V_power onzin!! Zie test ADAC

Tsk tsk.....dat had ik nou écht niet verwacht........dat V-power niet beter is dan gewone benzine......


Straks vertellen ze ook nog dat Sinterklaas niet bestaat........ :+ :+ :+
 
wat moet mijn motor dan beroert lopen om dat ik altijd benzine tank met een octaan gehalte van 87. :+


ehm, wordt in de VS niet de octaan aangegeven in MON ipv RON ?
91 Amerikaanse MON is geloof ik 98 Nederlands RON (dacht ik)...
Bovendien, even voor de duidelijkheid, octaangetal != vermogen.
zoals gezegd is een hoog octaangetal een waarde dat ie niet zo snel spontaan vanzelf ontploft (door de hete cylinder/kleppen enz) handig als je je motor wilt heelhouden enzo.
MAAR... hoe minder goed de benzine uit zichzelf ontploft, hoe minder snel hij zijn energie zal vrijgeven... volgens mij is het dus de truuk een zo'n LAAG mogelijk octaangetal benzine te tanken zonder dat je detonatie krijgt, want dan reageert je motor pas feller.
 
ehm, wordt in de VS niet de octaan aangegeven in MON ipv RON ?
91 Amerikaanse MON is geloof ik 98 Nederlands RON (dacht ik)...
Bovendien, even voor de duidelijkheid, octaangetal != vermogen.
zoals gezegd is een hoog octaangetal een waarde dat ie niet zo snel spontaan vanzelf ontploft (door de hete cylinder/kleppen enz) handig als je je motor wilt heelhouden enzo.
MAAR... hoe minder goed de benzine uit zichzelf ontploft, hoe minder snel hij zijn energie zal vrijgeven... volgens mij is het dus de truuk een zo'n LAAG mogelijk octaangetal benzine te tanken zonder dat je detonatie krijgt, want dan reageert je motor pas feller.

:^

hoe lager, hoe beter, hoe goedkoper!
 
Terug
Bovenaan Onderaan