteren!
Greetz, en we spreken elkaar misschien nog misschien nog en misschien zijn er dus ook meer mensen op het motorforum met deze leuke hobby! :Y
 
Ik speel zelf mee in de "gedoogzone" helemaal achteraan bij de 2e violen van het Philips Symfonie Orkest, dat is dus mijn "bandje". Iers fiddlen lijkt mij ook wel gaaf. Waar ik zelf ook helemaal gek van ben is Roby Lakatos, 's werelds beste zigeunerviolist: zeg maar wat Tommy Emmanuel is voor de akoestische gitaar.

Vanaf 25 oktober gaan we met het orkest op concertreis naar Shanghai en omgeving voor 10 dagen. Gaaf, he?! Bij terugkomst hoop mij als volwaardig topic-lid te kunnen melden bij de Chinese motorscooters. ;)

Pjoe, ben ik blij dat ik dit toch weer een beetje "on-topic" heb weten te krijgen O-) , want we maken ons hier natuurlijk wel schuldig aan schandalige forum-vervuiling :$ !!

@peerke55: net ff op youtube gekeken. Leuke band! Dat soort fiddle-werk lijkt me ook wel leuk. Dat is wel muziek die sfeer in de tent brengt.

In China moeten we met het orkest ook een aantal heel erg foute Chinese mopjes spelen met titels als "The happy woman soldier". Mijn zoon is in juni al met een ander orkest geweest en hij zegt dat die Chinezen daar volledig van uit hun dak gaan. Daar nemen ze dan het 1e pianoconcert van Tjavkovski en dat soort werk wel voor op de koop toe!
 
Laatst bewerkt:
Heb je de kolder in kop gekregen ofzo????


Nee, wij bosschenaren hebben hooguit unne spijker in onze kop ;)

'k wist niet dat je hier geagiteerd van kon raken...

We hebben het gewoon over onze gezamenlijke hobby!
Mooi toch! :9~
 
Dank voor je compliment, Stradje.

Je zult in China wel je ogen uit gaan kijken met wat dat allemaal op 2 wielen gemotoriseerd rondtuft!

Hou ons svp op de hoogte!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan