B07
MF veteraan
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een vacuüm lek en, kan het niet vinden.
Heb een hele deo bus leeg gespoten:
Op de plek waar de carb in het inlaatrubber zit.
Op de plek waar het inlaatrubber op het blok zit.
Op de plek waar de carb sync aansluiting zit.
Op de deksel waar de gasnaald onder zit.
Op de plek van de carb ventilatie.
Maar rpm blijft gewoon stabiel gaat niet omhoog of omlaag.
Heb er al nieuwe inlaatrubbers er opgezet zonder verbetering.
Ik moet me pilot screw op 5 slagen uitdraaien (3 is standaard) om stationair stabiel te houden en, voor een goede gas reactie en, zodat die goed start zowel koud als warm.
Starten en, rijden doet die prima
Motor valt koud regelmatig uit bij inknijpen koppeling dat gebeurd alleen als ik koppeling inknijp tijdens deceleren.
Het maakt niet uit hoe hoog het stationair toerental staat ingesteld zelfs met een stationiar van 2000 toeren valt die nog uit.
Warm valt die niet uit maar blijft wel regelmatig me toerental 200 rpm boven het ingestelde stationiar hangen na gas geven.
Heb de Tps sensor gemeten en, die staat op de goede waarde 1 volt.
Het verzeten of los koppelen van de tps sensor maakt geen verschil.
Heb de carbs al meerdere malen uit elkaar gehaald, heb em zelfs weg gebracht voor ultra soonreiniging geen verbetering.
Heb de carbs 2 dagen geleden nog
afgesteld met carbtune. ook dat maakten geen verschil.
kleppenspeling is in april gecontroleerd en was nog goed.
het probleem is langzaam aan steeds erger geworden zonder dat ik wat veranderd had.
wat kan ik nou nog proberen?
Heb een hele deo bus leeg gespoten:
Op de plek waar de carb in het inlaatrubber zit.
Op de plek waar het inlaatrubber op het blok zit.
Op de plek waar de carb sync aansluiting zit.
Op de deksel waar de gasnaald onder zit.
Op de plek van de carb ventilatie.
Maar rpm blijft gewoon stabiel gaat niet omhoog of omlaag.
Heb er al nieuwe inlaatrubbers er opgezet zonder verbetering.
Ik moet me pilot screw op 5 slagen uitdraaien (3 is standaard) om stationair stabiel te houden en, voor een goede gas reactie en, zodat die goed start zowel koud als warm.
Starten en, rijden doet die prima
Motor valt koud regelmatig uit bij inknijpen koppeling dat gebeurd alleen als ik koppeling inknijp tijdens deceleren.
Het maakt niet uit hoe hoog het stationair toerental staat ingesteld zelfs met een stationiar van 2000 toeren valt die nog uit.
Warm valt die niet uit maar blijft wel regelmatig me toerental 200 rpm boven het ingestelde stationiar hangen na gas geven.
Heb de Tps sensor gemeten en, die staat op de goede waarde 1 volt.
Het verzeten of los koppelen van de tps sensor maakt geen verschil.
Heb de carbs al meerdere malen uit elkaar gehaald, heb em zelfs weg gebracht voor ultra soonreiniging geen verbetering.
Heb de carbs 2 dagen geleden nog
afgesteld met carbtune. ook dat maakten geen verschil.
kleppenspeling is in april gecontroleerd en was nog goed.
het probleem is langzaam aan steeds erger geworden zonder dat ik wat veranderd had.
wat kan ik nou nog proberen?