v85 tt

Ach ja, ik ben in het bezit van twee van die Italiaanse diva’s, de Breva is probleemloos en uitgerekend die wil ik er op inruilen. De california mag blijven 🙂
 
Kan goed zijn maar zijn duurder en je steunt de Europese industrie niet en daarbij hij is gemaakt in Italië wat niet kan gezegd worden van veel BMW'S in Duitsland en veel Harley's in India? en ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met mijn guzzi's alleen mijn eerste Nevada waar de wielen roesten dat was niet normaal.
 
Vandaag handel gedaan, levering waarschijnlijk eind deze maand 😎
 

Bijlagen

  • EDAB7F62-64A3-4ACC-8960-E69AD1F1DF28.png
    EDAB7F62-64A3-4ACC-8960-E69AD1F1DF28.png
    257,4 KB · Weergaven: 12
Edpa, sorry het is een plaatje van het www 🙂 ik heb de “kale” v85tt centenario gekocht. (plaatje aangepast)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Karakter (wint het van betrouwbaarheid)en sommige dingen zijn niet helemaal betrouwbaar. ( heb meerdere Japanners gehad. Allemaal stuk voor stuk betrouwbaarder)
Mmmmm 🤔 ik vraag me dan toch wel af wat jij niet betrouwbaar vindt en of je er al echt problemen mee hebt gehad. Persoonlijk komt de Guzzi voor mij heel betrouwbaar en degelijk over en ik heb al behoorlijk veel motoren gehad en de Guzzi doet het echt prima in alles dus ik ben wel benieuwd eigenlijk.
 
ik heb al veel motoren gehad en doe +-12.00km/jaar.
Kawa 800: 3jaar mee gereden en 40.000km: enkel een nieuw contactslot moeten steken.
Triumph Tiger 1050: 2jaar 25.000km: heeft geen 5000km gereden zonder problemen.
Honda Pan European 7: jaar 90.000km: voorvork rubbers en batterij vervangen.
Ktm Duke: 3 jaar 45000km: Thermostaat vervangen
Guzzi V85TT: 2 maand= 1500km (ongeval)
Guzzi V85TT: 1,5 jaar= 12.000km geen problemen
Verder heb ik nog wat motoren (Ural, BMW, Bonneville, Virago, Hondag CB) gehad waar ik niet veel km's mee gedaan heb en dus ook geen oordeel kan over vellen.

Verder heb ik bij alle motoren het onderhoud en slijtage stukken vervangen natuurlijk (olie, banden, kettingen, tandwielen).
 
Mmmmm 🤔 ik vraag me dan toch wel af wat jij niet betrouwbaar vindt en of je er al echt problemen mee hebt gehad. Persoonlijk komt de Guzzi voor mij heel betrouwbaar en degelijk over en ik heb al behoorlijk veel motoren gehad en de Guzzi doet het echt prima in alles dus ik ben wel benieuwd eigenlijk.
7 jaar en 50000 kilometer en norge gehad. 6 keer lekke kleppendeksel pakking gehad. Olie censor defect.
Met de V85TT defecte dynamo en nieuwe kleppendeksel.
Daarvoor kawasaki zzr1200,hyosung 650,suzuki gsf650 en nog een aantal Japanse en nooit problemen gehad.
 
7 jaar en 50000 kilometer en norge gehad. 6 keer lekke kleppendeksel pakking gehad. Olie censor defect.
Met de V85TT defecte dynamo en nieuwe kleppendeksel.
Daarvoor kawasaki zzr1200,hyosung 650,suzuki gsf650 en nog een aantal Japanse en nooit problemen gehad.
Je hebt gelijk dat je Moto Guzzi dan als onbetrouwbaar bestempeld.
Maar... heus?
6x een lekkend pakking van het kleppendeksel?
Dat riekt naar een monteur die wat essentieels over het hoofd ziet.
 
7 jaar en 50000 kilometer en norge gehad. 6 keer lekke kleppendeksel pakking gehad. Olie censor defect.
Met de V85TT defecte dynamo en nieuwe kleppendeksel.
Daarvoor kawasaki zzr1200,hyosung 650,suzuki gsf650 en nog een aantal Japanse en nooit problemen gehad.
Ik ga er van uit dat de kleppendekselpakking van de Norge was... Lijkt mij toch ook dat er dan structureel iets door een monteur niet goed opgelost is of over het hoofd gezien. Oliesensor kan bij iedere motor eens gebeuren in de 50.000km dus lijkt mij niet verontrustend. Dat de dynamo en je kleppendeksel vervangen is van je huidige v85tt is wel heel snel lijkt mij... Waarom de kleppendeksel nu al?
Verder als, je ieder forum leest kom je wel mechanische en tegenwoordig electronische storingen tegen. Zeker bij BMW ook. Zo ver mij bekend zijn er bij de v85tt en andere nieuwe Guzzi, 's geen structurele fouten of storingen bekend en is er op de v85tt amper nog een terugroep actie geweest in de 2jr nu. Buiten de voetsteunen en sporadisch overgevulde cardan na...... Prima motor en als ik dan de nieuwe Harley Pan Amarica bekijk dan is Guzzi ondanks de Euro5 norm toch nog steeds bij zijn roots gebleven en heb je inderdaad nog een echte Italiaanse karakter motor........ 😊👍
 
  • Leuk
Waarderingen: wj63
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar de uitslag van de 50.000km test in motoplus met de V85tt en hoe alles zich gehouden heeft. Ook daar lees je tot nu toe geen gekke dingen en bolderen ze lekker door terwijl ze bij meerdere BMW, 's de eindstreep niet eens gehaald hebben of BMW geen medewerking verleend of een motor eerder terug trekt.
 
Kleppendeksel kwam de lak van los bij de V85TT .
En censor was bij 25000km op de norge pakking was ook bij de norge heb de laatste beurt zelf pakking bij geleverd (van een california geen originele maar daar heb ik maar 900 kilometer mee gereden en toen kreeg ik de V85TT).
Heb nu 13000 op de V85TT staan.
 
Betrouwbaar VS onbetrouwbaar beoordeeld op 1 motor van een bepaalde type..

Je zou de vele testers een hoop geld en moeite kunnen besparen.

Al die statistieken gevuld met grote aantallen van een product zijn maar onzin.
Gewoon 1tje testen.
Gaat daar iets mee mis is het hele ding, product, auto of motor afgeserveerd.
Stempel er op: onbetrouwbaar.
 
Maar ik geef toe dat een storing, die je zelfs doet stranden (zoals ikzelf laatst), het vertrouwen in het machien enorm doet afnemen.
Zo’n stomme sensor, relais of lekke pakking zijn eenvoudig en vaak duurzaam te herstellen. Maar hun falen doet veel dramatischer vermoeden. Want als je daardoor langs de kant van de weg komt te staan piep je wel anders.
Been there, done that...
Er kan nu eenmaal veel kapot aan een motor (of auto).
Pech als het je treft. Maar allez... repareren en door.
:)
 
En bommen de eerste van jou deed ook raar. De nieuwe gaat wel goed toch?
De vorige lekte olie, deze niet.

Dat is vreemd toch eigenlijk want dan zou deze ook onbetrouwbaar moeten zijn volgens jou redenering.
 
Nee mijn verwoording is niet helemaal goed bommes.
Afwerking van sommige onderdelen is niet helemaal top.
Kap voor op het blok verkleurde in de eerste 2 ritten al, sinds begin maart nieuwe gekregen en deze blijft mooier. Ze hebben dus al wat verbeterd.
 
Vandaag tijdens m'n ritje kwam ik 2 keer een koppeltje tegen waarvan 1 een V85TT in de mooie roos/wit combi. Iemand van hier toevallig? Omgeving Kootwijk.
 
Maar ik geef toe dat een storing, die je zelfs doet stranden (zoals ikzelf laatst), het vertrouwen in het machien enorm doet afnemen.
Zo’n stomme sensor, relais of lekke pakking zijn eenvoudig en vaak duurzaam te herstellen. Maar hun falen doet veel dramatischer vermoeden. Want als je daardoor langs de kant van de weg komt te staan piep je wel anders.
Been there, done that...
Er kan nu eenmaal veel kapot aan een motor (of auto).
Pech als het je treft. Maar allez... repareren en door.
:)
Ach je hebt altijd een stukje kauwgom bij je om een pakking even dicht te drukken toch,..een keer opnieuw starten en alle lampjes en storingen zijn weg, of even aan je kabeltjes frommelen en de sensor doet het weer. Niet te snel opgeven,..het is een Guzzi,..liefde is alles.
 
Ik was opzoek naar een stevigere skidplate/carter bescherming.
Kon alleen de Mytech variant vinden, opgebouwd net als de originele uit 3 delen.
Tot gisteren er ineens iemand op het ADV foum met een Italiaanse producent aankwam:
https://store.gammazinken.net/epages/161079.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/161079/Products/SM602015
300 euro, best een stevige prijs, kan ik het misschien zelf wel van maken met een paar daagjes meten/snijden/zagen/buigen en schroeven.
Van de andere kant die tijd kan ik ook gaan rijden.. of met mijn vrouw praten.. :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan