v85 tt

Bedankt megane en ik geloof ook zeker op veel mooie kilometers en kijk nu al uit naar de lente. Ben er wel heel verbaasd over hoe enorm veel er al over de v85 op internet en vooral Utube al te vinden is. Op mijn verlanglijstje voor de toekomst staat nog een topkoffer, middenbok en valbeugels.
 
@Bonobo55

Gefeliciteerd, prachtmotor idd! Ik heb er vorig jaar een stukje op proefgereden. De V85tt staat hoog op mijn lijst als ik mijn Ducati Monster S2R 800 inruil of verkoop. Mag ik ff vloeken in de kerk? Wie van jullie heeft de V85tt vergeleken met de Suzuki VStrom 650 of 1050cc? Hoewel ik de Guzzi vele malen mooier vind: de 650 is goedkoper en de 1050 heeft meer power.
 
Laatst bewerkt:
"Het karakter" van de Guzzi mag je ook niet onderschatten.
ik heb al vele motoren gehad waaronder een Tiger 2050 sport, Pan European, Ktm Duke 690R, BMW F800R, enz... allemaal missen ze "het karakter" van de Guzzi.
 
@Bonobo55

Gefeliciteerd, prachtmotor idd! Ik heb er vorig jaar een stukje op proefgereden. De V85tt staat hoog op mijn lijst als ik mijn Ducati Monster S2R 800 inruil of verkoop. Mag ik ff vloeken in de kerk? Wie van jullie heeft de V85tt vergeleken met de Suzuki VStrom 650 of 1050cc? Hoewel ik de Guzzi vele malen mooier vind: de 650 is goedkoper en de 1050 heeft meer power.
Ik kom van een Vstrom 1000 af, wel eens waar een wat oudere (2006).
De V85 mist duidelijk vermogen ten opzichte van dat ding, maar voor zover mogelijk stuurt het wel nog makkelijker.
En nou staat de v-strom al bekend als een makkelijk sturende fietst dus dat wil wel wat zeggen.
Is trouwens de nieuwe strom 1050 niet een stuk duurder dan de V85?
Bedankt megane en ik geloof ook zeker op veel mooie kilometers en kijk nu al uit naar de lente. Ben er wel heel verbaasd over hoe enorm veel er al over de v85 op internet en vooral Utube al te vinden is. Op mijn verlanglijstje voor de toekomst staat nog een topkoffer, middenbok en valbeugels.
Middenbok en valbeugels: check
Topkoffer heb ik ook, niet de Guzzi merk koffer maar een "grote" givi trekker.
In en om de stad ideaal, ook met toerritjes wel echt een uitkomst.
Maar zonder rijd het toch wel een stuk prettiger, zeker als je nog wat off-road wil gaan doen.

IMG_20200910_122758233.jpg


De trip daarvoor had ik de koffer er op zitten, dat viel toch wel wat tegen op de stenen

IMG_20200710_174636440.jpg
 

@ Bonobo55

Proficiat met de aankoop, mooie kleurstelling.
Top koffer zou ik achterwege laten en eventueel zijkoffers bestellen.
Ik heb, de travel uitvoering dus met zijkoffers al maar voor door de stad of woon werk is een topkoffer wel makkelijk. Dacht zelf aan de sw motech ion 38ltr. Is niet zo groot en kan net een helm in.
 
@bommes Mooie foto's, fraaie bike!

Laatste foto laat precies zien waarom ik topkoffers ontzettend lelijk vind. Niet alleen op jouw motor, maar in het algemeen. Kwestie van smaak natuurlijk, hoewel ze wel vreselijk handig zijn. Op de foto hangt de topkoffer boven het wegdek. Doet mij altijd denken aan de achterbak van een auto en wrs doet dat ook iets met het zwaartepunt vd motor. Geef mij maar een bagagerol (hoewel daar geen helm in past).
 
@bommes Mooie foto's, fraaie bike!

Laatste foto laat precies zien waarom ik topkoffers ontzettend lelijk vind. Niet alleen op jouw motor, maar in het algemeen. Kwestie van smaak natuurlijk, hoewel ze wel vreselijk handig zijn. Op de foto hangt de topkoffer boven het wegdek. Doet mij altijd denken aan de achterbak van een auto en wrs doet dat ook iets met het zwaartepunt vd motor. Geef mij maar een bagagerol (hoewel daar geen helm in past).
Het is echt zo makkelijk maar inderdaad niet mooi.
En zoals op die laatste foto inderdaad goed te zien hangt het geheel achter de motor.
Zeker als er wat gewicht in zit en het wegdek wordt wat minder glad (ook zoals op die laatste foto) dan heb je er behoorlijk last van.

Ik gebruik hem hier in NL wel nog, althans als ik niet het overhard op ga.
Voor wat werk ritjes of gewoon een zondagje toeren is het super makkelijk.
Anders laat ik hem thuis en neem ik een klein rugzakje mee, daar kan ook een broodje en wat te drinken in.
 
@Bonobo55

Gefeliciteerd, prachtmotor idd! Ik heb er vorig jaar een stukje op proefgereden. De V85tt staat hoog op mijn lijst als ik mijn Ducati Monster S2R 800 inruil of verkoop. Mag ik ff vloeken in de kerk? Wie van jullie heeft de V85tt vergeleken met de Suzuki VStrom 650 of 1050cc? Hoewel ik de Guzzi vele malen mooier vind: de 650 is goedkoper en de 1050 heeft meer power
de V-Storm 650 kost in belgië 8299€ en XT 8799€ en den 1050 12999€ en XT14599€ en dat zijn grote verschillen.
prijzen van V85TT vandaag
V85 TT € 13.495 NL / B 11750 €
V85 TT (evocative graphics) € 13.695 NL / B 11950 €
V85 TT Travel € 14.995 NL / B 13300 €
 
Laatst bewerkt:
Nederlandse prijzen (hoger dan in België). Betreft de goedkoopste uitvoeringen, dus de V-stroms met gietwielen zijn volgens mij:
V-strom 1050 13.999
V85tt 13.695
Ténére 700 12.500
V-strom 650 9.499

Op de Ténére en V-strom moet ik nog een keer proefrijden. Zal wel voorjaar worden.
 
Het is echt zo makkelijk maar inderdaad niet mooi.
En zoals op die laatste foto inderdaad goed te zien hangt het geheel achter de motor.
Zeker als er wat gewicht in zit en het wegdek wordt wat minder glad (ook zoals op die laatste foto) dan heb je er behoorlijk last van.

Ik gebruik hem hier in NL wel nog, althans als ik niet het overhard op ga.
Voor wat werk ritjes of gewoon een zondagje toeren is het super makkelijk.
Anders laat ik hem thuis en neem ik een klein rugzakje mee, daar kan ook een broodje en wat te drinken in.
Hey Bommes, ik zit net jouw reisverslag te lezen naar Mandello en is heel leuk om te lezen maar grappige is dat ik zie dat je uit je woonplaats Nuenen vertrokken bent waar ik helaas 15dec volgende week afscheid van ga nemen en 30jr met volle tevredenheid heb gewoond. Is de route die jij gereden hebt overigens ergens te downloaden want ziet er zeer mooi uit en top om zo je motor zijn eerste service beurt te laten geven.
 
Ja hoor die zijn wel te downloaden via mijn Myrouteapp:
Dag 1 Snelweg, binnendoor mix (niet super veel binnedoor) naar Port (ten hoogte Geneve)
Dag 2 Binnendoor route richting Susa
Dag 3 Verbindingsdag, veel snelweg naar Mandello en na het onderhoud langs Milaan naar Pavia een dorp ten zuiden daarvan.
Dag 4 Mega lange rit, binnendoor. Van Pavia via Frankrijk, over de Tende terug omhoog naar Quneo.
Dag 5 Korte route want ik was moe van Cueno via Briancon naar Salbertrant
Dag 6 Snelweg terug naar huis.

Ik woon nu ruim 2 jaar hier in Nuenen, dat na 28 jaar in Eindhoven, daarvoor 12 jaar in Den Bosch..
Oei daarmee gerekend, jep 44 al weer. :X
 
Ja hoor die zijn wel te downloaden via mijn Myrouteapp:
Dag 1 Snelweg, binnendoor mix (niet super veel binnedoor) naar Port (ten hoogte Geneve)
Dag 2 Binnendoor route richting Susa
Dag 3 Verbindingsdag, veel snelweg naar Mandello en na het onderhoud langs Milaan naar Pavia een dorp ten zuiden daarvan.
Dag 4 Mega lange rit, binnendoor. Van Pavia via Frankrijk, over de Tende terug omhoog naar Quneo.
Dag 5 Korte route want ik was moe van Cueno via Briancon naar Salbertrant
Dag 6 Snelweg terug naar huis.

Ik woon nu ruim 2 jaar hier in Nuenen, dat na 28 jaar in Eindhoven, daarvoor 12 jaar in Den Bosch..
Oei daarmee gerekend, jep 44 al weer. :X
Super bedankt en misschien kan ik volgend jaar wat van je route gebruiken maar eerst nog de Guzzi inrijden of misschien ook wel de eerste beurt in Mandello maar dan hoop ik hem toch al dik ingereden te hebben.
Heb ook nog 25jr in Eindhoven gewoont dus zet de teller op 55 en hopelijk kan ik nog een tijdje vooruit met motorrijden en genieten zolang we nog gezond en fit zijn en dat gaat eindelijk op een Guzzi gebeuren nu. Ook het andere grote Italiaanse merk gehad in de vorm van de Multistrada 1000ds maar.... Mmmm niet echt fijn en de Cagiva Raptor 650 en dat was meer fun.
 
Tof stukje over de V85TT:
 
Nou het ging mij om het opzet scherm van puig , ondertussen besteld
eens kijken van het voorjaar of de investering de moeite waard was ,
komt dan op het hoge scherm wat standaard op v85tt travel zit .
 
Ik zit nog te twijfelen of ik het standaard alarm voor de v85tt in laat bouwen en heeft iemand ervaring met dit alarm en wat de eventuele extra kosten zijn. Wil mijn prachtige motor zo goed mogelijk beschermen tegen de grijpgrage handjes tegenwoordig en neem aan dat standaard alarm door de verzekering erkend wordt.
 
Nou het ging mij om het opzet scherm van puig , ondertussen besteld
eens kijken van het voorjaar of de investering de moeite waard was ,
komt dan op het hoge scherm wat standaard op v85tt travel zit .
Hoi eas ik krijg ergens in januari de travel met hoge ruit maar is deze niet afdoende of heb je nog veel last van wind. Ik ben zelf 1.78 en beetje wind is wel lekker want je mag best voelen dat je motor rijdt maar moet niet gaan bulderen door turbulentie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan