v85 tt

Tsja,..Tuningboeren zien ze als broodstelers dus....
De beheerder van het Guzzitechforum is zelf een tuningboer en mag maar al te graag O2foolers bashen maar is nog nooit met keihard bewijs gekomen. Mind you: Mijn voorkeur gaat ook uit naar een tune maar ik zal een fooler niet mijden als er geen tune voorhanden is. De boosterplug heeft mij tot de recall bij de Tiger i.i.g. goed geholpen. Geen stilvallen en aan/uitgedrag meer en hij voelde over de gehele linie een stuk sterker aan. Hierna heb ik hem eruit gelaten omdat toen de problemen opgelost waren en dus niet meer nodig.
Beetje late reactie, maar zal toch even verslag doen van mijn ervaring op een 2019 TT.
Vooral koud en laag in toeren met weinig gas erop vond ik hem niet fijn rijden. Zoals eerder gemeld inderdaad typisch het gebied waarin de O2-sensor de boel schraal afregelt.
Dus Boosterplug erin gezet en Voilá, meteen helemaal goed.

Later heb ik mezelf lopen opjutten om met een Rapidbike-evo ( en op de bank afgesteld), eruit te halen wat erin zit.
Een hoop geld gekost en er is niet één pk gevonden, nergens niet. Niet onderin en niet bovenin.
Hij zou wel beter op het gas moeten reageren, maar ook dat niet! Mijn Boosterplug had ik al verkocht, maar ik heb alles verwijdert en opnieuw een Boosterplug aangeschaft en gemonteerd.
Resultaat zo goed, dat ik het verder zo laat en niets meer verander.
Motor heeft wel een K&N-filter, Mistral-bochten en Zard-uitlaat.

Op buitenlandse Fora wordt wel melding gemaakt van flinke vermogenswinst, maar dan wel met compleet open uitlaatsysteem, zonder katalysator, db-killers en ook zonder luchtfilterdeksel op een K&N-filter.
Ofwel een paar PK erbij in ruil voor een vreselijke hoop herrie en dat is niet mijn keuze.
 
Ik zie dat er een Mistral booster plug leverbaar is voor de E5
Is dit wat ? Ik wil de motor voor de rest wel origineel houden. Lost dit het wat rommelig lopen bij lage toeren en deellast op?
 
Ik zie dat er een Mistral booster plug leverbaar is voor de E5
Is dit wat ? Ik wil de motor voor de rest wel origineel houden. Lost dit het wat rommelig lopen bij lage toeren en deellast op?
Eerlijk gezegd, heb ikzelf deze gelaten voor wat het is, omdat het een simpelere oplossing is, die wel wat meer afwijkingen geeft.
Zonder uitleg: De Boosterplug werkt stabiel en dus adequaat bij elke temperatuur , terwijl de Mistral-oplossing bij lage en hoge temperaturen gaat afwijken. Prijstechnisch zijn ze vrijwel gelijk!
 
Voor het eerst na 23000km ben ik langs flyover rijksweg A15/A16 gestrand met mn v85tt... Motor viel zomaar uit, start soms wel, maar vaak niet... volgens ANWB warmt rechter cylinder minder op. Ik denk de ontstekingsmodule.. 🥴 dus naar de dealer met die fiets, uitlezen.. shit happens.
 
Daar sta je dan.... 😒
 

Bijlagen

  • IMG-20210716-WA0000.jpeg
    IMG-20210716-WA0000.jpeg
    313 KB · Weergaven: 67
Nee, ivm vakantieperiode wordt dat over een maand. Dit is voor mij geen probleem. Pas eind augustus ga ik een maand op pad met de Guzzi. Nu spring ik voorlopig wel op mn honda sh350 😀
 
Nee, ivm vakantieperiode wordt dat over een maand. Dit is voor mij geen probleem. Pas eind augustus ga ik een maand op pad met de Guzzi. Nu spring ik voorlopig wel op mn honda sh350 😀
Balen ja maar kan natuurlijk altijd gebeuren maar moet niet te vaak zijn. Wel grappig, ik rijd als tour motor de Guzzi v85tt en voor het makkelijke en woon werk ook een Honda maar dan de SH300 en veel plezier op ook.
 
Balen ja maar kan natuurlijk altijd gebeuren maar moet niet te vaak zijn. Wel grappig, ik rijd als tour motor de Guzzi v85tt en voor het makkelijke en woon werk ook een Honda maar dan de SH300 en veel plezier op ook.
Ja klopt, ik gebruik beide motoren precies ook zo. 👍. De sh350 heb ik sinds kort als opvolger van mn sh300. Die had er inmiddels 40.000 op zitten 😉
 
Ik had op mijn Triumph Barkbusters. Is wat grof maar kwam zeer goed door de test. :$ :t Enkel wat krasjes op de kap maar verders geen centje pijn. Kappen kun je los kopen en zitten er zo op. Wel even goed zoeken op internet. De prijsverschillen zijn soms fors!
 
Volgende week zaterdag start mn biketrip 2021. Met mn 85tt mei 2019 heerlijk een maand lang richting Servie, Montenegro en Kroatie. In Hongarije een pcr-test geboekt, om Servie in te mogen. Uitslag in 24uur. Maar hopen dat dit gaat lukken. De km-stand is nu 24000 en er komen zeker wel 5500 bij.... kzal hier op dit forum tzt wat verslag doen. De eerste set banden en remblokjes gaan het zeker halen, zegt vast iets over mn rijstijl :)) Die komen in oktober bij de 30.000 vast aan de beurt.
 
Volgende week zaterdag start mn biketrip 2021. Met mn 85tt mei 2019 heerlijk een maand lang richting Servie, Montenegro en Kroatie. In Hongarije een pcr-test geboekt, om Servie in te mogen. Uitslag in 24uur. Maar hopen dat dit gaat lukken. De km-stand is nu 24000 en er komen zeker wel 5500 bij.... kzal hier op dit forum tzt wat verslag doen. De eerste set banden en remblokjes gaan het zeker halen, zegt vast iets over mn rijstijl :)) Die komen in oktober bij de 30.000 vast aan de beurt.
Wat een heerlijke trip heb je voor de boeg. De v85tt is voor de soms wat ongebruikte toestand van de wegen in die regio ook erg geschikt.
Veel plezier ervan!

Maar...in een maand tijd maar 5500 kilometer pretkilometers? Daar zit nog wel wat rek in naar boven zou ik denken als het mijn trip zou zijn.
 
Wat een heerlijke trip heb je voor de boeg. De v85tt is voor de soms wat ongebruikte toestand van de wegen in die regio ook erg geschikt.
Veel plezier ervan!

Maar...in een maand tijd maar 5500 kilometer pretkilometers? Daar zit nog wel wat rek in naar boven zou ik denken als het mijn trip zou zijn.
Dank je wel 😀 We gaan het wel zien qua kilometers, die 5500 slok ik qua route makkelijk op ja. Komen inderdaad nog plaatselijke dagtripjes tijdens verblijf van een week in Jagodina. Na Oostenrijk ga ik zoveel mogelijk van de snelweg af om de guzzi optimaal in te zetten 😎
 
Hallo allemaal, ben nieuw op het forum en wil graag jullie ervaring en mening weten. Mijn vraag gaat over de koffers, zij en top voor dagelijks maar ook toeren en reizen met de motor.

Als berijder van een V85tt Nero Etna ben ik benieuwd naar jullie ervaring met de standaard Urban kofferset, kwalitatief en belading (max 5KG per koffer volgens de handleiding). Vanwege de maximale breedte van 92cm bljift deze set binnen het stuur en lijkt mij dan ook ideaal voor het filteren met file rijden, poortjes e.d. stads dus. Maar het beladen is max 10KG per koffer haalbaar ? iemand reis ervaring met deze set. Heeft er ook iemand een foto van de Urban top koffer op de V85tt zij en achter aanzicht!. De urban heeft mijn voorkeur vanwege breedte kofferset aanzicht op de motor. Zijbelading lijkt mij niet zo'n probleem, is op te lossen met binnentassen voor de koffer.

Persoonlijk, de Givi Trekker black series erg mooi, maar moet je de knipperlichten verplaatsen wat geen fraaie oplossing is, tevens is het mijn mening deze er erg bulkie uitzien (misschien door de kleur) op de V85tt. De Alu's van Mytech en Moto Guzzi spreken mij aan maar zijn weer 106cm breed. De Shad Terra black is ook er intressant 107cm breed, maar het dealerschap is niet erg ruim in ons landje.

Kortom wat is jullie koffer ervaring voor dagelijks maar ook toeren en reizen met de V85tt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, ben nieuw op het forum en wil graag jullie ervaring en mening weten. Mijn vraag gaat over de koffers, zij en top voor dagelijks maar ook toeren en reizen met de motor.

Als berijder van een V85tt Nero Etna ben ik benieuwd naar jullie ervaring met de standaard Urban kofferset, kwalitatief en belading (max 5KG per koffer volgens de handleiding). Vanwege de maximale breedte van 92cm bljift deze set binnen het stuur en lijkt mij dan ook ideaal voor het filteren met file rijden, poortjes e.d. stads dus. Maar het beladen is max 10KG per koffer haalbaar ? iemand reis ervaring met deze set. Heeft er ook iemand een foto van de Urban top koffer op de V85tt zij en achter aanzicht!. De urban heeft mijn voorkeur vanwege breedte kofferset aanzicht op de motor. Zijbelading lijkt mij niet zo'n probleem, is op te lossen met binnentassen voor de koffer.

Persoonlijk, de Givi Trekker black series erg mooi, maar moet je de knipperlichten verplaatsen wat geen fraaie oplossing is, tevens is het mijn mening deze er erg bulkie uitzien (misschien door de kleur) op de V85tt. De Alu's van Mytech en Moto Guzzi spreken mij aan maar zijn weer 106cm breed. De Shad Terra black is ook er intressant 107cm breed, maar het dealerschap is niet erg ruim in ons landje.

Kortom wat is jullie koffer ervaring voor dagelijks maar ook toeren en reizen met de V85tt.
Ik heb de set en probeer je morgen foto's te sturen. Ik heb ze nog niet intensief gebruikt, maar ze zijn stevig en bevallen goed
 
Terug
Bovenaan Onderaan