v85 tt

Ik zou zeggen, ga lekker op vakantie met hun Demo. Zoeken zij het maar uit met je motor. Laat de pret niet verpesten. Bijkomend voordeel is dat je na 2 weken op de demo motor exact weet hoe warm die word en hoe die trekt. Zodoende kun je veel beter de vergelijk maken met je eigen motor.

En ik wil over 1,5 week op de motor, mijn nieuwe motor op vakantie..
Modjes, toestemming om te vloeken??
 
Sodeju , wat is dat nou toch ?? Er lijkt iets structureel fout met het onderblok , krukas niet goed in lijn geboort , carter krom .

Zeeeeer vervelend , vond het ook al zo vreemd dat de [standaard] demo , vlotter aanvoelde dan je eigen motor ,met vers gemonteerde katvervanger.
 
Net terug van de dealer.
Ze gaan bellen met de importeur..
Dat is het wel zo een beetje voor nu.

Geen aanbod tot vervanging van de motor voor een nieuwe, en ook geen aanbod om de demo mee te nemen op vakantie.
Weinig bevredigend dus. Gvdm!!

Ik ga nu maar even bellen met de rechtsbijstand hoe ik dit het beste aan kan pakken.

Want hoe je het ook went of keert deze motor moet weer helemaal uit elkaar om dit te repareren.
Al hangen ze er een ander blok onder dan nog is de motor binnen de eerste 1300km twee keer compleet uit elkaar geweest.
Dat wil ik helemaal niet bij een nieuwe motor, en dus niet acceptabel.
 
Toch wel teleurstellend. Klinkt mij niet echt alsof ze service hoog in t vaandel hebben staan. Het technische gezeik is op zich al super vervelend maar dan verwacht je op zijn minst een meer proactieve houding van de dealer...

Hopelijk zijn ze nu intern hard aan het overleggen en wordt je vlug gebeld met een beter antwoord.
 
Laat je niet afschepen: je laat je kapotte motor bij de dealer staan, en voor zo lang de herstelling duurt, eis je een evenwaardig vervoermiddel.

Eerst vriendelijk, bij weigering de dag nadien schriftelijk - dmv een brief opgesteld door een vakman.

Dat jouw motor minder vermogen heeft en veel heter wordt dan de vervangmotor , zou ik uitdrukkelijk als vastgestelde gebreken vermelden die moeten gerepareerd worden.
 
Ik geef ze tot morgen om met een reactie te komen (al dan niet vanuit de importeur onderbouwd).
Dan ga ik nogmaals langs om een werkopdracht te bespreken (oplossen van alle punten) en deze schriftelijk te bevestigen.
Ook wil ik dan een passende oplossing voor mijn geplande motor vakantie die op 7 juli start.
 
Heb meer dan 20 jaar ervaring met verzekeringen: mijn raad is om in een zo vroeg mogelijk stadium de rechtsbijstand te informeren (nu dus); komt er vanuit de importeur of dealer een oplossing, dan is dat mooi, komt die niet, dan weet de DAS of Arag er al van en kunnen meteen actie ondernemen. Je vakantiedatum komt namelijk rap dichterbij, en voor je eigen gemoedsrust is het wel fijn als hier zsm een oplossing voor is.

Heb trouwens ook meer dan 20 jaar Guzzi gereden... mijn ervaring daarmee is geweldig, maar af en toe ook gruwelijk. En een dealer met Guzzi hart en Guzzi verstand, daar zijn er niet zoveel van; ik kende er een, en die zat helegaar in Amsterdam. Lamers vond ik wisselend; in ieder geval, alle succes gewenst!
 
Net gebeld met de rechtsbijstand verzekering.
Wettelijk moet ik ze tot 3 keer toe de kans geven het zelfde euvel te herstellen.
Ik moet even zorgen dat ik een schriftelijke bevestiging heb dat dit de 2de keer is dat ze het proberen, of via mail of via een werkopdrachtje.

Vervangend vervoer zijn ze niet wettelijk verplicht, dat hangt af van hun verkoop voorwaarden.
Maar omdat ik het de vorige keer ook heb gehad is het aannemelijk dat ik dat nu ook kan krijgen/vragen.
 
Net gebeld met de rechtsbijstand verzekering.
Wettelijk moet ik ze tot 3 keer toe de kans geven het zelfde euvel te herstellen.
Ik moet even zorgen dat ik een schriftelijke bevestiging heb dat dit de 2de keer is dat ze het proberen, of via mail of via een werkopdrachtje.

Vervangend vervoer zijn ze niet wettelijk verplicht, dat hangt af van hun verkoop voorwaarden.
Maar omdat ik het de vorige keer ook heb gehad is het aannemelijk dat ik dat nu ook kan krijgen/vragen.

3 keer een nieuwe motor moeten laten repareren? Eigenlijk te bizar voor woorden.
Er zal dan toch ook wel een wettelijk termijn staan waarbinnen dat moet gebeuren?

Mocht het zover komen dan heb je hier ms wat aan:

 
Ik heb een goede rechtsbijstandverzekering maar ik hoop nu nog even dat ik die niet nodig ga hebben.

Zojuist ben ik nog even bij de dealer geweest om te informeren wat de status was/is.
Ze gaan vandaag overleggen met de importeur. Hun insteek is dat de motor terug gaat naar de importeur, en dat die de motor volgende week hersteld.
Daarbij hopen ze dat dit herstellen lukt voordat ik 6 juli op vakantie wil gaan met de motor.

Ze blijven redelijk vaag.
Ik begrijp dat ze het druk hebben en hun werkplaats vol gepland staat.
Maar ik heb maar zo het vermoeden dat als mijn motor in Breda bij de importeur is ik nog langer kan gaan wachten. En de dealer heel simpel dan kan zeggen dat het buiten hun macht is.

Ik heb er geen goed gevoel bij op deze manier. Het voelt mij echt te vaag en verre van concreet.
Hoe moeilijk is het om gisteren meteen al de importeur te bellen en spijkers met koppen te slaan. Kom op.
 
Vaak kun je via de reisverzekering vervangend vervoer krijgen, als je pech hebt met je eigen motor, en reparatie langer duurt dan aanvang van je vakantie.
 
Ik vind trouwens de Site van Zowel Moto Guzzi als Piaggio zeer onvolledig en onduidelijk. Nieuwe Guzzi's worden (als het goed is) standaard met mobiliteitsservice geleverd. (pechhulp). Online zijn de verkoopvoorwaarden en Road assistance voorwaarden niet in te zien.

Vraag ze op, lees ze door. Waar heb je recht op?
 
Hebben ze aangegeven dat je een vervangende motor mee krijgt als het niet op tijd is gerepareerd?
Nee hebben ze nog niet aangegeven, dit is ook geen plicht voor hun maar een gunst.
Tijdens de vorige reparatie heb ik 2,5 de beschikking gehad over hun demo motor.
Misschien bieden ze me zo iets nu weer aan zodra ze meer weten over de planning.
Vaak kun je via de reisverzekering vervangend vervoer krijgen, als je pech hebt met je eigen motor, en reparatie langer duurt dan aanvang van je vakantie.
Ja volgens mij heb ik dit wel in mijn pakket zitten, echter mag en kan dit dus ook een auto zijn.
Dan zorg ik liever dat mijn Vespa in orde is en ik die mee kan nemen.
Ik vind trouwens de Site van Zowel Moto Guzzi als Piaggio zeer onvolledig en onduidelijk. Nieuwe Guzzi's worden (als het goed is) standaard met mobiliteitsservice geleverd. (pechhulp). Online zijn de verkoopvoorwaarden en Road assistance voorwaarden niet in te zien.

Vraag ze op, lees ze door. Waar heb je recht op?
Je hebt recht op hulp onderweg, overal in de voorwaarden wordt gerefereerd aan "verder dan 50Km van je woonplaats"
Er wordt nergens gesproken over een vervangende motor.
Wel dat je indien je gestrand bent op (wederom) meer dan die 50 km afstand van je woonplaats je een trein ticket of bij langer reizen dan 6 uur een vliegticket kunt krijgen.
Ook kunnen ze ene huurauto inzetten met een maximum van 72 uur, vrije kilometers.

Echt dus om thuis te komen.

Ik wil best wel mee denken met de dealer, dat heeft denk ik meer effect dan hakken in het zand te steken.
Ik dacht net even de importeur te bellen en die om hulp te vragen maar dat gesprek ging redelijk snel fout en bracht me niets.
Ze waren er wel al van op de hoogte, hebben schijnbaar vanochtend al gesproken met mijn dealer.
Hij (technisch specialist Piaggio) gaf aan dat de dealer met hem gesproken had en dat ze nog met de verkoop manager wilde overleggen.
Die was er niet vanochtend dus moest daar later voor terug gebeld worden.
Al met al heeft dat belletje niet echt geholpen dus, ik was gepikeerd dat de dealer dus toch al had gesproken met de importeur maar mij net een half uur daarvoor zei van niet.
Daar raakt ik gefrustreerd van + dat de man me daar niet verder kon helpen, bla bla dus ik kan wel een beetje nors hebben gedaan tegen hem door de telefoon.

Lang verhaal kort.
Ik heb de dealer net een mail gestuurd met het verzoek tot herstelling van de gebreken.
Daarbij een document met al die gebreken, kilometerstanden, data enz.
Ik heb gevraagd om een redelijke termijn waarin dit opgelost moet worden.
Lukt ze dit niet voor 7 juli heb ik verzocht om een leen motor.
 
dubbele post:

Jep dealer belt net.
Geen vervangend vervoer, motor brengen op de 2 juli zoals al gepland stond voor de eerste beurt.
Dan gaan ze hem open halen en kijken wat er is.
2 juli is donderdag, 6 juli start vakantie is de maandag daarop.
Dat gaan ze dus niet redden, vakantie op mijn nieuwe of vervangende motor gaat dus niet door.

zucht..
 
Lekkere service van die dealer en importeur. Koop ontbinden laten nog ene mogelijkheid? Vanwege niet wat je kan verwachten van een nieuwe motor?
 
Lekkere service van die dealer en importeur. Koop ontbinden laten nog ene mogelijkheid? Vanwege niet wat je kan verwachten van een nieuwe motor?
Nee niet zonder dat ik ze de kans heb gegeven het binnen een redelijke termijn te repareren.
En dat tot 3 keer toe zelfs..

Dit is mijn uitspraak en hier moet u het mee doen. })

Ondertussen ben ik mijn topkoffer, zijrekjes, navigatie e.d. van mijn Guzzi af aan het halen.

De navigatie en ik denk ook de nieuwe Givi topkoffer gaan op mijn Vespa.

Ik wil er ten eerste voor zorgen dat mijn Guzzi goed geprepareerd wordt.
Dat het ding dan niet mee kan op motortrip is erg, heel erg jammer maar ondergeschikt.
Ik ga me later wel beraden over een tegemoetkoming of iets dergelijks.
 
Heeft ie al een ingebrekestelling door een advocaat laten opstellen?
Inclusief kostenvoorstel voor de huur van een equivalent voertuig (bv. F850GS) voor de duur van de herstelling en de duur van zijn vakantie, incl. 5000km?

Nee?
Wat jammer, cry me a river.
 
De dealer heeft een product met grote gebreken verkocht en weigert die meteen te herstellen of de koop ongedaan te maken.

Wat gaat ie de rechter vertellen?

De importeur is trouwens helemaal geen partij.
 
Zo @Tutto Terreno liever met een gestrekt been er in??
Je komt nou niet echt over als een vriendelijke gast maar dat zal vast geschreven woord zijn.

Ik heb al contact op genomen met mijn rechtsbijstand, er is niets meer te doen dan dat ik nu doe.
Ik wens je succes als jij denkt dat het anders kan.
Wat ik zal het sterker vertellen, je krijgt van mij 500 euro als je je woorden kunt om zetten in daden met succes garantie.
En dat is: "Een ontbonden aankoop met terug betaling van volledige aanschafprijs".
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar heb ik in januari mijn V85TT besteld, begin April had ik hem ontvangen.
2 juni 2019 een ongeval gehad (ik was in mijn recht) en op 5 juni een nieuwe dezelfde besteld.
Daar ik begin juli op reis vertrok als reisleider met 30 motoren en mijn nieuwe motor pas in augustus kon geleverd worden, had ik ook een groot probleem.
Echter kon niemand me helpen, een motor huren ging me 1200€ kosten waarvan de verzekering mijn 275€ wilde van betalen.
Ik heb van alles geprobeerd niets of niemand kon me helpen... of toch wel, enkele vrienden boden me hun motor aan, wat ik geweigerd heb.
ik heb me toen een 2de hands motor gekocht en deze na de reis gelukkig kunnen verkopen voor dezelfde prijs als ik hem gekocht had.

Nu nog een ander verhaal:
In januari 2014 kocht ik me een Mercedes Cla mijn wagen had in 2 jaar tijd 3x binnen geweest voor hetzelfde probleem, wat het juist was weet ik niet maar het was een motorstoring. toen hij 14 dagen uit garantie was (nog maar amper 25.000km) had ik terug diezelfde melding. De garage kon hem niet in garantie herstellen en dit ging me +-2800€ kosten. Toen heb ik mijn rechtsbijstand ook ingeschakeld, de expert is de dag na de diagnose langs geweest bij de garage en heeft kunnen afdwingen dat ik een vervangwagen kreeg + dat zij gingen moeten bewijzen dat ik de wagen "niet als brave huisvader had behandeld" anders zou de herstelling kosteloos gebeuren. Na een maand kreeg ik bericht dat mij wagen hersteld was en dat ik 2800€ +30€ voor de vervangwagen moest betalen. De aangestelde expert heeft toen terug contact opgenomen met Mercedes dit x zonder resultaat. De expert rade om niets te doen en te blijven rijden met de vervangwagen. Hij zei me nog laat Mercedes dit maar voor het gerecht brengen, dit kost zeer veel tijd, ze moeten zorgen voor uw auto en en jij rijd ondetussen met een auto van hun dat ze niet meer kunnen inzetten. Nog 2 maand later uiteindelijk een telefoon gehad van de invoerder dat ik mijn wagen mocht afhalen en deze onder garantie is herstel en ik geen vergoeding moest betalen voor de vervangwagen.

Dus hierboven 2 verschillende verhalen bij dezelfde verzekering met 2 verschillende uitkomsten.
Ik wil maar zeggen, dat het niet allemaal zo eenvoudig en vanzelfsprekend is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan