v85 tt

Ja zeker en ook die custom rijmodi zijn wel tof.

Ik heb mijnV85TT vandaag naar de dealer gebracht, olie filter vervangen en een setje noppen banden er op leggen.
De voorste kap op het motorblok (de dynamo deksel dacht ik) is aangetast door pekel.
Heb 1 ritje gereden toen er pekel gestrooid was.. niet goed dus.
Heb ze gevraagd om het onder garantie te vervangen, dat gingen ze bekijken.

Ook de achter schokdemper kraakt heel hard na een tijdje rijden, bovenste bevestigingspunt.
Ook dat heb ik ze gevraagd te fixen.
Ik weet dat er een aantal Amerikaanse dealers zijn die zowel de dynamo cover en de schokdemper onder garantie hebben vervangen bij de zelfde klachten ik heb.
Eerste reactie van de monteur was dat ik niet in de pekel moest rijden want jta dan krijg je dit..
Nou ja dat ben ik dus niet met hem eens en dat heb ik hem ook verteld.
Het is een zwart gelakt deel met delen met blanke lak.
Die laatste is dus zo minimaal dat 1 dagje pekel al er door heen "roest"

Dat een onbehandelde uitlaat er van roest snap ik ook wel, maar dit dus niet.
Even afwachten dus.
 
Laatst bewerkt:
Die tubeless, spreekt me wel aan.
momenteel staat mijn motor stil door platte band, zelf herstellen zit er niet in denk ik.
Of kan je met een spuitbus de binnenband stoppen? en wat doe je dan met de buitenband?
 
1610721106-300-x-400px-IMG_20210115_142620.jpg


Nieuwe bandjes op de motor..

1610721106-300-x-400px-InkedIMG_20210115_142639_LI.jpg


Ik had de banden zelf online besteld, Guzzi dealer in Eindhoven heeft ze er op gelegd.
Zag op de bon voor 75 euro, dat vind ik inclusief wielen er uit halen best een nette prijs.
Balanceren hebben ze ook gedaan, weet zo even niet meer of dat nog apart op de rekening stond.
Ook weer verse olie + filter en een chack-up voor de winter.

Oh en een goedgekeurde garantie claim.
Uitlaat en deksel voorop het blok (dynamo deksel) waren door de pekel aangetast.
Na een uurtje te hebben gereden nadat er gestrooid was.
Nu dus even wachten op die nieuwe onderdelen.

Reed wel vreemd naar huis net, stuurt totaal anders ineens maar dat was te verwachten met dit soort noppen.
 
Die tubeless, spreekt me wel aan.
momenteel staat mijn motor stil door platte band, zelf herstellen zit er niet in denk ik.
Of kan je met een spuitbus de binnenband stoppen? en wat doe je dan met de buitenband?
Ik zag al filmpjes dat de velgen tubeless te maken zijn . Misschien een idee om bij bandenwissel dit meteen erbij te laten doen als het enigszins betaalbaar is .
 
Voor €270,- kan je het in Italië laten doen. Ben je ongeveer 2 weken je velgen kwijt
Mmmmm 🤔 niet echt een optie.... Toekomst zal het uitwijzen of ik tubeless ga missen maar het is wel makkelijk als je een lekke band uit nood kan proppen zodat je meteen verder kan....
 
Als iemand dit ook wil, dan heb ik zo een steun nog over omdat ik een lage ruit ga monteren en de navigatie dan daarbovenuit zou torenen.
 
waarom deze keuze voor die banden ?
Omdat ik graag een bospaadje mee pak, nu met de nattigheid is dat met de originele banden niet meer te doen.

IMG_20201109_151721.jpg


Dus staat mijn motor me veel te veel stil zo in dit seizoen.
Met deze banden kan ik me ook nu off road vermaken.
Als iemand dit ook wil, dan heb ik zo een steun nog over omdat ik een lage ruit ga monteren en de navigatie dan daarbovenuit zou torenen.
Ik heb een standaard laag scherm op mijn V85TT zitten en ook deze navi steun.
Mijn tomtom komt er inderdaad net bovenuit. Met het extra spoilertje op mijn ruitje zit het ding nog netjes uit de wind en regen.
 
Yesss de Guzzi is binnen en ondertussen rustig de eerste kilometers gemaakt. Had natuurlijk al proefgereden maar als je dan toch op je eigenste motor rijdt is toch veel fijner . Heb in mijn 35 motorjaren veel motoren gehad en altijd de verhalen gehoord over het Guzzi gevoel maar ondanks de ook wel moderne techniek voel je toch dat er nog steeds een enorm mooi luchtgekoeld blok onder je werkt . Echt heerlijk......
 

Bijlagen

  • 20210123_120235.jpg
    20210123_120235.jpg
    197,2 KB · Weergaven: 30
  • 20210123_120222.jpg
    20210123_120222.jpg
    218,1 KB · Weergaven: 30
bonobo veel plezante en veilige km's ermee.
Dank je megane en gaat zeker lukken. Hopelijk komt het voorjaar snel want de pekel die nu gestrooid wordt daar ben ik zeker geen fan van.
Was trouwens ook zeer verrast hoeveel lichtopbrengst er in het donker van de koplamp afkomt. Top 👍
 
Mmmmm 🤔 niet echt een optie.... Toekomst zal het uitwijzen of ik tubeless ga missen maar het is wel makkelijk als je een lekke band uit nood kan proppen zodat je meteen verder kan....
Ik heb gewoon een busje voor banden met binnenbanden. Dan "pur" je de band vol en dat busje brengt hem ook op spanning. Niets eraf halen of ander gedoe tot je een reparatie kan laten doen.

Zoiets:
 
De eerste 800 km zitten erop en begin te merken dat de Guzzi langzaam los begint te komen. Remmen beginnen nu krachtiger te worden en reageren goed. Vering wordt soepeler. Ik merk wel dat de Guzzi echt even warm moet worden voordat hij lekker reageerd en schakel. Eenmaal warm gaat ie eigenlijk als vanzelfsprekend en stuurt ie echt heerlijk en enorm vertrouwd al. Mijn zoon zag trouwens gisteren tussen Nuenen en Geldrop nog een travel versie rijden... Iemand van hier toevallig. Iedereen fijne dag en geniet van het weer....
 
Terug
Bovenaan Onderaan