v-twin loopt op 1 cilinder !!!!!

koen-R1

MF'er
20 mei 2004
58
0
etten leur
heb vandaag mijn HONDA VTR SP1 gewassen en ben toen gaan rijden en na ongeveer zon 20 km had ie bijna geen trek kracht meer!

hij loopt wel stationair en als ik dan gas geef valt ie uit !

nu heb ik hem af laten koelen en toe nweer gestart, en gevoelt aan beide uitlaatbochten bij de cilinder, en ben tot de conclusie gekomen dat mun achterste cilinder niet meedraaid !

daarnet nieuw bougie gehaald en heb nog steeds hetzelfde probleem!!

ik weet wel een beetje, maar ben niet super technisch dat ik alles zo uit elkaar draai !!

WIE WEET WAT ER AAN DE HAND KAN ZIJN ????


groetjes koen
 
Hoe zag de oude bougie er uit toen je hem er uit haalde

Zou een vochtprobleem kunnen zijn ivm het wassen, maar blijft gokken vanaf hier.

Geeft je bougie wel een vonk ?
 
Was ie droog of nat (je bougie bedoel ik dan he ;) )

Wordt toch de zaken doormeten, terugwerken vanaf de bougie. Kabel, bobine, enz
 
Als het na het wassen kwam moet je het toch zoeken in vocht denk ik!

Zijn je contacten nat geworden, bougiekapjes nat etc... Ga je hele electronische systeem even af. Waarschijnlijk werkt het morgen alweer als het allemaal gedroogd is. Moet je hem niet in de regen zetten natuurlijk.

Zoals gezegd: Wordt toch de zaken doormeten, terugwerken vanaf de bougie. Kabel, bobine, enz

Succes he!
 
Droog? Dan komt er geen brandstof in je cilinder!

Als hij niet vonkt zal het toch daaraan liggen, maar dat hij droog is vind ik vreemd.


Motor heeft injectie dus waarschijnlijk gebeurt er bij de achterste cilinder gewoon helemaal niets. Geen benzine, geen vonk, niks nakkes nada
 
gaat je FI lampje nog knipperen als je hem op het contact zet?
hoe dan ook, als je injector voor die cilinder defect is, of een kabelbreuk, mag je motor niet eens gaan lopen. dus ik vind het raar.

ik gok dat de achterste injector rommel erin heeft zitten.

maar zou niet mogen van een wasbeurt.
maarja, start hem es, een kijk hoevaak dat FI lampje knippert of blijft branden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan