Vaak tanken! Yamaha XV 535 Virago

Nirja

Rookie
26 feb 2002
9
0
Dronten, Flevoland
Haihai!

Sinds kort ben ik de trotse bezitster van een Yamaha XV 535 Virago :]

Nu heb ik alleen het idee dat er iets niet klopt. De motor heeft nl. een tankinhoud van 13,5 liter + nog eens 2,5 reserve. Toch begint ie rond de 110 km te sputteren; dan moet hij op z'n reserve en moet ik tanken! Is dat niet een beetje duur??? [Ik rijd dagelijks 6 km op en neer naar school door de stad, dus veel stoppen/optrekken]Waar kan 't aan liggen???

Verder heb ik zelf het idee dat ik misschien niet goed doorschakel (al heel snel van 2 naar 3, bij ca. 40/50 km/u). Ik moet wel ff kwijt dat ik ervan houd 'm snel weg te trekken bij stoplichten e.d.
 
Okeej,

Probleem is inmiddels opgelost, had een lek in de tank. Naja, 3 weken (JA 3 WEKEN JA!) later en 160 euro armer is het gemaakt.

't Zal dan wel 13,5 liter tank zijn waarvan 2,5 reserve is, maar dat staat niet erg duidelijk in 't boekje.

Inmiddels ben ik verhuisd (op kamers) en rijd ik elk weekend 320 km naar mijn ouders en terug, en nu rijdt-ie 1:15 ongeveer, dus da's beter :]
 
Wellicht mosterd na de maaltijd, maar toch nog wat aanvullende info.

Tankinhoud van de virago 535 is 13,5 liter waarvan 2,5 reserve. Er zijn qua tank 2 modellen : tot 1990 kleine tank onder zadel, daarna genoemde 'normale' tank met genoemde inhoud.

Mijn eega heeft onlangs een virago 535 uit 1991 gekocht en rijdt daarmee tot nu toe 1:19,7.

Ikzelf heb een nieuwe dragstar 650 classic en rijdt tot nu toe (2700 km) 1:22,4 ! Gemiddelde ritlengte is 70 km.

8-) choppers rule! :+ ;)
 
Effe opgezocht:

TECHNICAL SPECIFICATIONS

ENGINE: Type: Air cooled V2, SOHC, 2 valves/cyl , Displacement: 535 cc, Bore x Stroke: 76 x 59 mm, Compression ratio: 9.0 to 1, Transmission: 5 speed, Driveshaft

DIMENSIONS: Wheelbase: 1520 mm, Seat height: 720 mm, Dry weight: 182 kg, Fuel capacity: 13.5 liters

PERFORMANCE: Top speed: 160 km/h, Power: 44hp (32.4 kW)/ 7500 rpm, Torque: 46 Nm/ 6000 rpm, Fuel consumption: 20 km/liter


Hallo,
heb zelf een xv 535 uit 87! ja ja echt eenoudje maar hij is super! die van mij gaat 7 liter in en kan ik zo'n 65-70 mile mee rijden. Dat van die 13liter plus 2 liter reserve lijkt mij erg veel en dan rijd hij idd helemaal niet zuinig! misschien een keertje na laten kijken?

By het weggetje... mijne haalt zeker de 170 km/uur wel
:] :] :]

ps. lees net dat het al opgelost is, misschien eerst maar eens verder lezen voor ik reageer... |( :o
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
heb zelf een xv 535 uit 87! ja ja echt eenoudje maar hij is super! die van mij gaat 7 liter in en kan ik zo'n 65-70 mile mee rijden. Dat van die 13liter plus 2 liter reserve lijkt mij erg veel en dan rijd hij idd helemaal niet zuinig! misschien een keertje na laten kijken?

By het weggetje... mijne haalt zeker de 170 km/uur wel
:] :] :]

ps. lees net dat het al opgelost is, misschien eerst maar eens verder lezen voor ik reageer... |( :o


Opgelost?

Die motor is allang verwerkt tot een conservenblik, dit topic is "pas" 4,5 jaar oud... _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan