vacuum benzine pomp, wie kan mij uitleg geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

juweeltje

Die hard MF'er
17 sep 2005
276
7
belgië
Iets totaal anders en heeft niet met mijn motor te maken.
ik heb een 5 pk briggs&stratton grasmachine , gewoon een simpel ding.
Ik zou deze willen gebruiken op rook te maken. Ik weet dat dit kan door diesel in de uitlaat te gaan spuiten

Maar om die diesel in te spuiten heb ik een pompje nodig. Het liefst een vacuum pomp omdat mijn grasmachine geen alternator heeft die spanning maakt.

als ik het goed begrepen heb is het principe van een vacuum benzine pomp zo dat de vacuum ervoor zorgt dat het pompje benzine pompt, logisch.
De vacuum buis wordt aangesloten aan het kleppendeksel.
In die er niet is (wat in mijn geval zo is met deze grasmachine) zou deze moeten aangesloten worden aan de uitgang net waar de peilstok start.

Heeft iemand een idee of dit kan lukken voordat ik een dergelijke vacuum motor bestel?
ik ben benieuwd naar de reacties....
 
Een mol is geen ongedierte. Is gewoon een levend diertje dat doet wat t doet.

Troep de grond in spuiten om van dieren op een bepaalde plek af te komen, vind ik in NL, anno 2017, een no no.

Een mug zap ik dood, zonder aarzeling :) maar een spin blijft gewoon leven hoor.
Muizen weghouden door geen voedsel en nestmogelijkheden te hebben, ev klemmen. Nooit gif, want dan worden roofdieren ook weer ziek.

Een molletje, komop.

Er zijn vast afschrikkers die enigszins werken, en dan ook voor enige tijd.

Waarom een mug wel dood maken, maar een ander dier niet? Ik snap het verschil niet.
Bepaal jij voor mij hoeveel last ik ergens van heb?

Ik maak muggen niet dood, want daar heb ik geen last van. Spinnen ook niet trouwens.
Maar als ik smorgens mijn tuin in kijk en ik zie 30 molshopen dan doe ik daar wat aan.
Dat heeft er in mijn ogen niks mee te maken waar je gaat wonen.
 
Waarom een mug wel dood maken, maar een ander dier niet? Ik snap het verschil niet.
Bepaal jij voor mij hoeveel last ik ergens van heb?

Ik maak muggen niet dood, want daar heb ik geen last van. Spinnen ook niet trouwens.
Maar als ik smorgens mijn tuin in kijk en ik zie 30 molshopen dan doe ik daar wat aan.
Dat heeft er in mijn ogen niks mee te maken waar je gaat wonen.


En anders ik wel , desnoods met een kanon of een kalashnikov - maar ik wip ze er ook wel eens uit met de schep ..
en dan aai ik ze daarna even over hun bolletje .. en zeg ik foei .. :')
 
Laatst bewerkt:
Ah mensen over wat jullie willen oordelen
Ik word hier al als een boef afgeschilderd en jullie kennen niet eens mijn situatie.
Als jullie evenveel woelmuizen zouden hebben als ik dan zou je wel anders gaan praten...

Als het voor op mijn kop te zeiken is hoef ik jullie commentaar echt niet hoor...

Mensen die me willen helpen op mijn vraag, dat vind ik fijn.

Ik ben ook een dierenvriend maar van ongedierte moet ik helaas echt niet weten.
 
Flessen!

In elke molshoop een lege fles steken. De mollen en veel ander (on)gedierte kan niet tegen de fluittonen die de wind in de flessen maakt.

Mocht je hier een drankprobleem aan over houden, is dat niet mijn verantwoordelijkheid.


Of 3 seconden koekelen: Flessen













Boefje. :W
 
Laatst bewerkt:
Flessen!

In elke molshoop een lege fles steken. De mollen en veel ander (on)gedierte kan niet tegen de fluittonen die de wind in de flessen maakt.

Mocht je hier een drankprobleem aan over houden, is dat niet mijn verantwoordelijkheid.


Of 3 seconden koekelen: Flessen













Boefje. :W


Stond dit linkje ook bij ...Een makkie om zelf te bouwen ..of nog makkelijker` je sluit een slang aan op je grasmaaier.


Succes met de jacht op mollie . :W
 
Laatst bewerkt:
Iedereen die loopt te huilen over de zielige molletjes en muisjes zijn van die personen die geen idee hebben waar hun stukje vlees vandaan komt wat elke dag op hun bord ligt. Miljoenen dieren die voor de slacht in embarmelijke omnstandigheden worden grootgebracht, allemaal geen probleem. Maar wel huilen over de 10 molletjes die doodgaan omdat ze het hele gazon van de ts kapotmaken. Een beetje relativeren mag ook wel mensen ;-)
 
Dit is inderdaad die machine die ik wil nabouwen. Maar zoals ik al eerder zei de kostprijs van 2000euro is niet evenredig met het materiaal dat je ervoor krijgt

Gewoon een slang met de grasmaaier kan ook, maar doordat die mauki een dikke rookpluim maakt zijn alle gangen beter gevuld in een kortere tijd...

Stond dit linkje ook bij ...Een makkie om zelf te bouwen ..of nog makkelijker` je sluit een slang aan op je grasmaaier.


Succes met de jacht op mollie . :W
 
Laatst bewerkt:
Dit is inderdaad die machine die ik wil nabouwen. Maar zoals ik al eerder zei de kostprijs van 2000euro is niet evenredig met het materiaal dat je ervoor krijgt

Gewoon een slang met de grasmaaier kan ook, maar doordat die mauki een dikke rookpluim maakt zijn alle gangen beter gevuld in een kortere tijd...
Niet overdrijven, dat ding kost slechts €1549
Maar ze zijn ook te huur voor €38 p/d. In Aalten (B)

Maar zoals ik al schreef is dit ding voor langere tijd afdoende.
De mollen overlijden in hun gangen waar hun rottingproces gaat werken als afschrikmiddel tegen nieuwe mollen.


Wist je trouwens dat mollen en woelmuizen niet houden van bepaalde plantensoorten en jij ze op deze manier uit jouw territorium kan houden?
 
Raymond,
De prijs van die mauki die je meld is zonder btw hoor en deze kan ik helaas niet aftrekken.
Voor mij is het ook leuk zo'n ding eens zelf te bouwen alleen al voor de nieuwsgierigheid of hem me lukt.

Ik heb al heel veel gelezen over woelmuis problemen en ik weet dat er een aantal planten bestaan die woelmuizen en mollen op afstand houden. Maar mijn tuin is veel te groot om effectief te zijn,.

In mijn streek is er niemand die dit verhuurd en Aalten is toch een hele tijd rijden
 
Laatst bewerkt:
Flessen is een tijdelijke oplossing en daarvan wennen ze dan na een poosje.

Flessen!

In elke molshoop een lege fles steken. De mollen en veel ander (on)gedierte kan niet tegen de fluittonen die de wind in de flessen maakt.

Mocht je hier een drankprobleem aan over houden, is dat niet mijn verantwoordelijkheid.


Of 3 seconden koekelen: Flessen













Boefje. :W
 
Mollen gewoon hun werk laten doen.... Ze vreten de larven van de grote insecten en wormen. Eens in de 4 jaar ruimen ze ondergronds dit gespuis
op, en trekken dan weer verder. Dit is gewoon de natuur, en een kwestie
van ff geduld.

Google ff afbeeldingen van -larven en engerlingen-

Als je de mollen al weet te doden, dan zal het aanbod in larven toch weer
nieuwe mollen aantrekken.

BEGRIJP??
 
Laatst bewerkt:
Zou carbid in de ritten niet willen` Force ? desnoods met een vuurtje als afterburner .. ;)


Ja, maar dat zal je ook door heen moeten blazen.
Misschien met een bladblazer?

Ik heb een hond die de mollen voor me vangt, schitterend om te zien *D
En dat is niet zielig want zo gaat het in de natuur ook ;)
 
Iets totaal anders en heeft niet met mijn motor te maken.
ik heb een 5 pk briggs&stratton grasmachine , gewoon een simpel ding.
Ik zou deze willen gebruiken op rook te maken. Ik weet dat dit kan door diesel in de uitlaat te gaan spuiten

Maar om die diesel in te spuiten heb ik een pompje nodig. Het liefst een vacuum pomp omdat mijn grasmachine geen alternator heeft die spanning maakt.

als ik het goed begrepen heb is het principe van een vacuum benzine pomp zo dat de vacuum ervoor zorgt dat het pompje benzine pompt, logisch.
De vacuum buis wordt aangesloten aan het kleppendeksel.
In die er niet is (wat in mijn geval zo is met deze grasmachine) zou deze moeten aangesloten worden aan de uitgang net waar de peilstok start.

Heeft iemand een idee of dit kan lukken voordat ik een dergelijke vacuum motor bestel?
ik ben benieuwd naar de reacties....


On topic -- B|
 
Laatst bewerkt:
Iedereen die loopt te huilen over de zielige molletjes en muisjes zijn van die personen die geen idee hebben waar hun stukje vlees vandaan komt wat elke dag op hun bord ligt. Miljoenen dieren die voor de slacht in embarmelijke omnstandigheden worden grootgebracht, allemaal geen probleem. Maar wel huilen over de 10 molletjes die doodgaan omdat ze het hele gazon van de ts kapotmaken. Een beetje relativeren mag ook wel mensen ;-)

Ik heb wel degelijk een idee waar mijn eten vandaan komt, wat een grote reden is waarom ik geen dierlijke producten eet of op een andere manier consumeer. Aan die zieke handel wil ik niet meedoen.

Beetje jammer dat je gelijk begint van hypocrisie te beschuldigen terwijl hier een zelfbenoemde dierenvriend een topic opent met "hoe vergas ik mijn gazon"

Krom of niet?

Het is het totale disrespect naar de omgeving wat me stuit. Dier x zint me niet dus ik maak het gewoon dood. Serieus? In mijn ogen zitten er dan een paar steekjes bij je los.

Een andere optie is te denken: "ah, cool, ik ben niet alleen maar er leven hier ook andere dieren, misschien is een gazon dan niet de meest handige tuinindeling." Die beesten zaten er eerder dan jij, zou feest zijn als die beesten dezelfde bizarre gedachten hadden als TS... "oh deze mensen zinnen me niet, maken we ze toch gewoon dood?"
 
Laatst bewerkt:
Woudschim, kan je nu even je manieren houden als je niets zinnigs te vertellen hebt blijf dan weg uit deze topic.
Je gaat het best je motorfiets verkopen want al die vieze uitlaatgassen doden vele diertjes waaronder ook mollen.

Man zeg....



Ik heb wel degelijk een idee waar mijn eten vandaan komt, wat een grote reden is waarom ik geen dierlijke producten eet of op een andere manier consumeer. Aan die zieke handel wil ik niet meedoen.

Beetje jammer dat je gelijk begint van hypocrisie te beschuldigen terwijl hier een zelfbenoemde dierenvriend een topic opent met "hoe vergas ik mijn gazon"

Krom of niet?

Het is het totale disrespect naar de omgeving wat me stuit. Dier x zint me niet dus ik maak het gewoon dood. Serieus? In mijn ogen zitten er dan een paar steekjes bij je los.

Een andere optie is te denken: "ah, cool, ik ben niet alleen maar er leven hier ook andere dieren, misschien is een gazon dan niet de meest handige tuinindeling." Die beesten zaten er eerder dan jij, zou feest zijn als die beesten dezelfde bizarre gedachten hadden als TS... "oh deze mensen zinnen me niet, maken we ze toch gewoon dood?"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan