v85 tt

t'is nu niet dat er ook Dolomieten of bergen in Nederland zijn dus veel last ga je daar niet van hebben.

Mwah, spreek voor jezelf ;)
Ik rij (in niet-corona jaren) meerdere keren per jaar naar de "bergen" toe. Eifel, Sauerland, Zwitserse Alpen, Pyreneën, vorig jaar Noorwegen, etc. Eigenlijk rijd ik vrij weinig kilometers in Nederland.
Het idee achter het kopen van een reis-enduro zit 'm bij mij dan ook echt in het stukje 'reis' en niet om ermee naar een Nederlandse boulevard te rijden. Ik wil langere reizen maken naar voor mij nieuwe plekken, Portugal, Balkan, nog noordelijker in Noorwegen en Finland/Baltische staten. Ook plekken waar de benzine iets mindere kwaliteit kan zijn, en een actieradius van 200km tot stress kan leiden.

Voor mij persoonlijk is de V85tt net een iets te groot stapje terug in motor-kracht. Maar ik zal de eerste zijn om toe te geven dat dat hartstikke persoonlijk is, en ook maar net wat je gewend bent.
 
Inderdaad in Nederland niet nee , alhoewel .
Maar op motor vakantie zou ik met de v85tt mijn motormaten niet kunnen volgen .

Exact. In mijn geval gaat het om het volgen van een 3-tal 'dikke 1000's': Tuono, Multistrada 1000ds, speed triple.
Bergaf gaat prima. Bergop is het niet bij te benen op de passen met veel haardspelden.
 
Vandaag even in Soest wezen kijken en de V85tt in het echt kunnen aanvoelen. Wel bijzonder dat ik vanaf mijn eigen TRK het idee kreeg dat deze motor iets lager is en ook smaller. Er zit natuurlijk bijna geen kuipwerk op aan de voorkant dus had heel andere uitstraling. Ik vind hem wel echt bijzonder mooi en hij zat erg fijn! Snel maar x proefrit maken :)
Zo Johannes, Al een proefrit gemaakt?? En volgens mij ga je voor de traveller edition.
 
Maar, iemand hier die iets kan zeggen over de verschillen tussen een V85tt en de Stelvio?
[/QUOTE]
Het verschil wat ik nu weet is dat de stelvio uit productie is en de v85tt juist net erin.
Stelvio= zwaarder heeft meer pk, grotere tank. Heb ik nooit mee gereden
V85TT= lichter en moderner. Lagere zit
 
TRAAG ???? Er is maar 1 land waar je harder dan 130km/u mag rijden en dan nog niet overal aan hoge snelheid is dat toch niet meer plezant alleen goed voor de adrenaline en gevaarlijk.
 
Laatst bewerkt:
Qua vermogen scheelt het maar 10 pk met de norge, qua gewicht 229 om 246.
Rechtuit gaat de norge makkelijker maar in de bochten wint de v85tt
 
Ik heb al veel verschillende motoren gehad. Honda St1300, Tiger 1050 Sport, KTM Duke 690, BMW R800r.
De snelste waren de Pan en de Tiger, deze hadden pk over.
De V85tt mocht 10 pk meer hebben en zou daardoor iets sneller optrekken.

Ik ben wegkapitein en met de V85tt lukt dit prima.
In de bochten kunnen haal ik in wat ik in het optrekken verlies.
Ik verkies nog altijd het vlotte bochtenwerk boven het snel optrekken en dan in de ankers gaan voor een bocht te nemen en na de bocht terug een het gas te hangen.
Maar ieder zijn eigen mening daarover natuurlijk.
 
Voor de v85tt Had ik een norge en daarvoor een Kawasaki zzr1200 met dynojet setje. Deze had daardoor 170 pk. Mijn snelste motor die ik gehad heb.
 
Ik heb al veel verschillende motoren gehad. Honda St1300, Tiger 1050 Sport, KTM Duke 690, BMW R800r.
De snelste waren de Pan en de Tiger, deze hadden pk over.
De V85tt mocht 10 pk meer hebben en zou daardoor iets sneller optrekken.

Ik ben wegkapitein en met de V85tt lukt dit prima.
In de bochten kunnen haal ik in wat ik in het optrekken verlies.
Ik verkies nog altijd het vlotte bochtenwerk boven het snel optrekken en dan in de ankers gaan voor een bocht te nemen en na de bocht terug een het gas te hangen.
Maar ieder zijn eigen mening daarover natuurlijk.
Ik vond dePan 1300 de sloomste motor waar ik ooit op gereden heb, qua gevoel dan he.
 
Ik vond dePan 1300 de sloomste motor waar ik ooit op gereden heb, qua gevoel dan he.
Ben je zeker dar je de Full power had. Er werden ook heel wat 100pk Pan's ingeschreven.
ik heb het 6 jaar en 90.000km een geweldige motor gevonden, maar door knieproblemen (knieprothese) werd hij wat te zwaar om mee te manoeuvreren.
op die 90.000km heeft er nooit "iets aan gemankeerd" en heeft deze enkel zijn onderhoud gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan