v85 tt

Vanochtend wilde ik motor wassen en haal de koffers eraf, Zie ik dat er een voetsteun mist. Was in eerste jaar een recal en is toen ook gecontroleerd. Dealer heeft claim ingrediënt bij importeur. Nu even afwachten ( heb garantie verlengt)
 
:)Kennelijk telt op mijn leeftijd een nulletje meer of minder niet. In dit geval moest het duidelijk een nul minder zijn. Verontschuldiging voor de verwarring. Wel leuk om voor een kort moment als een echte km vreter te worden gezien.
Zeker de laatste jaren (Corona) aanmerkelijk minder gereden.
Kreeg een leuk bericht van TLM dat ik inplaats van zaterdag de V85 al aankomende donderdag kan ophalen.
 
Ligt eraan wat je inruilt denk ik. Maar ik zou er niet te veel op rekenen. Ze wilden voor mijn tiger 800 niet meer geven dan 6000. Mijn eigen niet guzzi dealer gaf er 8000 voor en regelde een nieuwe v85tt voor mij. Deze komt bij Niwa vandaan. (Bijna niemand had toen verkoop voorraad.) Moet daar binnenkort nog 1 keer heen voor de 10.000 beurt. Daarna gewoon weer naar mijn eigen dealer.
 
Komt denk ik ook omdat ze als een van de weinigen veel op voorraad hebben v.w.b. Guzzi. Het Guzzi dealer netwerk word aardig uitgebreid op het ogenblik door Piaggio. Dit was natuurlijk niet zo groot.
Maarrruhhh..... Bij Goedhart gaan de zaken ook goed maar voor een goede inruilprijs kan je beter ergens anders kijken. Let wel , ik ken TLM niet goed genoeg voor wat betreft het kopen en inruilen van motoren maar mijn eerste ervaring viel nogal tegen zeg maar. Hij zat behoorlijk onder de gemiddelde marktprijs. Voor wat betreft onderdelen en accessoires daarentegen vind ik het een prima zaak.
 
Laatst bewerkt:
Komt denk ik ook omdat ze als een van de weinigen veel op voorraad hebben v.w.b. Guzzi. Het Guzzi dealer netwerk word aardig uitgebreid op het ogenblik door Piaggio. Dit was natuurlijk niet zo groot.
Maarrruhhh..... Bij Goedhart gaan de zaken ook goed maar voor een goede inruilprijs kan je beter ergens anders kijken. Let wel , ik ken TLM niet goed genoeg voor wat betreft het kopen en inruilen van motoren maar mijn eerste ervaring viel nogal tegen zeg maar. Hij zat behoorlijk onder de gemiddelde marktprijs. Voor wat betreft onderdelen en accessoires daarentegen vind ik het een prima zaak.
Ik heb een aantal Guzzis gekocht en ingeruild bij TLM en de inruil was altijd prima,zeker als ze de machine kenden. Mijn vorige motor, een Vintage,hebben ze zonder wat te kopen voor een prima prijs teruggekocht. Ik heb mijn TT in mijn woonplaats gekocht bij Motoport Hillegom, voor de Vintage kreeg ik daar een waardeloze inruil , TLM schatte de motor wel naar waarde in...
 
Motoport Hillegom heeft dan ook nul komma nul ervaring met Guzzi. Ze zijn net begonnen als dealer. Dus dat zal ook wel meespelen denk ik. Er zijn verder geen Guzzidealers in die hoek dus het zal voor hun ook aftasten zijn wat de interesse zal zijn. Geen enkele dealer zit te wachten op een showroomdochter dus het is voor hun ook risico inschatten. Guzzi is nu eenmaal een beetje een niche merk. Goedhart is nu ook Guzzi dealer geworden maar omdat hij zo groot is heeft hij meer ruimte om te spelen dan hun denk ik zo.
 
Ik rij nog steeds een stukje verder Leertouwer Soest.(kom zelf uit Zoetermeer)
Persoonlijke aandacht en goede inruilprijs gekregen voor mijn norge
 
Heeft iemand ervaring met de Ohlins achtervering EN de originele? Of misschien beter naar Hyperpro om een betere tuning te realiseren met de originele. Vering/demping is niet helemaal optimaal met ons gewicht (100 en 85kg aan de haak).
 
Bij Hyperpro stellen ze de vering zo voor je af. Als je dat niet bevalt kan je alsnog andere vering kopen. Ik heb geen ervaring met de allroadvering van Hyperpro maar die ik op mijn VFR had vond ik best wel stug. Stuurde snaarstrak op goed asfalt maar op slecht wegdek werd het al gauw stuiterig. De boel wat zachter zetten hief dat gedeeltelijk op maar echt perfect werd het niet.
 
Bij Hyperpro stellen ze de vering zo voor je af. Als je dat niet bevalt kan je alsnog andere vering kopen. Ik heb geen ervaring met de allroadvering van Hyperpro maar die ik op mijn VFR had vond ik best wel stug. Stuurde snaarstrak op goed asfalt maar op slecht wegdek werd het al gauw stuiterig. De boel wat zachter zetten hief dat gedeeltelijk op maar echt perfect werd het niet.
Ik denk dat ik mijn vering en demping wel zelf kan afstellen (achter staat alles nu op zijn zwaarst), maar tunen is een ander verhaal.
 
Ik denk dat ik mijn vering en demping wel zelf kan afstellen (achter staat alles nu op zijn zwaarst), maar tunen is een ander verhaal.
Je kunt daar ook kiezen tussen een standaard veer (tot 90 kilo lichaamsgewicht) en een zwaardere veer. Als de uitgaande demping sterk genoeg is om die veer in toom te houden is dat een goedkope oplossing. Met 200 kg is uiteraard geen rekening gehouden. En dan nog de bagage erbij.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt daar ook kiezen tussen een standaard veer (tot 90 kilo lichaamsgewicht) en een zwaardere veer. Als de uitgaande demping sterk genoeg is om die veer in toom te houden is dat een goedkope oplossing. Met 200 kg is uiteraard geen rekening gehouden. En dan nog de bagage erbij.
Zelfs als we radicaal afvallen blijven we boven de 150kg...
 
Ik kan niet anders zeggen dat ze mij bij TLM voor mijn elf jaar oude Stelvio met 75.000 op de teller ;), waar ook nog het nodige aan gedaan moet worden, een keurige prijs hebben gegeven. Mede dat, en natuurlijk het rijden op de V85, heeft me over de streep getrokken
 
Heeft iemand ervaring met de Ohlins achtervering EN de originele? Of misschien beter naar Hyperpro om een betere tuning te realiseren met de originele. Vering/demping is niet helemaal optimaal met ons gewicht (100 en 85kg aan de haak).
Ik denk niet dat er veel zijn die uitgebreide ervaring hebben met beide. Ik heb zelf wel een proefrit gemaakt met de V85 van TLM die was uitgerust met Touratech achtervering. Reed ook niet verkeerd, maar was te kort om het echt te kunnen bepalen.

Over mijn Öhlins ben ik dik tevreden. Ook het rijden met passagier en bagage over bar slechte, kleine wegen in Duitsland ging best comfortabel en vooral erg zeker. En ik heb de voorspanning nu nog niet eens halverwege staan, blijkbaar zijn we niet zo zwaar samen (zal iets van 140 kg. zijn).
 
Vandaag voor de Urban koffers het opbouw rekje binnen gekregen en die er maar gelijk opgezet. Moet zeggen dat het niet verkeerd eruit ziet. De koffers blijven kunststof dus qua gewicht hangt alles op dezelfde beugels en moet ik dus opletten met het totaal gewicht. Maar ik zocht een oplossing als we langere tijd weggaan om makkelijk en snel ff een jas of vest uit te doen en die ergens kwijt te kunnen zonder de koffers open te doen, of een flesje water of een broodje. Ik denk dat dit prima gaat lukken. Ik heb voor eroverheen een simpel bagage netje die ik met klitteband strips vast zal maken. Ook kan ik hierbij het tasje met het kettingslot makkelijk meenemen zonder dat dit in mijn koffers zou moeten. Over 3 weken staat er een weekendje Duitsland gepland met de motor en dan zal ik alles is goed kunnen uitproberen.
Rest nog de plaatjes hoe dat eruit ziet :-)
IMG_5197.jpeg
IMG_5196.jpeg
IMG_5195.jpeg
IMG_5194.jpeg


De metalen beugels zitten bevestigd op de bestaande aansluitingen op de koffer. De sloten en beugel bevestiging op de achterkant van de koffer haal je eraf en daar plaats je dan een plaat met bevestiging tussen voor de opbouw. Deze zet je dan vervolgens weer vast met de schroeven die er al inzaten.
 
Heeft iemand ervaring met de Ohlins achtervering EN de originele? Of misschien beter naar Hyperpro om een betere tuning te realiseren met de originele. Vering/demping is niet helemaal optimaal met ons gewicht (100 en 85kg aan de haak).
Er schijnt in nederland een YSS schokdemper specialist te zitten die hele leuke schokdempers voor de V85 samensteld. Misschien is die het overwegen waard.
Weet helaas zijn naam niet meer.
 
Ik denk dat je JJ Suspension in Mill zoekt.
Verkopen en reviseren o.a. YSS , Hyperpro, Tfx en Touratech.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan