vacuumcarburateur dr 500

dr500

Rookie
4 nov 2009
8
0
wie weet wat de orginele sproeier bezetting is?

vlotterhoogte ?
De motor start nog steeds slecht ,ben van plan een twee takt carberateur te plaatsen. Met welke dingen moet ik dan rekening mee houden?
 
waarom stel je de vraag niet in je andere topic.

een 2takt carburateur is heel anders dan een 4takt carburateur en zal niet goed werken.
check eerst de compressie en dan de nokkenastiming, als je te weinig vacuum hebt.
 
Main jet 127,5
Pilot jet 52.5
Pilot airjet 100
vlotterhoogte 7 mm onder bovenkant bakje
Pilot screw 1 3/4 slag open

Verder ben ik met degene boven bij;

Kijk eerst een na of je commpressie en een vink hebt.
 
Zet er voor de grap eens een 42mm Mikuni achter met vlakke (rolgelagerde) gasschuif en acceleratiepomp die op de Harley's zitten.
Dat zijn erg goede carburateurs waar je motor mooi op loopt!
Zelf een uitlaat in elkaar knutselen en je motor wordt een héél stuk levendiger!!
 
42mm.jpg


Past op je originele inlaatspruitstuk, luchtfilter weet ik niet.
Heb ik er zelf onder gehad, ging als een trein. *D
Krijg je geen spijt van!
 
@ bananeman wat ist verschil dan ? compressie gemeten goed vonk is er ook !
heb hier een mikuni 40 mm moet alleen nog even met de sproeiers aan de gang , gaat wel goed komen .@ reinoud wel bedankt voor de info.
 
@ juupke zie dat je ook een 500 dr heb jij geen moeite met starten dan.

Dr van mij heeft veels te weinig compressie en er rammeld vanalles in het blok maar starten heb ik geen problemen mee. Als hij echt helemaal koud is de choke uittrekken, anders choke dicht en een klein streepje gas. Met kicken wel de kickstarter 'tussen de compressies in zetten".
 
@ bananeman wat ist verschil dan ? compressie gemeten goed vonk is er ook !
heb hier een mikuni 40 mm moet alleen nog even met de sproeiers aan de gang , gaat wel goed komen .@ reinoud wel bedankt voor de info.
een tweetakt heeft een gasschuif met een andere hoek. dat weet ik zeker. ik kan me ook goed voorstellen dat een tweetakt een andere venturi heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan