bommes
Capo del formaggio
- 16 okt 2012
- 2.374
- 3.014
Nee dat had ik nog niet gedaan.@bommes kan je nog wat vertellen over de Guzzi V85tt versus de V-Strom, of heb je dat al eerder gedaan? (In dat geval heb ik dat gemist).
Mijn vstrom was een 1000cc, en dan nog een oudere met carbs.
Ik had eigenlijk gedacht dat zo een Suzuki veel saaier zou zijn, klinisch eigenlijk.
Maar dat was mijn strommetje toch niet.
Dat ding snoof, rommelde en stampte er flink op los.
Echt een ouderwetse v-twin met flink wat inhoud.
Gas open naar de stuit maakte het ding flinke sprongen, 100 pk is tegenwoordig niet veel in vergelijking met de nieuwe BMW's en KTM's.
Maar voor zo een ding hoog op de poten best genoeg om binnen zeer korte tijd ver over de invorderings grens te rijden
Remmen en vering vond ik maar zo zo.
Flink duiken met remmen en je moest flink knijpen om het ding tot stilstand te krijgen.
De Guzzi heeft stationair draaiend vergelijkbaar karakter, schud er lekker op los en klinkt super, zeker met de cat vervanger gemonteerd.
Eenmaal op snelheid is het veel rustiger dan de v-strom, loopt mooier rond en het bokken zoals de oude v-strom deed is er compleet niet bij de V85tt.
Je mist ook wel wat vermogen komend van de Suzuki, ik kan me voorstellen dat als je nog iets krachtigers hebt gehad dan zo een oude v-strom dat het best een stap terug is om naar de V85tt te gaan.
Ik heb er geen last van, maar komt er een andere map met wat meer vermogen uit dan zal ik die zeker laten flashen.
De kleine stukjes offroad die ik er mee gereden heb is de V85tt veel beter voor geschikt.
Spoort veel beter, voelt minder zwaar, zadel is smaller zodat je beter bij de grond kunt als dat nodig is.
Ik voelde me met een paar meter op het zand al helemaal thuis op dat ding en op het zand.
De strom vond ik veel te top zwaar, als of het ding aan het bepalen was wat er gebeurde en ik bij gratie god achterop mee mocht.
Remmen en sturen doet de Guzzi wel echt beter, goede stoppers met ABS (dat had mijn storm niet).
Begrijp me niet verkeerd voor zo een oude (2006) vstrom stuurde dat ding echt wel heel erg goed.
Super makkelijk de bochten in, van richting veranderen, enz.
Echt wel een fijne reis motor, maar voor mij voelde het dus bij off road wat te hoog en te zwaar.
De Guzzi stuurt erg goed, maar is net wat minder makkelijk van richting te veranderen, vraagt iets meer input.
Ik zal na mijn trip in het verslag denk ik nog wel her en der wat meer de verschillen aankaarten.
De voors en de tegens zeg maar.