Vacuüm probleem mogelijk door overloop?

JurjenP

Rookie
2 apr 2020
6
0
Beste hobbyisten en professionals,

Hoe langer je bezig bent hoe meer problemen je tegenkomt....

Ik heb een probleempje waar ik nergens info over kan vinden : mijn project motor, yamaha xj 600 bj1989 start alleen wanneer ik de vlotterkamer overloop slangetjes afdop of aan elkaar verbindt (vacuüm probleem dus lijkt me) er is een slangetje tussen carb 1+2 en een slangetje tussen carb 3+4.

Een paar kanttekeningen: het zijn afgeknipte slangetjes van een gereviseerde, ultrasoon gereinigde carb set en ik zou niet weten wat het anders zou moeten zijn dan vlotterkamer overloop maar 100% zeker ben ik niet, toen de motor liep kwam er na een korte tijd (3 minuten ongeveer) benzine uit de luchtfilters (er was daarvoor wel al veel proberen te starten met extra gas en kraan op pri).

Ik vraag mij dus af of dit afdoppen of verbinden kan/mag/hoort en of de benzine die uit het luchtfilter kwam daar een gevolg van is/kan zijn of waarschijnlijk meer dom toeval is.

De foto maakt het hopelijk nog iets duidelijker. Het gaat dus om de twee korte zwarte stukjes waar nu een doorzichtig slangetje tussen zit (ja beun manier maar is alleen om te testen + laten zien en geen definitieve versie)

Heel verhaal, ik hoop op jullie kennis!

Groeten Jurjen
 

Bijlagen

  • IMG_20200411_161630.jpg
    IMG_20200411_161630.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 3
Beluchters is inderdaad de juiste benaming. Maar wat kan er mis gaan dat wanneer is ze afdop (wat dus waarschijnlijk niet de bedoeling is) de motor zo start en wanneer ik ze open houd de motor niet starten wil??
 
Via de beluchters (vooral wanneer de motor warm is geweest) verdampt de benzine uit de vlotterkamers, het is dus een kwestie van benzine kraan openen en wachten tot de vlotterkamers vol zijn gestroomd
 
Terug
Bovenaan Onderaan