v85 tt

Mij kan het geen kl**ten schelen hoeveel pk's ik tussen mijn benen heb zolang ik goed zit en er een lekker gevoel bij rijden heb ben ik tevreden. Voor mij is het de beste die ik ooit heb gehad en nee ik rij niet vlug en hou van toeren.
 
Volledig eens, gewoon genieten van het karakter/eigenschappen/ en de bijzondere verschijning van de VT85TT en dan voornamelijk de Travel uitvoering(maar dat is smaak)👌 En wil je iets zwaarders dan is de HD Pan Amerika miss iets🙃 of de Triumph Scrambler 1200 maar ik kom van een Triumph Bonneville T120 af... deze miste echte karakter tov Guzzi.
 
Als je je druk maakt om koppelkrommes en topvermogens moet je geen Guzzi kopen. Koop dan een KTM of zoiets.... Guzzis hebben bruikbaar vermogen en koppel en zijn echte gebruikersmotoren, altijd al geweest.
De V85 is mijn 16e motor en mijn 6e Guzzi. De slechtste was een Kawasaki Zephyr en de enige motor die mechanisch erg stuk ging was een BMW.....maar ja als een Guzzi stuk gaat is het ,zie je wel , als het een Japans merk is , kan gebeuren.....ik weet uit ervaring dat alles stuk kan, ook Japans en zeker BMW.....
 
Voor geluid uit de V85TT gereden met het 2021 model. Geen verschil met mijn eerste serie model uit 2019. Rij ipv anakee met Michelin road trail 5 banden, maar geluid blijft. Is de aandrijflijn en met name rond 90 kilometer hoorbaar voor de duo passagier. T hoort gewoon bij de V85TT.
 
Balen balen balen . Guzzi pakken omdat ik weg moest en het heerlijk weer was en dan dit...ook nog een eigen schroef die ik op de plaats had laten slingeren en dan is het wel balen dat het geen tubeless velgen zijn terwijl ik een prop setje heb liggen nog .'( Moet het wiel eruit halen en ziet er niet moeilijk uit maar iemand misschien nog speciale tips om op te letten. Heb gehoord dat er schijnbaar ook dikkere binnenbanden zijn die betere bescherming bieden . Iemand daar ervaring mee...
 

Bijlagen

  • IMG-20210529-WA0000.jpeg
    IMG-20210529-WA0000.jpeg
    208,3 KB · Weergaven: 22
In Motorrad 12 de langeduurtest van de V85TT gelezen, toch fijn dat op een paar puntjes na de fiets er zo goed uitkomt. Gezien de staat na 33000 km verwachtte de redactie dat de 50000 geen probleem zou zijn en een plaats in de top 5 van de beste langeduurtesters zeker mogelijk zou zijn!
Chapeau voor Guzzi! Maar ze gaan idd de E5 opnieuw voor de 50000 test gebruiken om de test helemaal te volbrengen. En aangezien ik een E5 heb ben ik heel benieuwd..wordt vervolgd!
 
Schermpje iets omhoog gesteld, valt mij niet tegen 👍
 

Bijlagen

  • 0431EE3B-9C99-413B-824D-0F1C5DD4A5B6.jpeg
    0431EE3B-9C99-413B-824D-0F1C5DD4A5B6.jpeg
    408,3 KB · Weergaven: 33
  • 678EF039-6982-4ABF-B5F5-DA3099519233.jpeg
    678EF039-6982-4ABF-B5F5-DA3099519233.jpeg
    568,6 KB · Weergaven: 35
Dan heb je toch ook wel de inzet in het artikel gelezen dat Moto Guzzi/fabriekant niet van de gelegenheid gebruik heeft gemaakt om te reageren op de vragen die Motorrad heeft nav de test.
 
Maanden later ???? Ik had hen nog niet zo lang en ik kreeg dat zelfde jaar al een brief uit Italië en die van mij is van sept 2019
 
Zo, vandaag de stakingsdag van metaalelectro goed benut en samen met een collega en aangestoken Guzzi rijden een rondje Zeeland gedaan. Heerlijk gereden en de eerste 5000k gedraaid zonder problemen en de Guzzi voelt perfect en betrouwbaar . Supermotor al klinkt de Stelvio wel net wat vetter.....
 

Bijlagen

  • IMG-20210610-WA0016.jpg
    IMG-20210610-WA0016.jpg
    255,5 KB · Weergaven: 49
  • IMG-20210610-WA0024.jpg
    IMG-20210610-WA0024.jpg
    188,4 KB · Weergaven: 48
Voor de langere V85tt-rijders wil ik de verhoogde versie van het zadel aanbevelen. Met mn 1.92m heb ik nu een jaar ervaring en wil niet meer terug naar de standaard hoogte. De zitpositie is echt top! 😃 👍
 
Ik vind wel losse accessoires, maar er bestaan ook complete pakketten, als Urban, Touring en Touring Plus. Die vind ik niet zo makkelijk.
 
Prijs verschil is minimaal. Ze rekenen namelijk bv voor een paar bevestiging schroeven voor de mia module iets van €5,- terwijl je ze bij de bouwmarkt voor € 0,10 haalt
 
Yup, Been there done that. Bevestigingsclips voor mijn vfr destijds, 3,5 euro per stuk bij Goedhart en nog geen 5 euro per honderd uit china.
Givi trekker outback koffers voor mijn Tiger 800 bij een toko ergens in het oosten des lands gekocht voor rond de 800 euro incl. bevestiging. De versie met Triumph erin gestanst was toen dik 1200 euro.
Het loont echt om goed rond te kijken en niet blind bij een dealer accessoires aan te schaffen.
Nog zo een. Losse barkbusterkappen bij nr1 moto 48 euro per set. Bij goedhart dik 100 euro met een sticker van Sw-motech erop. Katching!
Dat het bij een dealer meer kost is logisch want die hebben meer onkosten maar je kan natuurlijk ook overdrijven. Let wel: Als de meerprijs niet te gek is koop ik liever bij een dealer maar als het meer gaat lijken op een stealer dan haak ik toch echt af.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan