v85 tt

nou … het gaat ..maar nog niet geweldig , ik was op de vstrom 1000 verwent met de givi airflow ...
Ja het is niet veel de wind bescherming. Op de Norge zat ik volledig achter de ruit.
Bij TLM hebben ze al goedkopere verhoogde windschermen.
 
Ja het is niet veel de wind bescherming. Op de Norge zat ik volledig achter de ruit.
Bij TLM hebben ze al goedkopere verhoogde windschermen.

ik had givi al aangeschreven of er voor de v85tt ook al een airflow in de pijpleiding zat
nee nog niet ...maar hou de website in de gaten , zal gerust komen denk ik
 
 
Vanmorgen zag ik er 1 rijden op de A2 thv Everdingen in de richting van Den Bosch.
Zo'n wit, rood gele :9~

Iemand van hier toevallig?
 
Vanmorgen zag ik er 1 rijden op de A2 thv Everdingen in de richting van Den Bosch.
Zo'n wit, rood gele :9~

Iemand van hier toevallig?

Dat was ik op weg naar de Spidi tour 2019 bij Chromeburner in Nieuwkuijk. Daarna weer door naar TLM in Nijmegen om de V85tt weer in te ruilen voor mijn Griso. Ik had de V85tt voor een dag gehuurd terwijl mijn Griso nagekeken werd.
 
Dat was ik op weg naar de Spidi tour 2019 bij Chromeburner in Nieuwkuijk. Daarna weer door naar TLM in Nijmegen om de V85tt weer in te ruilen voor mijn Griso. Ik had de V85tt voor een dag gehuurd terwijl mijn Griso nagekeken werd.

Cool, hoe beviel de V85tt? En beetje te spreken over de dealer?
 
Cool, hoe beviel de V85tt? En beetje te spreken over de dealer?

Ik heb de V85TT als eens eerder daar een uur mogen proefrijde, maar dat zegt nog niet alles. Een hele dag rijden zegt dan al meer. De V85TT bevalt mij inmiddels steeds beter! Ik kan er een rij-impressie van schrijven, maar dat zal vrijwel hetzelfde zijn als wat al bekend is.
Wat betreft de dealer ben ik ook wel te spreken. Ik kom er inmiddels al 10 jaar en dat vanuit Utrecht. Dichterbij kan ik het wel zoeken maar zij hebben al zoveel jaren ervaring als merkdealer en hebben nagenoeg alles wel op voorraad.
 
In de Motoplus van afgelopen vrijdag staat een testbericht i.h.k.v. de "Alpenmasters". De V85tt wordt vergeleken met een BMW R NineT Scrambler, Triumph Scrambler 1200 XC en de Ducati Scrambler 1100 Special. Het gaat om een vergelijk van Scamblers waar de Guzzi toe gerekend wordt. De andere motoren hebben tot 1200cc en dat verschil zie je wel terug.

Qua rijwielgedeelte wint de Guzzi met vlag en wimpel, alleen motorisch komt de machine flink wat tekort.

Scores rijwielgedeelte:
Duc 196
BMW 205
Triumph 208
Guzzi V85tt 262

Scores motorblok:
Duc 105
BMW 120
Triumph 110
Guzzi V85tt 77


Totaal (score rijwielgedeelte + score motorblok)
Duc 301
BMW 325
Triumph 318
Guzzi V85tt 339


Conclusie: Moto Guzzi V85tt is de winnaar van de vergelijking (1e plaats met 339 punten). Het rijwielgedeelte overtuigt over de hele linie (262 punten).
Motorisch (77 punten) is er nog ruimte voor verbetering. Voorbeeld hiervan: de rollende acceleratie op 2.100 meter hoogte van 50 tot 100km/u is als volgt:
BMW: 6,3 sec, Duc 7,2 sec, Triumph 5,6 sec. De Guzzi heeft hier 13,1 seconden voor nodig, maar heeft "slechts" 850cc t.o.v. de 1100/1200cc concurrenten.

Desondanks een heel net resultaat voor de Guzzi!!
 
In de Motoplus van afgelopen vrijdag staat een testbericht i.h.k.v. de "Alpenmasters". De V85tt wordt vergeleken met een BMW R NineT Scrambler, Triumph Scrambler 1200 XC en de Ducati Scrambler 1100 Special. Het gaat om een vergelijk van Scamblers waar de Guzzi toe gerekend wordt. De andere motoren hebben tot 1200cc en dat verschil zie je wel terug.

Qua rijwielgedeelte wint de Guzzi met vlag en wimpel, alleen motorisch komt de machine flink wat tekort.

Scores rijwielgedeelte:
Duc 196
BMW 205
Triumph 208
Guzzi V85tt 262

Scores motorblok:
Duc 105
BMW 120
Triumph 110
Guzzi V85tt 77


Totaal (score rijwielgedeelte + score motorblok)
Duc 301
BMW 325
Triumph 318
Guzzi V85tt 339


Conclusie: Moto Guzzi V85tt is de winnaar van de vergelijking (1e plaats met 339 punten). Het rijwielgedeelte overtuigt over de hele linie (262 punten).
Motorisch (77 punten) is er nog ruimte voor verbetering. Voorbeeld hiervan: de rollende acceleratie op 2.100 meter hoogte van 50 tot 100km/u is als volgt:
BMW: 6,3 sec, Duc 7,2 sec, Triumph 5,6 sec. De Guzzi heeft hier 13,1 seconden voor nodig, maar heeft "slechts" 850cc t.o.v. de 1100/1200cc concurrenten.

Desondanks een heel net resultaat voor de Guzzi!!
Op YouTube staat de volledige test in het Duits. In de finale wordt hij 4e
 
Ja, in de grand finale 4e. In de directe test tov van de 3 andere scramblers dus 1e.

Trouwens in de naked klasse werd de Aprilia Shiver 900 1e tov 3 concurrenten, waaronder de immer hooggeprezen Kawa Z900, die in de Alpen toch de eer aan de Aprilia moest laten. Ook een Italiaanse schone en ook niet verkeerd :9
 
Een week geleden heb ik proefgereden op de v85tt , ik kan me helemaal vinden in de testresultaten van motoplus , de tt rijd remt schakelt koppelt prima , en de rijpositie en het comfort zijn prima , alleen de motor voelt tam TE tam .
Nee dat gaat hem niet worden , en dat vind ik echt jammer.
 
Was afgelopen weken in de Dolomieten.
geen enkele TT gezien aldaar.
Alleen maar GS wat de klok slaat en een enkele kawa, suzuki en yamaha en wat duc's
 
Bij piaggio hebben ze een blok dat wel het juiste karakter heeft , dat van de shiver , slipperclutch , waterkoeling , bovenliggende nokkenas en kettingaandrijving *D
 
Het kan mij toch niet schelen dat hij er wat langer op doet dan de rest. Hij is veel goedkoper en ja je mag tenslotte toch maar 120 rijden en op mijn leeftijd is het om het genot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan