- 10 nov 2021
- 233
- 415
Zo, 2700 km op de teller in twee weken tijd en daar komen er morgen nog even 500 erbij. Tijd om wat ervaringen op te pennen met mijn nieuwe V85 TT.
Ik heb een Giallo Mojave uitvoering met Öhlins schokbreker en urban koffers. Ik heb er daarnaast nog een Roadlok opgezet, best handig.
Wat is er goed.
Nou, het stuurt heerlijk. Bochtenwerk is een groot feest. Nu ben ik in het Odenwald en heb vandaag ook door Spessart en Rhön gereden. Gaat heerlijk.
Ben ook erg blij met de vering. Was wel wat werk om dat afgesteld te krijgen op de behoefte, maar het is comfortabel op slechte wegen en de motor zet geen stap verkeerd.
Zadel is best goed. Maar na 26 uur rijden in drie dagen begon ik toch wat last te krijgen van mijn zitvlak, Nou is dat ook best veel uur achter het stuur natuurlijk. M'n passagier vind het allemaal wat minder, maar ja, die is ook niets gewend. :-P
Verder is de motor echt lekker zuinig. Ik hou me niet in maar zit nu toch gewoon op 4,44 l/100 km. Weliswaar vrijwel geen snelweg.
Wat is er minder.
Nou, dat kuipje dus om te beginnen. De turbulentie zit net op de onderkant van m'n helm. Maandag dus maar eens dat Biondi schermpje bestellen. Zou net goed moeten zijn.
Het blok, sja, dat is dus 'maar' 850cc. Nou heeft deze motor vermogen genoeg om vlot te rijden. Maar je moet 'm wel in de toeren houden. Daar ben ik wat lui in geworden merk ik, want inhalen moet toch echt vooraf gegaan worden door terugschakelen. Maar wat ik vooral hinderlijk vind is dat de motorrem nu natuurlijk ook minder is. Bij een snelle afdaling moet ik de voetrem er toch vaak flink bij pakken. Nou rij ik met passagier, dus dat zal ook wel schelen.
Schakelen, sja, zal misschien aan mij liggen, maar bij het opschakelen van 1 naar 2 eindig ik best vaak in de vrij. Vooral aan het einde van de dag.
Wat is slecht.
Ja, er zijn ook zaken waar ik niet aan kan wennen. Eigenlijk is dat er maar een, en dat is de knoppenwinkel. Richtingaanwijzer uitzetten is een drama. Maar ik heb in het begin ook vaak met groot licht rondgereden, puur omdat die knop zo raar zit.
Cruise control bedienen is ook niet echt handig. Ik mis een soort van 'resume' optie.
Conclusie, echt een erg leuke motor om heerlijk mee te sturen en kilometers te maken en die ook nog eens veel bekijks trekt. De minpuntjes zijn er, maar wegen in de verte niet op tegen de lol die ik heb met deze motor.
Ik heb een Giallo Mojave uitvoering met Öhlins schokbreker en urban koffers. Ik heb er daarnaast nog een Roadlok opgezet, best handig.
Wat is er goed.
Nou, het stuurt heerlijk. Bochtenwerk is een groot feest. Nu ben ik in het Odenwald en heb vandaag ook door Spessart en Rhön gereden. Gaat heerlijk.
Ben ook erg blij met de vering. Was wel wat werk om dat afgesteld te krijgen op de behoefte, maar het is comfortabel op slechte wegen en de motor zet geen stap verkeerd.
Zadel is best goed. Maar na 26 uur rijden in drie dagen begon ik toch wat last te krijgen van mijn zitvlak, Nou is dat ook best veel uur achter het stuur natuurlijk. M'n passagier vind het allemaal wat minder, maar ja, die is ook niets gewend. :-P
Verder is de motor echt lekker zuinig. Ik hou me niet in maar zit nu toch gewoon op 4,44 l/100 km. Weliswaar vrijwel geen snelweg.
Wat is er minder.
Nou, dat kuipje dus om te beginnen. De turbulentie zit net op de onderkant van m'n helm. Maandag dus maar eens dat Biondi schermpje bestellen. Zou net goed moeten zijn.
Het blok, sja, dat is dus 'maar' 850cc. Nou heeft deze motor vermogen genoeg om vlot te rijden. Maar je moet 'm wel in de toeren houden. Daar ben ik wat lui in geworden merk ik, want inhalen moet toch echt vooraf gegaan worden door terugschakelen. Maar wat ik vooral hinderlijk vind is dat de motorrem nu natuurlijk ook minder is. Bij een snelle afdaling moet ik de voetrem er toch vaak flink bij pakken. Nou rij ik met passagier, dus dat zal ook wel schelen.
Schakelen, sja, zal misschien aan mij liggen, maar bij het opschakelen van 1 naar 2 eindig ik best vaak in de vrij. Vooral aan het einde van de dag.
Wat is slecht.
Ja, er zijn ook zaken waar ik niet aan kan wennen. Eigenlijk is dat er maar een, en dat is de knoppenwinkel. Richtingaanwijzer uitzetten is een drama. Maar ik heb in het begin ook vaak met groot licht rondgereden, puur omdat die knop zo raar zit.
Cruise control bedienen is ook niet echt handig. Ik mis een soort van 'resume' optie.
Conclusie, echt een erg leuke motor om heerlijk mee te sturen en kilometers te maken en die ook nog eens veel bekijks trekt. De minpuntjes zijn er, maar wegen in de verte niet op tegen de lol die ik heb met deze motor.