Vaarwel Diesel... Welkom V-Twin... Chopperproject begonnen.

even een schopje om hoog, anders komt oma.....

hoe staat het er mee, wat een dikke slof zeg.... maar zonder snelweg kom je niet overal!
succes verder. gr. uit almere
 
Buiten alle funtionele beperkingen vind ik het er echtwel uber gaaf uitzien!!!
Keep up the good work!!!
 
een trike hangt niet schuin in de bocht, dus die zal het prima doen.
en de letters eraf schuren trappen ze bij de rdw echt niet in, tenminste als je naar de rdw gaat voor een kenteken.
zoniet is alleen het sturen een beetje lastig.

ging er eigenlijk om dat die letters er zo af kunnen...
 
Ik ben er mee bezig.

Vandaag heb ik een nieuw frame gemaakt, tenminste de basis dan.
De vorige twee (basis) waren niet wat ik graag wou, maar dat laat ik jullie morgen wel zien.

Morgen dus een updateje.. :)

Andy :)
 
Klein updateje...

Hallo Motorliefhebbers,

Ik heb afgelopen week een begin gemaakt aan het frame.
Aangezien ik vanavond weinig tijd heb, maar toch heb beloofd dat ik een updateje zou geven,
zij hier twee foto's van het eindresultaat:

1xyu52.jpg


2hx0j1c.jpg


Het frame zit nu nog op een paar plaatsen elektrisch vastgelast voor eventuele aanpassingen
en morgen las ik hem fatsoenlijk (MIG) bij de garage om de hoek.

Aan die (lelijke platen :) ) achter komt starks de ophanging voor de geveerde achterband.

Nu zou ik graag jullie mening willen hebben.
Wat vinden jullie van het frame? Moet ik nog iets aanpassen om het beter te maken (op de versnellingsbak en zadelsteunen na dan)?
En wat zouden jullie als ophanging voor de achterband gebruiken? Twee balken die naar de band lopen (zoals bij Honda Fury, of CB250) of wat de meeste Choppers hebben (zo'n V-vormige ophanging, zoals Neander Turbo Diesel, en dergelijke)?

Ben benieuwd naar de reacties.. :)

Andy :)
 
Nouw, ik zit met een enorm probleem bij dit frame.

De balhoofd zat perfect uitgemeten in het midden van het frame en nu na het lassen (door die kl*te krimp tijdens het lassen) is hij nu weer krom.
Dat geloof je toch niet.

Weet iemand hoe je zoiets weer goed kan krijgen, of moet ik de lasnaden doorflexen en het opnieuw proberen?

Andy :)
 
Ik ben geen framebouwer maar ik lees af en toe eens wat :+

Allereerst zou ik zorgen voor een goede lasmal. Ik weet niet of die 2 dwarsplaten nu aan de grond vast zaten, maar zoals je ziet is dit dus niet genoeg.
Zorg er minimaal voor dat je balhoofd gefixeerd is tov het referentiepunt voor de "achterophanging", verder kun zou ik er dan nog voor kiezen om die 2 dwarsplaten die nu op de grond(dan dus aan de mal) liggen vast te zetten.
Om en om lassen om spanningen waardoor het frame gaat vervormen wat op te vangen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Scheffers,

Best wel lollig....
Mijn update was eigenlijk nog net helemaal af.
Wat u mij nu verteld was ook de bedoeling.

De twee platen worden straks met elkaar verbonden door een stang, om te zorgen dat ze niet inzakken door het gewicht.
Tussen de buizen waar straks het zadel op komt (boven de platen) komt een plaatje tussen te zitten. Vanuit dit plaatje gaat een stang naar de buizen waar het bolk aan komt te zitten.
Bij wijze van een ondersteuning voor het zadel, dus...
Maar ook voor de tank en andere krachten, zoals die van voorvork dus...
Anders zouden die platen idd van het grondvlak losscheuren.
Verder breng ik tussen de hoofdbuizen waaruit de basis bestaat nog een setje andere buisjes aan waar de versnellingsbak op komt te rusten.
Dan hebben we de verstevigingen voor zo ver ik weet wel gehad.

Morgen of overmorgen ga ik bovenstaande processen waarmaken.
Dan weten jullie ook wat ik bedoel.

Over de scheefheid van de balhoofd was ik aan het denken...
Misschien kan ik beter even wachten totdat ik een voorvork heb gevonden.
Dan wordt het uitlijnen makkelijker en ik weet ook onder welke hoek hij moet komen te staan.
Tto nu toe was het gewoon gegokt voor een setje zelfbouwpoten....
Maar daar waag ik me maar niet aan.
Tot nu toe is het al genoeg werk.. ;)

Andy :)
 
ja zou ook wachten op de vork , en dan zou ik bij het aflassen eerst een dikke strip tegenover de lassen erop hechten , weet niet met wat je het las , maar ik zou het tiggen en niet met elektrich of co2 lassen
of in plaats een dikke strip een hoeklijn erop eerst helemaal laten afkoelen en dan weer eraf halen hoop niet dat de pijp kleiner word ander ff honen als ik het goed schrijf hoor :0

is een gaaf project , jammer dat ik mijn vork al verkocht heb

groetjes ab


p.s ik denk dat je tever weg woon van vlissingen anders zou ik je helpen en het lassen voor je
 
Laatst bewerkt:
Hallo Abjuh,

Dat is misschien wel een goed idee van die strip.
Ga ik zeker proberen. :)

Bij mijn project heb ik de onderdelen eerst elektrisch met puntjes vastgezet, zodat ik daarna nog eventueel iets kom veranderen.
Daarna is het MIG gelast, maar blijkbaar vond de balhoofd dat niet zo leuk.. :(
De rest van het frame is trouwens perfect.

Maar eerst opzoek naar de voorvork.
Dan los ik dat probleem wel op.
Tijdens het wachten ga ik alvast verder met de achterophanging.
Ik jat het model van de Neander Turbo Diesel, in hoeverre dat lukt.. ;)

Andy :)

BTW, als iemand nog een voorvork heeft liggen waar hij niets meer mee doet (maar wel nog werkt, goed uit zien hoeft niet) wil ik hem wel overnemen.
Tegen vergoeding natuurlijk.. :)
 
ik heb nog wel wat staan/liggen/hangen... als je geen u meer zegt tegen me

van een GS650.. compleet met remmen wiel etc.....
 
Hallo Scheffers,

OK, JE... :)

Als u er niets meer mee doet.. :)
De voorband kan ik waarschijnlijk niet gebruiken.
Die is te groot.
Remmen mag, maar is ook niet nodig.
Ik wou me daarvoor een passend setje zoeken, maar dat ligt aan de band...

Zullen we de rest per mail afhandelen, dan loop het forum niet zo vol met crap.. :)

Andy :)

EDIT: Heb je een privé bericht gestuurd.
 
Laatst bewerkt:
Hee krukasje,

Mede door jouw project ben ik geinspireerd geraakt voor het zelf bouwen.
Daartoe heb ik eerst maar eens wat gelezen en nagezocht, met name rondom het verkrijgen van een kenteken. Je wil tenslotte ook legaal de weg op kunnen toch. 8-)

Zo te zien kun je veeeel beter lassen dan ik dus helemaal kansloos acht ik je niet maar je moet bijv ook een tekening van de frameconstructie kunnen overleggen. :?

Als ik jouw vorderingen zo lees heb je op dit gebied nog wel iets te doen.
Of wilde je er niet mee op de openbare weg?
 
Hallo Emgi,

Nouw, ik hoorde dat je voor een kenteken ten eerste een certificatie met hebben voor het goed en stevig kunnen lassen.
En als 17 jarige knaap het ik dat nog niet. En mijn laswerk kan altijd nog beter.. :)

Dus een kenteken is kansloos.
Maar het was ook maar bedoeld als thuisprojectje....

Andy :)

BTW, het ligt op het moment een beetje stil, omdat ik ook aan school moet denken.
Waarschijnlijk ga ik er volgende week weer mee verder...
 
Ik heb geen idee waar in de buurt je woont, maar ik heb een GS550 frame zonder kenteken, en daar ook nog een voorvork voor.. Mocht je interesse hebben, ik ben t liever kwijt dan rijk
 
Hallo Transformer88,

Ik woon ongeveer op de helft van Limburg, in dat smalle stukje en dan net over de grens in Duitsland.
Het frame zelf kan ik niet echt gebruiken, misschien.... maar de voorvork natuurlijk wel.

Andy :)
 
Hallo Transformer88,

Ik woon ongeveer op de helft van Limburg, in dat smalle stukje en dan net over de grens in Duitsland.
Het frame zelf kan ik niet echt gebruiken, misschien.... maar de voorvork natuurlijk wel.

Andy :)

Weet je wel dat het recht is ;) En dat de voorvork in t frame past.. Ik woon in Maastricht, dus geef maar een gilletje als je interesse hebt
 
Ja, ik weet dat dat frame natuurlijk perfect zou zijn, maar dan is de lol voor mij er van af.
Het gaat immers om een eigenbouw Chopper, dus zou het wel zo leuk zijn om alles zelf te maken. :)

Interesse in de vork heb ik zeker.
Ik zal zo spoedig mogelijk even contact op nemen.

Andy :)
 
Hee krukasje,

Misschien heb ik dan nog wel een paar geschikte achterbanden voor je liggen.
Absoluut niet geschikt als je fiets gekeurd moet worden maar zo breed heeft niemand ze.
Rond zijn ze ook, ronder dan wat je nu hebt. Zal wel eens een foto maken.

Bandje?
imag0237.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo Emgi,

Die band wat ik nu heb is ook rond.
Dat leek alleen niet zo, omdat er nog geen lucht in zat.
Het hele frame is al gemaakt op deze band wat ik nu heb, dus ik ga er liever mee door....
Maar wel heel erg bedankt voor het aanbod. :)

Andy :)
 
Kump good...

We zien de foto's wel verschijnen!

P.S. hoop wel dat je een goeie verwarming in je werkplaats heb :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan