V85TT pingelt???

drits

Rookie
23 aug 2021
2
0
Rijmenam
Als ik in een laag toerental rijd en snel nog even gas bijgeef geeft de motor een pingelend geluid vanuit de linkse cilinder. Heeft er nog iemand hier dit ondervonden?
Mijn vrouw heeft identiek dezelfde motor en heeft het ook al gehad. Injecteur??? Piston as???
 
Als ik in een laag toerental rijd en snel nog even gas bijgeef geeft de motor een pingelend geluid vanuit de linkse cilinder. Heeft er nog iemand hier dit ondervonden?
Mijn vrouw heeft identiek dezelfde motor en heeft het ook al gehad. Injecteur??? Piston as???
Hoi Drits, ik denk dat het pingelen wat je hoort het beruchte voorontsteken van te lage octaan benzine is. Als ik zelf Euro95 tank en dan bij lagere toeren en hogere versnelling optrek zodat de belasting groot wordt begint mijn Guzzi ook wat te pingelen. Tank ik echte Superplus 98, dus van Texaco of zo rijdt de motor echt veel beter. Pakt beter op, rijdt soepeler en geen gepingel meer..... Waarschijnlijk tank je dus Euro95 waarbij dit gepingel gebeurd....
 
Ik heb een een Moto Guzzi Breva 1100 die dat ook een paar keer had met 95, als je 98 tankt komt het niet voor. Te lage toerentallen in te hoge versnelling vindt een Guzzi niet prettig en zou je eigenlijk niet moeten doen.
 
Als ik in een laag toerental rijd en snel nog even gas bijgeef geeft de motor een pingelend geluid vanuit de linkse cilinder. Heeft er nog iemand hier dit ondervonden?
Mijn vrouw heeft identiek dezelfde motor en heeft het ook al gehad. Injecteur??? Piston as???
Wat iedereen zegt klopt idd, net te veel gas bij lage toeren op laag octaan benzine. Een goede brandstof mapping / afstelbeurt op de testbank verhelpt dit grotendeels ook trouwens.
 
Komt er eigenlijk op neer dat de meesten van ons een motor voor hun plezier rijden en dan moet je niet voor de paar kilometers op jaarbasis op een dubbeltje meer of minder kijken en er gewoon 98 in gooien. Euro95 blijft gewoon rotzooi en zeker met die ethanol erin. Pak zelf ook liever een lekker Jupilertje ipv Aldi bier 😊👍
 
Komt er eigenlijk op neer dat de meesten van ons een motor voor hun plezier rijden en dan moet je niet voor de paar kilometers op jaarbasis op een dubbeltje meer of minder kijken en er gewoon 98 in gooien. Euro95 blijft gewoon rotzooi en zeker met die ethanol erin. Pak zelf ook liever een lekker Jupilertje ipv Aldi bier 😊👍
Ook als ik elke dag naar mijn werk rijdt gaat er 98 in omdat de motor daar beter op loopt. Ik drink liever geen alcohol dat is net zo schadelijk als in de motor.
 
Allemaal bedankt voor de reacties , Ik tank altijd 98 maar heb wel ondervonden dat het niet altijd is. Eigenlijk enkel bij warm weer .We tanken wel veel onderweg en dan heb je niet veel keuze maar ik probeer steeds bij Q8 of TOTAL te tanken. Het kan wel zijn dat het in de Ardennen wat minder kwaliteit is waar we ook al eens tanken .
 
Terug
Bovenaan Onderaan