v85 tt

@bommes kan je nog wat vertellen over de Guzzi V85tt versus de V-Strom, of heb je dat al eerder gedaan? (In dat geval heb ik dat gemist).
Nee dat had ik nog niet gedaan.
Mijn vstrom was een 1000cc, en dan nog een oudere met carbs.
Ik had eigenlijk gedacht dat zo een Suzuki veel saaier zou zijn, klinisch eigenlijk.
Maar dat was mijn strommetje toch niet.
Dat ding snoof, rommelde en stampte er flink op los.
Echt een ouderwetse v-twin met flink wat inhoud.
Gas open naar de stuit maakte het ding flinke sprongen, 100 pk is tegenwoordig niet veel in vergelijking met de nieuwe BMW's en KTM's.
Maar voor zo een ding hoog op de poten best genoeg om binnen zeer korte tijd ver over de invorderings grens te rijden
Remmen en vering vond ik maar zo zo.
Flink duiken met remmen en je moest flink knijpen om het ding tot stilstand te krijgen.

De Guzzi heeft stationair draaiend vergelijkbaar karakter, schud er lekker op los en klinkt super, zeker met de cat vervanger gemonteerd.
Eenmaal op snelheid is het veel rustiger dan de v-strom, loopt mooier rond en het bokken zoals de oude v-strom deed is er compleet niet bij de V85tt.
Je mist ook wel wat vermogen komend van de Suzuki, ik kan me voorstellen dat als je nog iets krachtigers hebt gehad dan zo een oude v-strom dat het best een stap terug is om naar de V85tt te gaan.
Ik heb er geen last van, maar komt er een andere map met wat meer vermogen uit dan zal ik die zeker laten flashen.

De kleine stukjes offroad die ik er mee gereden heb is de V85tt veel beter voor geschikt.
Spoort veel beter, voelt minder zwaar, zadel is smaller zodat je beter bij de grond kunt als dat nodig is.
Ik voelde me met een paar meter op het zand al helemaal thuis op dat ding en op het zand.
De strom vond ik veel te top zwaar, als of het ding aan het bepalen was wat er gebeurde en ik bij gratie god achterop mee mocht.

Remmen en sturen doet de Guzzi wel echt beter, goede stoppers met ABS (dat had mijn storm niet).
Begrijp me niet verkeerd voor zo een oude (2006) vstrom stuurde dat ding echt wel heel erg goed.
Super makkelijk de bochten in, van richting veranderen, enz.
Echt wel een fijne reis motor, maar voor mij voelde het dus bij off road wat te hoog en te zwaar.
De Guzzi stuurt erg goed, maar is net wat minder makkelijk van richting te veranderen, vraagt iets meer input.

Ik zal na mijn trip in het verslag denk ik nog wel her en der wat meer de verschillen aankaarten.
De voors en de tegens zeg maar.
 
Godver wat een schitterende trip gaat dat worden , ik wordt bijna jaloers.
Thanks, ik ben benieuwd of het allemaal gaat lukken.
De vrienden waar ik langs zou gaan in Italië zijn toevallig net in NL dus de stop in de buurt van Savona (Ligurie) ga ik denk ik nog aanpassen/verplaatsen.
Zodat ik wat meer tijd overhoud in de regio van de Frans Italiaanse grens.
Ik moet nog even opzoeken welke dagen de diverse off road stukken op die grens toegankelijk zijn.
De Assietta is bijvoorbeeld op woensdag en zaterdag gesloten voor gemotoriseerd verkeer, dat vraagt dus wel wat planning als ik die wil rijden.
 
Nee dat had ik nog niet gedaan.
Mijn vstrom was een 1000cc, en dan nog een oudere met carbs.
Ik had eigenlijk gedacht dat zo een Suzuki veel saaier zou zijn, klinisch eigenlijk.
Maar dat was mijn strommetje toch niet.
Dat ding snoof, rommelde en stampte er flink op los.
Echt een ouderwetse v-twin met flink wat inhoud.
Gas open naar de stuit maakte het ding flinke sprongen, 100 pk is tegenwoordig niet veel in vergelijking met de nieuwe BMW's en KTM's.
Maar voor zo een ding hoog op de poten best genoeg om binnen zeer korte tijd ver over de invorderings grens te rijden
Remmen en vering vond ik maar zo zo.
Flink duiken met remmen en je moest flink knijpen om het ding tot stilstand te krijgen.

