v85 tt

De mijne (E5) heeft bij de eerste beurt een update gehad en dat had wel een positief effect echter houd hij er nog steeds niet van om gewassen te worden. Na het wassen kun je maar beter niet de motor starten want dan gaat hij bij stationair of weinig toeren uit zichzelf dotten gas geven. Het houd pas weer op als hij weer volledig droog is. Het maakt daarbij niets uit of je hem met de hand wast of voorzichtig afspuit. RRRRaaarrr....
 
De mijne (E5) heeft bij de eerste beurt een update gehad en dat had wel een positief effect echter houd hij er nog steeds niet van om gewassen te worden. Na het wassen kun je maar beter niet de motor starten want dan gaat hij bij stationair of weinig toeren uit zichzelf dotten gas geven. Het houd pas weer op als hij weer volledig droog is. Het maakt daarbij niets uit of je hem met de hand wast of voorzichtig afspuit. RRRRaaarrr....
Dan is er toch een contactje wat dat water niet lekker vind. Als je ook nog wel is in de regen gaat rijden zou ik het wel opzoeken/uitzoeken.
Je kunt alle contacten en stekkers prima insmeren met zuur vrije vaseline. Of anders WD40 erop, dat stoot ook water af. Ik zou niet wachten tot het een keer verkeerd uitkomt dat hij dit doet. Het kan ook een lekke stekker of knop op je stuur zijn.
Ik was hem ook geregeld met de hoge drukspuit en niks nergens last van. Direct erna starten en geen problemen.
 
Dat was mijn vermoeden dus ook. Op een vrij dag dan toch maar eens zo veel mogelijk stekkertjes en contacten nalopen dan.
 
Jazeker wel. Hij is nog geen jaar oud. 7200 km so far.
Alleen komt hij bij Niwa vandaan en ik zit in Gouda. Daar wip ik niet zomaar ff langs.
 
Jazeker wel. Hij is nog geen jaar oud. 7200 km so far.
Alleen komt hij bij Niwa vandaan en ik zit in Gouda. Daar wip ik niet zomaar ff langs.
De stekker verbindingen kun je zelf prima doen. Als het om de knoppen op het stuur gaat zou ik toch langs de dealer gaan.
Bij mij hebben ze ook een kapotte unit/stekker/schakelaar op mijn stuur vervangen. De unit waar de schakelaar voor het dashboard en de startknop opzit is vernieuwd. Die deed niet wat hij moest doen.
Als jij weet hoe je de storing moet triggerren dan kunnen ze snel vinden waar het inzit.
 
De mijne (E5) heeft bij de eerste beurt een update gehad en dat had wel een positief effect echter houd hij er nog steeds niet van om gewassen te worden. Na het wassen kun je maar beter niet de motor starten want dan gaat hij bij stationair of weinig toeren uit zichzelf dotten gas geven. Het houd pas weer op als hij weer volledig droog is. Het maakt daarbij niets uit of je hem met de hand wast of voorzichtig afspuit. RRRRaaarrr....
@Ron70

Water doet vreemde dingen met electrische systemen. Uit mijn eigen ervaring en het wassen van de V85tt kan ik het volgende met je delen. Aan de linkerzijde onder het driehoekige kapje met de 4 openingen (kieuwen) waar V85tt label geplakt is, zit een verbindingsconnector van de kabelboom. In mijn V85tt stond deze verticaal achter deze kap. Hiermee loop het water via 4 openingen (kieuwen) op de bedrading in de connector en zorgt vocht voor lekstromen tussen de kabels van de kabelboom met alle gevolgen voor de electronica. De vreemde verschijnselen verdwenen vanzelf na wat dagen maar kwamen terug met het wassen. Na deze horizontaal plaatsen van deze connector was het probleem bij mij opgelost.

Het hoeft niet zo bij jou V85tt te zijn. Dit is mijn ervaring een mogelijk plek waar je zou kunnen kijken.

Kap is te verwijderen door het zadel te verwijderen het bakje voor het instructie boekje wat boven de accu zit los te schroeven waarna de kap er redelijk eenvoudig te verwijderen is.. Succes Ron70.

Foto met de kap (rechterkant helaas)
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220517-223827_Chrome.jpg
    Screenshot_20220517-223827_Chrome.jpg
    26 KB · Weergaven: 19
Motor deel voor deel natgemaakt en uiteraard geen resultaat. B|
Het enigste verschil met voorheen is wel dat ik nu een nieuwe Navi cradle heb. ( Oude 350 is overleden en nu een XT gekocht.) Zou wel toevallig zijn als dat de oorzaak zou zijn. We gaan het zien.
Word vervolgd. ( Of niet) 🙄
 
Iemand nog geinteresseerd in een touratech navilock voor de 350 en/of een houder voor in de auto?
Deze zijn model specifiek dus ik heb er niks meer aan. Geef het nog liever weg aan iemand die het goed kan gebruiken dan dat marktplaats geneuzel aan de deur.IMG20220522144223.jpg

Edit:
Gereserveerd!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de passagiersvoetsteunen er voor een offroadrit afgeschroefd, maar nu moeten ze er weer op. Heeft iemand de nm moment aandraaiwaardes?
 
Volgens de service manual: M8 bouten 25 nm en m6 boutjes 10 nm.
De V85 service manual kun je als pdf zo van het internet plukken maar is net ff te groot om hier te plempen.IMG20220522215346.jpg
 
Laatst bewerkt:
Daar kwam ik ook rap achter. Heb wel de steun maar met de bijgeleverde spullen van de XT krijg je hem niet gemonteerd. Heb het opgelost met de Rammount spullen die ik nog had liggen. De navigatie zit nu zelfs wat strakker op het dashbord als met de dwarsbeugel. Ik heb alleen wegens een enkelblesssure nog geen proefrit kunnen maken om te kijken of het niet te veel vibreert. Anders ga ik alsnog ff langs Waypoint.
 
Ben nog in het bezit van een niet gebruikte Gimpo Garage V85tt RAMPER GPS holder met een TomTom mount, als er interesse is (stuur een PM). Zelf heb ik uiteindelijk de Isotta houder gemonteerd.
 
Daar kwam ik ook rap achter. Heb wel de steun maar met de bijgeleverde spullen van de XT krijg je hem niet gemonteerd. Heb het opgelost met de Rammount spullen die ik nog had liggen. De navigatie zit nu zelfs wat strakker op het dashbord als met de dwarsbeugel. Ik heb alleen wegens een enkelblesssure nog geen proefrit kunnen maken om te kijken of het niet te veel vibreert. Anders ga ik alsnog ff langs Waypoint.
Door de dwarstrillingen van de V twin bij de stationaire loop vibreert de navigatie altijd wel. Als je gaat rijden verdwijnt dit. Ik heb zelf de Isotta bevestiging, die is zeer degelijk
 
Dat klopt. Ik had op de Givi steun mijn 350lm zitten. Dat was prima te doen. Helaas heb je bij de XT dus een adapter nodig om hem op dezelfde wijze te monteren. Ik heb hem nu zo zitten...

IMG20220602134907.jpg

IMG20220602134928.jpg
 
Ben nog in het bezit van een niet gebruikte Gimpo Garage V85tt RAMPER GPS holder met een TomTom mount, als er interesse is (stuur een PM). Zelf heb ik uiteindelijk de Isotta houder gemonteerd.
Dank voor het aanbod. Maar waarom heb je die Isotta gekozen? En waar heb je die gekocht?
 
Terug
Bovenaan Onderaan