V45 Magna.... ha, ha..

Abby

MF'er
2 nov 2001
88
0
Hoi forumdeelnemers,

Was hier even geleden om mezelf in jullie groep te gooien.
Voelde me wel een beetje in \'t hol van de leeuw\' met al die snelle jongens om me heen. :P
Maar goed ik ben niet het type om in een hokje geplaatst te worden dus mail me post hier en niet specifiek op de chopperpost!
Vertelde jullie even geleden dat ik mijn rijbewijs pas had verworven en dat ik op zoek was naar een motor, nou ik heb er een gevonden... een V45 Magna 750cc 4cylinder, kleur Paars in IK vind\'um harstikke gaaf! :]
Nu jullie dit hebben vernomen, mag ik hier dan nog wel effies blijven?
Misschien gooi ik nog wel een foto in de groep!
Ik wens jullie nog een fijne nachtrust..... :z
Bye, bye.
 
Hoi forumdeelnemers,

Was hier even geleden om mezelf in jullie groep te gooien.
Voelde me wel een beetje in \'t hol van de leeuw\' met al die snelle jongens om me heen. :P
Maar goed ik ben niet het type om in een hokje geplaatst te worden dus mail me post hier en niet specifiek op de chopperpost!
Vertelde jullie even geleden dat ik mijn rijbewijs pas had verworven en dat ik op zoek was naar een motor, nou ik heb er een gevonden... een V45 Magna 750cc 4cylinder, kleur Paars in IK vind\'um harstikke gaaf! :]
Nu jullie dit hebben vernomen, mag ik hier dan nog wel effies blijven?
Misschien gooi ik nog wel een foto in de groep!
Ik wens jullie nog een fijne nachtrust..... :z
Bye, bye.

Gefeliciteerd met je rijbewijs én je motor! *D
 
gefeliciteerd,

Ik zeg niets,
Ik zeg niets,
Ik zeg niets,
Ik zeg niets,
Ik zeg niets,
Ik zeg niets,
Ik zeg niets,
Ik zeg niets,
Ik zeg niets,
Ik zeg niets,
Ik zeg niets,
Ik zeg niets,
Ik zeg niets,
Ik zeg niets,
Ik zeg niets,
Ik zeg niets,
})
 
LOL @ Gizzmo. ;)

Maar van harte gefeliciteerd en ik ben blij dat je blij bent met je motor. :)
 
Gefeliciteerd met je rijbewijs....














ennuh op een oude fiets moet je het leren................ toch :? })
 
Hoi Abby,

allereerst gefeliceerd!

Niks mis mee hoor een V45 magna.
Ik heb een V45 Sabre. Doe ik me woonwerk
kilometers mee. Sterk trillingsvrij blok met cardan.

Let je wel even op je nokkenassen. De
V45 blokken hebben veelvuldig problemen met
de nokkenassen. Lopen vaak droog. Voor de rest
zijn het probleemloze fietsen. Dat 45 staat trouwens voor de cilinderinhoud in inches:
2.54 * 2.54 * 2.54 * 45 = 737cc
en niet zoals vaak wordt gedacht de graden van de v stelling van het blok.
V65 is de zwaardere broer dat blok is 1065cc.
:9
 
Kijk, dat is een verstandige keuze... een V45 Magna... dan heb je een lekkere pittige chopper !

Ikzelf rijd een V30, een 500cc klasse, maar pittig genoeg (voor dit moment). Ze rijden bovendien ook zuinig, weinig onderhoud (wat je makkelijk zelf eraan kan doen) en ze zien er nog es goed uit ook! *D

Uit welk jaar issie? Welke kleur? Snel een foto online zetten, hoor... (als ut kan eentje waar je een wheelie op doet :) )
Heb je trouwens al een werkplaatshandboekje ervoor? Die zijn wel erg makkelijk. Die van Haynes zijn goed (engelstalig), kosten rond de 80,-.

Nou, veel plezier met het :] :] ... wie weet komen we elkander nog wel es op de road tegen... :P
 
Op vrijdag 23 november 2001 10:26 schreef Tensive het volgende:
Kijk, dat is een verstandige keuze... een V45 Magna... dan heb je een lekkere pittige chopper !

HoI Tensive,

Leuk zo\'n positieve reactie! :)
Plaatste mijn topic op de algemene praat, maar ze hadden me tot mijn verbazing hierheen verplaatst.
Ik houd niet zo van dat hokjes gedoe maar goed je hebt nou eenmaal categorieen die bij elkaar horen.
Was jij trouwens ook niet degene die mij naar dit type motor verwees, omdat ik aangaf op zoek te zijn naar een motor?
Enuh, de motor is best al een \'oud beessie\' hij is van \'82 maar ziet er puntgaaf uit en heeft ook wel leuke extra\'s o.a. een dragpipe en de kleur is paars en dat bevalt me eigenlijk ook wel.
Zoals je misschien nog wel weet ben ik een \'opstapper\' na jarenlang op de achterzit te hebben gezeten mag ik nu zelf het stuur in handen nemen. Dus eerst maar eens een stukkie praktijk ervaring op doen. *D En bij de keuze van de motor had ik zoiets van hij hoeft beslist niet nieuw te zijn en had een prijs zo tussen de 2500,= en 4000,= in gedachten.
En laat nou net deze motor waar mijn oog opviel de prijs hebben die onder het laagste bedrag lag. Prachtig toch?
Yes, het beginnersgevoel zal er voor mij 1 zijn van een \'happy wheeler\' :]

Tsjee, zelf sleutelen? Daar heb ik nog niet aan gedacht. Wil dat de motor liever gezegd ook niet aandoen, ben wat dat aangaat A-technisch! ;( Maar... gelukkig heb ik een rasechte sleutelaar binnen handbereik waar ik als het nodig is op terug kan vallen. Alleen heeft\'ie meer verstand van Harley\'s dus ik denk dat het werkplaatshandboek van Haynes toch geen overbodige luxe zal zijn.
En die foto zal ik hier zeker eens plaatsen.
 
Heb je trouwens al een werkplaatshandboekje ervoor? Die zijn wel erg makkelijk. Die van Haynes zijn goed (engelstalig), kosten rond de 80,-.

Ik had voorheen ook altijd Haynes boeken, tot ik een Claymer werkplaatsboek zag, dat is NOG duidelijker en uitgebreider beschreven. Inclusief vele explosie-tekeningen, zelfs van de kleinste onderdelen, dat miste ik eigenlijk bij de Haynes manual van m\'n GS500e. Misschien dat ik een Claymer boek koop bij de XR250R, maar had de afgelopen keer ook gewoon gesleuteld zonder boek.
Het meeste is standaard.
 
Ik had voorheen ook altijd Haynes boeken, tot ik een Claymer werkplaatsboek zag, dat is NOG duidelijker en uitgebreider beschreven. Inclusief vele explosie-tekeningen,

Jk, jij ook hier?

Kun je me uitleggen wat je bedoelt met explosie-tekeningen :?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op zaterdag 24 november 2001 12:56 schreef JK het volgende:

Ik had voorheen ook altijd Haynes boeken, tot ik een Claymer werkplaatsboek zag, dat is NOG duidelijker en uitgebreider beschreven. Inclusief vele explosie-tekeningen,


Jk, jij ook hier?

Kun je me uitleggen wat je bedoelt met explosie-tekeningen :?

Hoe laat ik een Chopper op een verantwoorde manier ontploffen??? :+
 
Plaatste mijn topic op de algemene praat, maar ze hadden me tot mijn verbazing hierheen verplaatst.
Ik houd niet zo van dat hokjes gedoe maar goed je hebt nou eenmaal categorieen die bij elkaar horen.

ach, het is niets persoonlijks.. gewoon een manier om alles geordend en gestructureerd te houden.

Was jij trouwens ook niet degene die mij naar dit type motor verwees, omdat ik aangaf op zoek te zijn naar een motor?

Jups... ik was idd die persoon. Heb ik je die positieve aanleiding uiteindelijk gegeven tot de Magnifieke Magna? :P

Enuh, de motor is best al een \'oud beessie\' hij is van \'82 maar ziet er puntgaaf uit en heeft ook wel leuke extra\'s o.a. een dragpipe en de kleur is paars en dat bevalt me eigenlijk ook wel.

De mijne is uit \'84, bordeauxrood... Heel anders dus dan de kleur paars die jij hebt. Is hij misschien overgespoten? Want ik herinner me zo geen kleur paars in dat originele Magna-pakketje (maar zoiets kan me ook heel makkelijk ontgaan.. :9 ).
Een dragpipe is wel lekker stoer, maar ik durf zo niet te beweren dat ik weet hoe het geluid klinkt: het is immers een 4-cilinder.

Zoals je misschien nog wel weet ben ik een \'opstapper\' na jarenlang op de achterzit te hebben gezeten mag ik nu zelf het stuur in handen nemen. Dus eerst maar eens een stukkie praktijk ervaring op doen. *D En bij de keuze van de motor had ik zoiets van hij hoeft beslist niet nieuw te zijn en had een prijs zo tussen de 2500,= en 4000,= in gedachten.
En laat nou net deze motor waar mijn oog opviel de prijs hebben die onder het laagste bedrag lag. Prachtig toch?

Als het je eerste eigen motor is, dan is het altijd wel verstandig om te beginnen met een goedkope tweedehandse motor 8-) .
Waar heb je em eigenlijk vandaan... een particulier of kennis?

Tsjee, zelf sleutelen? Daar heb ik nog niet aan gedacht. Wil dat de motor liever gezegd ook niet aandoen, ben wat dat aangaat A-technisch! ;( Maar... gelukkig heb ik een rasechte sleutelaar binnen handbereik waar ik als het nodig is op terug kan vallen. Alleen heeft\'ie meer verstand van Harley\'s dus ik denk dat het werkplaatshandboek van Haynes toch geen overbodige luxe zal zijn.

Ach, ik ben ook niet zo technisch, maar het scheelt je wel wat knaken: een boekje van 80,- en dan zelf sleutelen of een monteur elk uur 85,- betalen voor iets wat je zelf ook wel kan... snel gemaakt die keuze. Voor het grotere werk (kleppen stellen enz.) breng ik em wel weg, hoor... ;)

En die foto zal ik hier zeker eens plaatsen.

Jah... doen... zorg dat je kenteken goed is weggemoffeld. :)
 
Jups... ik was idd die persoon. Heb ik je die positieve aanleiding uiteindelijk gegeven tot de Magnifieke Magna? :P
Uh, nou nee niet direct. Hier en daar is navraag gedaan en de Magna werd toch wel steeds naar voren gebracht. Het zal wel zo moeten wezen! *D

De mijne is uit \'84, bordeauxrood... Heel anders dus dan de kleur paars die jij hebt. Is hij misschien overgespoten? Want ik herinner me zo geen kleur paars in dat originele Magna-pakketje (maar zoiets kan me ook heel makkelijk ontgaan.. :9 ).
Nou, deze motor is vanuit America geimporteerd.
Weet ik veel.. misschien dat ze daar ook andere kleuren hebben :?

De motor gaat eerdaags voor een onderhoud naar de dealer.
Ik heb een plaatje in mijn kop dus de motor gaat tzt overigens nog wel wat veranderen. Sissybar gaat er af, wordt een solosit. Krijgt ook een iets bredere achterband en een ander stuur. Misschien ook nog andere velgen, completeer het geheel met toolrol en zadeltassen. En daar houd ik het voorlopig wel op... denk ik :]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maak er zoiets van

suz-intruder1400-95-bikepics-03938.jpg


Dit was een van m\'n vorige fietsen vond het wel een tof ding..
 
Ha ha JohnV was zo\'n chopper-rijder die het licht heeft gezien, en zich nu bekeerd heeft tot het serieuze werk :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan