Diver2000
MF veteraan
Afgelopen zondag voor Vaderdag met de motor van Nijmegen naar Hoorn willen rijden.
Rij dat rondje wel vaker.
Tussen Garderen en Ermelo getankt. BP Ultimate.
Vlak voor de dijk Lelystad verloor ik al het vermogen en viel de motor stil. Net of de tank leeg was.
Gelukkig kon ik via de berm naar een parallelweg uitrijden.
Motor wilde niet meer starten.
Wegenwacht gebeld. Ondertussen de tank open gedaan om te kijken of er geen diesel in de tank was gegaan....
Wegenwacht kon ook niets vinden en tot onze verbazing na redelijk lang doorstarten sloeg de motor weer aan.
Blijkbaar heeft er geen benzine in de carburateur gelopen.
Advies van de wegenwacht was in ieder geval niet de dijk over met de motor omdat hij ook niet kon zeggen of het niet weer zou gebeuren, ben dus maar naar huis gereden, ruim 110 km zonder problemen.
Wat zou dit kunnen zijn?
Ik hoorde niets toen ik de tank opendeed. Normaal zou je het moeten horen als er een vacuüm op de tank zit.
Rij dat rondje wel vaker.
Tussen Garderen en Ermelo getankt. BP Ultimate.
Vlak voor de dijk Lelystad verloor ik al het vermogen en viel de motor stil. Net of de tank leeg was.
Gelukkig kon ik via de berm naar een parallelweg uitrijden.
Motor wilde niet meer starten.
Wegenwacht gebeld. Ondertussen de tank open gedaan om te kijken of er geen diesel in de tank was gegaan....
Wegenwacht kon ook niets vinden en tot onze verbazing na redelijk lang doorstarten sloeg de motor weer aan.
Blijkbaar heeft er geen benzine in de carburateur gelopen.
Advies van de wegenwacht was in ieder geval niet de dijk over met de motor omdat hij ook niet kon zeggen of het niet weer zou gebeuren, ben dus maar naar huis gereden, ruim 110 km zonder problemen.
Wat zou dit kunnen zijn?
Ik hoorde niets toen ik de tank opendeed. Normaal zou je het moeten horen als er een vacuüm op de tank zit.