V50 Nato

IndianScout

Tot ziens , klimaat freaks !
11 mei 2011
2.272
2.154
  • Merk:Guzzi
  • Type:V50 Nato
  • Bouwjaar:83
  • Kmstand:xxxxx
  • Probleem overmatig olie lekkage uit luchtfilter
  • Wanneer is het probleem onstaan, half jaar terug ?
  • Wat is er al aan gedaan:gedemonteerd tank/filter etc.


Zoals omschreven .

Luchtfilter zit bats vol met olie en loopt er onder uit op de versnellingbak , na schoonmaken en dan na een ritje van 15 km zit hij er helemaal onder de olie.
Heb het idee dat carterventilatie erg veel druk opbouwd ? die slangen bij de kleppendeksel heb ik gecheckt .
zit ook een kogelagertje in het luchfilter deze is goed gangbaar .
Heb totaal geen verstand van guzzi's dus hoor het graag .
 
Je hebt niet toevallig de olie ververst/laten verversen voor dit probleem begon? Ik heb geen ervaring met de Nato maar Guzzis hebben de gewoonte om bij te veel olie dit de airbox in te sturen. Wat te veel is wil nog wel eens per individuele Guzzi verschillen, maar je wil de olie tussen de min & max op de peilstok hebben en zeker niet tot de max.

Edit: er loopt als het goed is een afvoer slangetje van de airbox terug naar de carter, ik zou die ook even controleren.
 
Laatst bewerkt:
hoe peil je de olie?
koude motor , staat midden vd pijlstok olie en draai de plug er niet in , leg hem er boven op , of moet je bij guzzi hem er juist wel inschroeven ? dan zit er inderdaad teveel olie in .
slang naar luchtfilter naar blok heb ik niet gezien , wel van de de 2 koppen gaan naar de onderkant van het filter .


Olie is wel eens ververst maar toen heb ik er niet op gelet , tot dat de versnellingsbak eronder zat .
 
koude motor , staat midden vd pijlstok olie en draai de plug er niet in , leg hem er boven op , of moet je bij guzzi hem er juist wel inschroeven ? dan zit er inderdaad teveel olie in .
slang naar luchtfilter naar blok heb ik niet gezien , wel van de de 2 koppen gaan naar de onderkant van het filter .