De Guzzi heeft stationair draaiend vergelijkbaar karakter, schud er lekker op los en klinkt super, zeker met de cat vervanger gemonteerd.
Eenmaal op snelheid is het veel rustiger dan de v-strom, loopt mooier rond en het bokken zoals de oude v-strom deed is er compleet niet bij de V85tt.
Je mist ook wel wat vermogen komend van de Suzuki, ik kan me voorstellen dat als je nog iets krachtigers hebt gehad dan zo een oude v-strom dat het best een stap terug is om naar de V85tt te gaan.
Ik heb er geen last van, maar komt er een andere map met wat meer vermogen uit dan zal ik die zeker laten flashen.

De kleine stukjes offroad die ik er mee gereden heb is de V85tt veel beter voor geschikt.
Spoort veel beter, voelt minder zwaar, zadel is smaller zodat je beter bij de grond kunt als dat nodig is.
Ik voelde me met een paar meter op het zand al helemaal thuis op dat ding en op het zand.
De strom vond ik veel te top zwaar, als of het ding aan het bepalen was wat er gebeurde en ik bij gratie god achterop mee mocht.

Remmen en sturen doet de Guzzi wel echt beter, goede stoppers met ABS (dat had mijn storm niet).
Begrijp me niet verkeerd voor zo een oude (2006) vstrom stuurde dat ding echt wel heel erg goed.
Super makkelijk de bochten in, van richting veranderen, enz.
Echt wel een fijne reis motor, maar voor mij voelde het dus bij off road wat te hoog en te zwaar.
De Guzzi stuurt erg goed, maar is net wat minder makkelijk van richting te veranderen, vraagt iets meer input.

Ik zal na mijn trip in het verslag denk ik nog wel her en der wat meer de verschillen aankaarten.
De voors en de tegens zeg maar.
Ik hoopte op een nieuwe toerversie van de V85. Ik ben niet echt van de allroads. Vanaf kleuterleeftijd gecrosst maar op de weg hoef ik dat niet. Mijn Breva 1100 is nog wel een ouderwetse stamper. De sahara gele met al die leuke details zoals de verlichting in de vorm van een Adelaar maken het wel een echte Guzzi. Marketing technisch moest het natuurlijk een BMW GS tegenhanger worden (naar mijn persoonlijke motorsmaak jammer) Een nieuwe zou nu dus een V7 moeten worden voor mij, en dat ga ik niet doen. Mogelijk komt er nog wat naar smaak en anders elektrisch,... (Energica)
 
Er zijn al wat concept tekeningen van Guzzi 's met het 850 blok. Denk nog een paar jaartjes en dan is er een opvolger voor je breva
 
Ik heb hem gisteren ochtend op gehaald en meteen door naar huis.
Dus niet meer dan 5 km gereden.
Klinkt totaal anders, veel meer als een v-twin dan mijn vorige V85.

Ik kreeg me trouwens toch een belerend lesje van de verkoper bij van den Burg.

Hij was in de zaak aangesproken door een klant over mijn mijn verhaal.
Die had het ergens op een forum gelezen (hier of op tweakers dus) en hij wist te vertellen tegen de verkoper dat ik met hun leenfiets (de vorige keer dat ik die mee had dus) over wat zandpaden was gereden.
Dat vond die klant en ook de verkoper belachelijk. :')
Wie zou dat dan toch zijn geweest.. oh wacht was het niet hier iemand ie mij belerend daar op aansprak??

Maar nog meer vond hij het nodig om me de les te lezen dat ik niet zomaar alles op internet moest zetten.
Want ja Guzzi land was een klein wereldje en dadelijk wist iedereen dat hij mijn gerepareerde olie lekkende Guzzi te koop had staan.
Dan raakte hij dat ding niet meer kwijt, enz enz. :F
En ja hij vond dat hij toch goede service had verleend, enz. :o

Heel verhaal, flinke les, grote eikel dus. en dat heb ik hem ook gezegd.
Als hij nou gewoon normaal service had verleend had ik niet dit verhaal op internet hoeven zetten behalve dan als een compleet positief relaas over een top service. Die hij nu niet verleend heeft, hij is pas in beweging gekomen toen hij de verhalen op facebook zag staan.
Ja ik was met zijn leen fiets over wat zandpaadjes gereden, so what, ding is toch verzekerd, ik ook, en zo niet, dok ik toch gewoon als er schade ontstaat. :?

Wat een koekert zeg. Ik denk niet dat ik heel veel bij hun op bezoek ga. :(
Nog mooier toen ik weg ging stond hij buiten met mij bij mijn nieuwe motor.
Ik stap op en hij zegt nog snel: ik verwacht wel veel foto's op social media dat je met je nieuwe door ons geleverde motor op vakantie bent. ...
Wat had hij nou net verteld tegen mij B|:N
 
Wat een verhaal... Ze hebben ook in mijn ogen niet de service verleend die je zou mogen verwachten. Ook lekker verstandig om zo belerend te zijn tov je klanten... Nee ik snap wel dat je zo hebt gereageerd en even redelijk klaar bent met de firma.

Wellicht eens in Nijmegen op de koffie ?

Wel fijn trouwens dat de nieuwe goed aanvoelt. Die nemen ze je niet meer af 😉
 
Ik heb hem gisteren ochtend op gehaald en meteen door naar huis.
Dus niet meer dan 5 km gereden.
Klinkt totaal anders, veel meer als een v-twin dan mijn vorige V85.

Ik kreeg me trouwens toch een belerend lesje van de verkoper bij van den Burg.

Hij was in de zaak aangesproken door een klant over mijn mijn verhaal.
Die had het ergens op een forum gelezen (hier of op tweakers dus) en hij wist te vertellen tegen de verkoper dat ik met hun leenfiets (de vorige keer dat ik die mee had dus) over wat zandpaden was gereden.
Dat vond die klant en ook de verkoper belachelijk. :')
Wie zou dat dan toch zijn geweest.. oh wacht was het niet hier iemand ie mij belerend daar op aansprak??

Maar nog meer vond hij het nodig om me de les te lezen dat ik niet zomaar alles op internet moest zetten.
Want ja Guzzi land was een klein wereldje en dadelijk wist iedereen dat hij mijn gerepareerde olie lekkende Guzzi te koop had staan.
Dan raakte hij dat ding niet meer kwijt, enz enz. :F
En ja hij vond dat hij toch goede service had verleend, enz. :o

Heel verhaal, flinke les, grote eikel dus. en dat heb ik hem ook gezegd.
Als hij nou gewoon normaal service had verleend had ik niet dit verhaal op internet hoeven zetten behalve dan als een compleet positief relaas over een top service. Die hij nu niet verleend heeft, hij is pas in beweging gekomen toen hij de verhalen op facebook zag staan.
Ja ik was met zijn leen fiets over wat zandpaadjes gereden, so what, ding is toch verzekerd, ik ook, en zo niet, dok ik toch gewoon als er schade ontstaat. :?

Wat een koekert zeg. Ik denk niet dat ik heel veel bij hun op bezoek ga. :(
Nog mooier toen ik weg ging stond hij buiten met mij bij mijn nieuwe motor.
Ik stap op en hij zegt nog snel: ik verwacht wel veel foto's op social media dat je met je nieuwe door ons geleverde motor op vakantie bent. ...
Wat had hij nou net verteld tegen mij B|:N

Zet een foto op het internet van je nieuwe Guzzi voor zijn tent,..het Guzzi wereldje is klein toch, straks is het huis ook te klein,..
 
Welke dealer? Maak eens reclame,..
Is al eens geplaatst. Ff teruglezen. Is net een jongesboek dus je verveelt je niet.

Bij de weg. Ook in nijmegen kan je van een kouwe kermis thuiskomen. Wereltje is klein en zo als je al merkte de veraier slaapt nooit.

Maar veel en probleemloze km gewenst. En maak een mooie reistopic. Vinden wij allemaal leuk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de dealer wel degelijk de kans gegeven het te maken. Tot 2 keer toe zelfs.
De eerste keer was echt de perfecte service, met de leenmotor en al.

Als het probleem bij mijn motor dan nogmaals terug komt kun je je wel voorstellen dat ik als klant wel heel erg baal.
En hun waarschijnlijk net zo hard.
Dan is het toch wel heel erg vreemd om daarbij niet nogmaals een leenmotor in te zetten.
Dat ze die niet hebben is een rot smoes, Dan huur je naar iets of je zet een gebruikte fiets uit je voorraad in als ondernemer.

Je kunt als dealer/verkoper er niets aan doen dat het ding stuk gaat.
In dit geval niet tenminste, het is immers geen onkunde of foute montage van het een of andere.
Maar je kunt het wel zo oplossen dat je je klant niet op laat draaien voor de gevolgen.
Hij had van mij alle ruimte en tijd gehad om het te maken.
Dat heb ik ze ook verteld, meerdere keren ook.
Maar ik wilde wel een compleet goede reparatie, de garantie dat er geen gevolg schade zou zijn ontstaan.
Dat de motor dus ook niet meer warm zou lopen, en zijn correcte vermogen zou hebben.

Niet te veel gevraagd lijkt mij?
Dat ik dan ook verwacht dat ik een leenmotor mee krijg.. vind ik zelfs niet eens veel gevraagd.

Als dat in Nijmegen bij TLM ook niet "normaal" wordt gevonden is het wel een ziek dealer wereldje maar dat kan ik me echt niet voorstellen.

Maar heel lang verhaal kort:
Het is nu netjes opgelost door de verkoper/dealer/importeur.
Ik ben erg blij met mij nieuwe nieuwe V85TTen ik ga er zeer zeker van genieten deze aankomende week.
 
Ik heb de dealer wel degelijk de kans gegeven het te maken. Tot 2 keer toe zelfs.
De eerste keer was echt de perfecte service, met de leenmotor en al.

Als het probleem bij mijn motor dan nogmaals terug komt kun je je wel voorstellen dat ik als klant wel heel erg baal.
En hun waarschijnlijk net zo hard.
Dan is het toch wel heel erg vreemd om daarbij niet nogmaals een leenmotor in te zetten.
Dat ze die niet hebben is een rot smoes, Dan huur je naar iets of je zet een gebruikte fiets uit je voorraad in als ondernemer.

Je kunt als dealer/verkoper er niets aan doen dat het ding stuk gaat.
In dit geval niet tenminste, het is immers geen onkunde of foute montage van het een of andere.
Maar je kunt het wel zo oplossen dat je je klant niet op laat draaien voor de gevolgen.
Hij had van mij alle ruimte en tijd gehad om het te maken.
Dat heb ik ze ook verteld, meerdere keren ook.
Maar ik wilde wel een compleet goede reparatie, de garantie dat er geen gevolg schade zou zijn ontstaan.
Dat de motor dus ook niet meer warm zou lopen, en zijn correcte vermogen zou hebben.

Niet te veel gevraagd lijkt mij?
Dat ik dan ook verwacht dat ik een leenmotor mee krijg.. vind ik zelfs niet eens veel gevraagd.

Als dat in Nijmegen bij TLM ook niet "normaal" wordt gevonden is het wel een ziek dealer wereldje maar dat kan ik me echt niet voorstellen.

Maar heel lang verhaal kort:
Het is nu netjes opgelost door de verkoper/dealer/importeur.
Ik ben erg blij met mij nieuwe nieuwe V85TTen ik ga er zeer zeker van genieten deze aankomende week.
Dat over tlm, weet ik niet. Euh mijn aanname is dat ook tlm een misser maken kan of ook een van de andere grote of kleine zaken. Dit verhaal over winkeliers die de mist in gaan kom je overal in tegen.
Nu is het verhaal voor jou met enige vertraging mischien toch goed afgelopen. Misschien want er staan pas 5 km op je teller. Ik ken het merk al 40 jaar. Ga er van uit dat de eerste fiets een misser is geweest. Deze ga je nog jaren lang geniet van hebben.
Guzzi is een onverwoestbare merk.
Nieuwe produkten kunnen altijd kinderziektes hebben. En het 'zogenaamde' maandagmorgen produkt is wereldwijd een bekent probleem overal in.
 
Fijne vakantie bommes, zal volgende week eens stiekem informeren bij mijn dealer, of het verhaal van jou motor daar bekend is.
 
1594295519-600-x-338px-IMG_20200709_125638522.jpg


Hoppa, het blok is nog droog aan de buitenkant.
 
Gelukkig is het toch nog goed gekomen.

Ben eigenlijk best wel benieuwd wat de oorzaak van het olielek ,mindere vermogen en heter worden van het blok , is geweest .
 
@350-v-twin een mix van snelweg en binnendoor.
En ja dat is mijn motor die ik bij heb.

Althans dat ga ik van uit.
Kreeg maandag nog een bericht van de verzekeringsman dat de motor niet op mijn naam stond, een dus niet verzekerd kon worden.??
Ik dacht het zal wel, want ik stond er bij dat ze hem op naam gezet hebben. Misschien hadden ze zich vergist bij de dealer want ik had enkel het vrijwaringsbewijs dat hij uit hun voorraad was geschreven. Verder niets??

Dinsdag om 9 uur meteen gebeld met van den Burg, ze gingen het even uitzoeken.

Uurtje later een berichtje.. foutje ze hadden hem niet op mijn naam gezet.
Op wie zijn naam dan wel, een wat er dan op mijn naam heeft gestaan?? Ik kan enkel raden.
Uiteindelijk een mailtje met een tennaamstellingsverslag met de datum 07-07 tijdstip 10:00 uur nog wat.

En dan moet ik nog positief blijven over die dealer?? Want het is zo een klein wereldje dat Guzzi gebeuren.
Kom op.. dit spel dingen verzin je toch niet..

Maar goed laat het losDe beurt wordt nu uitgevoerd..

1594299934-600-x-338px-IMG_20200709_144626572.jpg


Ik kan hem over 2 uurtjes ophalen, zit nu op het dorpsplein een cola te drinken met uitzicht op het Lago di Como.
Geen toerist te bekennen hier, wat school kinderen die aan het zwemmen zijn verder is het uitgestorven hier.

1594300119-600-x-338px-IMG_20200709_150021796.jpg


Wel heeft iedereen een mondkapje op of dan toch een poging tot het op hebben van. :P
 
izoard screen 1.JPG


Hij bevalt uitstekend.
Ondertussen ben ik wat eerder dan bedoeld thuis (ivm privé omstandigheden).

Zondagochtend was ik nog in Sussa (Noord Italië in de Alpen) om 10:00 uur reed ik terug vanuit daar naar huis.
Zondagavond 21:00 uur was ik na 1075km weer terug thuis.
Dat was best een lange zit, lang leve de cruisecontrol.
Paar keer gestopt omdat ik moest tanken en 2 keer om ff snel een broodje te smeren.
Verder was het rijden rijden rijden die dag,, pffff dat niet nog een keer.

Totaal staan er nu 3280km op de klok van mijn nieuwe V85TT en ze heeft zich perfect gedragen.
Het is een heerlijke cruiser en zeker bij binnen door rijden erg zuinig.
Gewoon in de ochtend vol gooien en zonder verder er over na te hoeven denken of te kijken rijd je makkelijk heel de dag rond zonder te tanken.

Voor het offroad werk is ze toch wat te zwaar zo met de bagage er op, zeker de topkoffer is dan bout.
Die zit veel te ver naar achter en te hoog, dat rammelt flink en beïnvloed de motor echt te veel om met een gerust hart het wat zwaardere offroad op te zoeken.
Ik heb er wel wat girndpaden mee gereden en een stuk TET geprobeerd in Italië.
De eerste poging hield na een paar kilometer op omdat er een Frana was (verzakking).
De omleiding was er wel maar dat pad ging bijna 45graden omhoog zo leek het wel.
Dat durfde ik niet aan, daar is de V85 echt te zwaar voor, en ben ik veel te onervaren off road voor.
De 2de poging hield ik iets langer vol, maar daar werden de keien echt te groot op het pad.
Met de motor nog zo nieuw, het gebrek aan ervaring en de topkoffer die bijna heel de motor alle kanten op liet slingeren heb ik het ook daar maar opgegeven.

De vele bergweggetjes zijn perfect te doen op deze fiets, ze stuurt heerlijk.
Ik vind dat ondanks wat ik sommige reviews lees de motor erg makkelijk van richting is te veranderen.
Wel mist ze soms wat power en daar moet je wat rekening mee houden.
Bij echt krappe haarspeldbochten gewoon terug in de 1ste versnelling.
En ondanks dat de motor absoluut niet bokt als je in de 3 of 4 erg langzaam in snelheid zakt, is de puf er wel uit dan als je weer wilt versnellen.
Zeker berg op.
Dus gewoon terug in de verzetten en de toeren er wat meer op in houden.


Al met al moet ik het nog even laten bezinken, weet ook nog niet of ik een reis verslag ga schrijven.
Maar ik ben dus weer wel heelhuids samen met de guzzi thuis.
 
Niet fijn om te horen dat je eerder naar huis moest.
Wel fijn dat de Guzzi nu wel Goed functioneert.
En meteen tijd om de decat te installeren😉
 
Laatst bewerkt:
Mooi om te horen dat hij nou wel goed bevalt !! Dat doet de eerste dan hopelijk makkelijk vergeten. Klinkt wel als een uitputtingsslag die dik 1000 km min of meer aan een stuk ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan