Vacuüm lek Kawasaki ZX6R 1999

B07

MF veteraan
17 jul 2017
2.037
511
Spijkenisse
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een vacuüm lek en, kan het niet vinden.

Heb een hele deo bus leeg gespoten:

Op de plek waar de carb in het inlaatrubber zit.

Op de plek waar het inlaatrubber op het blok zit.

Op de plek waar de carb sync aansluiting zit.

Op de deksel waar de gasnaald onder zit.

Op de plek van de carb ventilatie.

Maar rpm blijft gewoon stabiel gaat niet omhoog of omlaag.

Heb er al nieuwe inlaatrubbers er opgezet zonder verbetering.

Ik moet me pilot screw op 5 slagen uitdraaien (3 is standaard) om stationair stabiel te houden en, voor een goede gas reactie en, zodat die goed start zowel koud als warm.

Starten en, rijden doet die prima


Motor valt koud regelmatig uit bij inknijpen koppeling dat gebeurd alleen als ik koppeling inknijp tijdens deceleren.
Het maakt niet uit hoe hoog het stationair toerental staat ingesteld zelfs met een stationiar van 2000 toeren valt die nog uit.

Warm valt die niet uit maar blijft wel regelmatig me toerental 200 rpm boven het ingestelde stationiar hangen na gas geven.

Heb de Tps sensor gemeten en, die staat op de goede waarde 1 volt.
Het verzeten of los koppelen van de tps sensor maakt geen verschil.

Heb de carbs al meerdere malen uit elkaar gehaald, heb em zelfs weg gebracht voor ultra soonreiniging geen verbetering.

Heb de carbs 2 dagen geleden nog
afgesteld met carbtune. ook dat maakten geen verschil.

kleppenspeling is in april gecontroleerd en was nog goed.

het probleem is langzaam aan steeds erger geworden zonder dat ik wat veranderd had.
wat kan ik nou nog proberen?
 
dan zal je geen lek hebben hè, maar een ander probleem.

toerenafvaltest doen, weet je of het een lokaal probleem (1 of meerdere) cylinders is of een algemeen (alle cylinders zakken evenveel in toeren)
 
Blijft de motor enorm inhouden boven de 60km/u? Ik heb mij eens rot gezocht omdat ik meende ook iets van een vacuum lek te hebben omdat de motor niet boven de 60km/u uit wilde komen. Toen bleek dat de eigenaar van de motor zijn knippers voor had vervangen en daar een slangetje op de ramair had los gehaald om ruimte te krijgen maar nooit weer terug gezet had...

Die wilde toen ook afslaan met de koppeling gebruiken maar dat was verholpen door de kabel wat af te stellen.
 
Heb het opgelost.

Heb vandaag een doosje o ringen gehaald voor 1,40 euro bij de action en, de o-ringen van de pilot screws vernieuwt.

De ringetjes zijn kwa buiten diameter wel 1 mm groter dan origineel maar met een klein beetje weerstand gingen ze er wel in.

axi32x.jpg

zie het verschil.

welicht waren de oude ringen versleten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan