Vaag gedrag..

DeGroteMuis

MF veteraan
11 jul 2001
2.934
1
Nijmegen a/d Waal
Ik reed vanavond lekker gezellie op een ijzig bochje van het formaat doordraaier & vlak na de bocht sloeg de fiets af... Dacht dat de benz. wel eens op zou kunnen zijn, dus knal het ding op reserve, start effe door & lopen weer... :) (net hetzelfde als je hebt bij een lege carb)
Verder geen problemen meer gehad...

Nu kom ik thuis, kijk in de tank en zie dat er nog ongeveer 1,5 tot 2 liter boven reserve in de tank zit... :?

Nou heb ik wel érg lang over die licht beijsde bocht gedaan, met een beetje schuinhangen... Kan het zijn dat de benz ver genoeg naar de andere kant is weggelopen om niet meer met het kraantje in de normale stand door te kunnen lopen en dat daardoor de carb leeg was, of moet ik toch gaan denken aan een dealerbezoekje dit weekend? (Vuile carbs, rotte bougies of iets anders?)
 
Lijkt me niet... Was op 1/3 van de afstand, kon daarna zonder problemen verder rijden tot thuis & na afslaan liep het ding weer binnen een halve minuut, net als bij volledig leeg rijden van de tank (of iig de carb)...

Als de carb half bevroren is, duurt het langer voordat het ding weer iets doet & blijf je er last van houden, toch?

Anders zou het toch wel eens kunnen.... Maar ik denk het niet...
 
Klote voor je :(
Bevroren carbs zijn het niet.Heb ik bij de mijne ook geen last van.
Ik denk toch te weinig benzine.
En als je het niet vertrouwt ---> gewoon na de dealer.Daar heb je garantie voor *D
Ik hoor het wel of je kunt of niet.
Ga misschien in me lerenpak.Ben van plan om zaterdag er 1 te kopen :)
 
Als je carbs bevriezen tijdens het rijden, dan is er wel iets HEEL ERNSTIGS mis met je blok. Tenslotte neem ik aan dat je blok warm was toen je reed, en niet steenkoud toch? Of reed je over een weg waar het ongeveer -100 graden celcius was?
En verder bevriest benzine niet bij een paar graden boven 0 ;) Dus bevroren carbs? onzin.
 
Als je carbs bevriezen tijdens het rijden, dan is er wel iets HEEL ERNSTIGS mis met je blok. Tenslotte neem ik aan dat je blok warm was toen je reed, en niet steenkoud toch? Of reed je over een weg waar het ongeveer -100 graden celcius was?
En verder bevriest benzine niet bij een paar graden boven 0 ;) Dus bevroren carbs? onzin.
Nog nooit gehad dus?
Helaas kunnen carbs bevriezen... bij een koekblik zelfs al als het nog boven 0 is...

De venturi versnelt de lucht, de lucht koelt daardoor drastisch af. Soms wel tot zwaar onder nul... Door de luchtvochtigheid kan daardoor ijsvorming ontstaan in de carbs... Ook bij temps boven nul....

Dus: zelfs met een goeie fiets kan het.... :)
 
Heb je een K&N filter zitten?
Dan kan dit wel een lichte vorm van bevriezen zijn. Heeft maar weinig nodig en is direkt terug opgelost. Spreek uit ervaring.
Fiets is 100% origineel... Geen K&N...

Wel in het koekblik een Green filer, maar nergens last van *D

Bij licht bevriezen doet het ding toch nog wel wat? Die van mij deed echt nada, noppes... Denk dat het i/d benz toevoer zit...

Carbs zijn al eens schoongemaakt, benz slangetje is vervangen... Lekvrij enzo...
Geen haperingen meer gehad na de carb-cleaning en nu dit... ;(
Ga nog effe testen met volle tank dit weekend & tot dan is het maar hopen dat het komt doordat alle benz van het kraantje weggestroomd was...
 
Nog nooit gehad dus?
Helaas kunnen carbs bevriezen... bij een koekblik zelfs al als het nog boven 0 is...

De venturi versnelt de lucht, de lucht koelt daardoor drastisch af. Soms wel tot zwaar onder nul... Door de luchtvochtigheid kan daardoor ijsvorming ontstaan in de carbs... Ook bij temps boven nul....

Dus: zelfs met een goeie fiets kan het.... :)

juist veel fietsen hebben er rond 0 daar last van, zou best goed kunnen, laatste paar keer is het buiten erg vochtig geweest, en soms toch richtin of onder 0 graden.

dus dat zou het geweest kunnen zijn, mijn motor heeft er last van als het rond -5 is of zo, op de snel weg doet ie het nog, maar dan vertraag je bijvoorbeeld voor een afrit of file, en dan begint ie te brommen en slaat af.
 
Is inderdaad een heel bekend euvel van de SV650. Nog meer van de Naked dan van de S omdat de luchtstroming bij de naked nog meer op het blok gericht is.

Zijn volgens mij toch aanpassingen voor te koop ?
 
juist veel fietsen hebben er rond 0 daar last van, zou best goed kunnen, laatste paar keer is het buiten erg vochtig geweest, en soms toch richtin of onder 0 graden.

dus dat zou het geweest kunnen zijn, mijn motor heeft er last van als het rond -5 is of zo, op de snel weg doet ie het nog, maar dan vertraag je bijvoorbeeld voor een afrit of file, en dan begint ie te brommen en slaat af.

Dus als je blok & cilinder warm zijn, wil je carburateur ondanks die warmtebron voor/onder \'m toch nog bevriezen? Hmmm nooit last van gehad, bij m\'n auto vriezen alleen m\'n auto deuren dicht, moest eergister voorzichtig de deur opentrekken.
Heb die koude nacht nog met m\'n motor gereden toen het 0 graden buiten was, dus gevoelstemperatuur een stuk lager met het vizier half open ;) (dan ga je echt spontaan janken van de kou). Maargoed, dan kan mijn motor dus aardig tegen de kou. Ben benieuwd wanneer die carburateur dan zou gaan bevriezen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan