v85 tt

Tja on topic V85TTmooie motor, handig en vooral handzaam. Verschil tussen Stelvio... simpel aantal cc en PK is meer motor ... zelf op een 2e hands gestapt van 2008 met 18 lt tank maar wel de nokkenas modificatie gedaan. kost wat maar je krijgt er een heel andere motor voor terug omdat de mapping CPU aangepast wordt waardoor onderin veel meer power.

opmerking Honda Pan European 1300... die heb ik ik ruim 6 jaar gereden en ruim 83.000 km erop gezet. traag... aan m'n neus versie uit 2009 is wel wat actiever dan de eerste uit 2002.. gewoon pracht motor en ook de Stelvio op met vrouw achterop... maar wat zijn die BMW RS1200 gekken dwazen.. in groepen naar boven racen voor de beste ronde tijd... voor 1 ging het helaas fout.. tussen 6 latten naar benee, de andere is in ziekenauto afgevoerd maar nooit meer iets over gehoord.. De Pan is een geweldige toermotor waarbij je in 1 ruk naar Lyon rijd.. Dat op de Stelvio... mmmm gaat lukken maar om de 200 Km tanken.. en broodnodig even rekken....

terug op de V85 TT op zich een wat kleine motor en ben je boven de 1,88 lengte wordt het een dingetje. Ook op de Stelvio wordt 1,90 lengte niet leuk.

Ik ben 1,91 en heb absoluut geen problemen op de v85tt en meer dan 200 kilometer aan een stuk is echt geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand Pirelli scorpion rally banden uitgeprobeerd?

Ik heb ze besteld en ben benieuwd.


De v85tt blijft een nicheprodukt, mijn bandenboer had er nog nooit van gehoord.
 
Ja maar voor een onderhoud moet de motor koud zijn, en hoe ga ik dat doen als ik een rit van 50 min en mijn vrouw achter mij laten komen en morgen terug gaan zie ik niet zitten. Temse vond ik al slecht door die Kennedy tunnel.
 
een gewoon onderhoud kan je op wachten. enkel als de kleppen gesteld moeten worden dient de motor koud te zijn.
ik moet ook een 40tal min rijden naar Raf en Veerle. Een mooi baantje uitstippellen en genieten van de rit.
 
Hallo, v85 rijders. Ik heb in Mei m’n Griso (Na 10 jaar) ingeruild voor een v85tt. Uiteraard veel minder vermogen dan een 1200 8v maar ow wat stuurt de v85tt fijn. Vorige maand met m’n vriendin een rondje Luxemburg en Duitsland gedaan en nog geen moment spijt gehad. Het enige min puntje is dat hij een beetje olie zweet bij de druk sensor maar dit is te verhelpen. Ik ben niet erg actief op forums maar hou dit wel in de gaten. Groeten
CD894FEB-B8C4-49C2-AA4A-25ED658ADA05.jpeg
 
Zag in motoplus langeduurtest het euvel met hitteschild rechter zijkant. Heb zelfde euvel linker zijkant na 22.000 km. Wordt onder garantie vervangen. Nu tijdelijk opgelost door ringen te plaatsen.
 
Heeft iemand Pirelli scorpion rally banden uitgeprobeerd?

Ik heb ze besteld en ben benieuwd.


De v85tt blijft een nicheprodukt, mijn bandenboer had er nog nooit van gehoord.
Heb de Scorpion Rally II er nu 5000 km onder liggen en ben er erg blij mee.
Ben overgestapt omdat de Anakees (die wel geweldig goed sturen voor zo een grove band) zoveel herrie maken en dat doen de Scorpions niet.
Onopvallend goed zonder beperkingen, dus ik kan ze aanraden.
Heb de velgen Tubeless laten maken en dat scheelt ook weer bij het monteren van de banden.
 
Zo dat klinkt goed zeg , ben je niet bang voor corona gedoe ?

Italië lijkt het gedoe redelijk goed aan te pakken, al zullen er almaar meer bijkomende maatregelen getroffen worden.

en ik ga eerder heel landelijke streken aandoen, zal wel los lopen.
 
t'Is hier stil rijden de v85tt niet meer misschien ?
Die van mij staat stil sinds mijn laatste tripje half september.
Niet eens gewassen, de modder van de TET Frankrijk zit er nog op.

Vandaag was een mooi dagje geweest maar helaas heel de dag aan het klussen in huis geweest.
 
Die van mij staat stil sinds mijn laatste tripje half september.
Niet eens gewassen, de modder van de TET Frankrijk zit er nog op.

Vandaag was een mooi dagje geweest maar helaas heel de dag aan het klussen in huis geweest.
werk van maken zou ik zeggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan