Wie kan er iets zinnigs zeggen over een 70-graden V4 motorblok en het volgende:
"You need to run vacuum tubing from the sensor to the engine intake manifold. You can use a nipple on the throttle body that has full-time engine vacuum (i.e. NOT ported vacuum). The source you choose should have a high vacuum at idle, if it does not, it is a ported source, and you need to hook your vacuum line somewhere else (either another nipple on the throttle body, or one connected directly to the intake manifold)."
De krukas van het blok (een V4 van een Vmax) heeft twee 'krukken', dus de voorste twee zuigers bewegen met 180 graden verschil tov. elkaar en de achterste bewegen weer met 70 graden verschil tov. de voorste. Als je alle 4 de cylinders door eenzelfde throttlebody laat ademen krijg je mi. nog steeds geen constant vacuum, omdat er momenten zijn waarop geen enkele zuiger met een inlaatslag bezig is en er momenten zijn waarop twee zuigers tegelijk met een inlaatslag bezig zijn.
Weet iemand hoe je toch een constant vacuum (full-time engine vacuum) kan creeëren? Hoe je dus van het pulserende inlaat vacuum een vlak constant vacuum maakt (geen pompie dus).
bvd.
"You need to run vacuum tubing from the sensor to the engine intake manifold. You can use a nipple on the throttle body that has full-time engine vacuum (i.e. NOT ported vacuum). The source you choose should have a high vacuum at idle, if it does not, it is a ported source, and you need to hook your vacuum line somewhere else (either another nipple on the throttle body, or one connected directly to the intake manifold)."
De krukas van het blok (een V4 van een Vmax) heeft twee 'krukken', dus de voorste twee zuigers bewegen met 180 graden verschil tov. elkaar en de achterste bewegen weer met 70 graden verschil tov. de voorste. Als je alle 4 de cylinders door eenzelfde throttlebody laat ademen krijg je mi. nog steeds geen constant vacuum, omdat er momenten zijn waarop geen enkele zuiger met een inlaatslag bezig is en er momenten zijn waarop twee zuigers tegelijk met een inlaatslag bezig zijn.
Weet iemand hoe je toch een constant vacuum (full-time engine vacuum) kan creeëren? Hoe je dus van het pulserende inlaat vacuum een vlak constant vacuum maakt (geen pompie dus).
bvd.
Laatst bewerkt: