vacuumslangetjes inlaatspruitstuk? cbr900rr '99

jefrem

MF'er
17 apr 2005
89
0
amersfoort
mijn motor liep slecht na de winter en bij de shop wisten ze haast zeker dat 1 a 2 carbs de sproeiers dichtzaten.werkplaatshandboek besteld en aan de gang gegaan.

toen ik de carbs allemaal los had zag ik dat op 1 inl-spruitstuk een slangetje zat die dus naar me benzine kraan loopt en op 1 helemaal geen slang zat.na verder kijken zat 1 slangetje tussen de ketting en voorste tandwiel.(deze komt vanaf een soort T stuk links uit het frame waarvan 1 naar de tank loopt en de ander onder de motor uit komt.)
ik ging er vanuit dat die dus op me inlaat moest dus slangetje vervangen voor nieuw en daar op gezet.carbs schoon gemaakt (de linker 2 zaten vol met vuil) en alles weer in elkaar gezet.

starten lopen!en weer helemaal gelukkig motor pakte gelijk op bij gas geven.wat ie eerst niet deed.tot ik ging rijden en na 5 min de motor weer naar huis kon duwen :(

kan iemand mij vertellen of dat slangetje daar wel moet?kan in het boek niks vinden.

bedankt alvast!
 
De enige slangetjes die ik los getrokken heb zijn het dunne slangetje op de tank die dikke naar de carbs en het dunne slangetje van inlaatspruitstuk naar benzine kraan

Op het vlottekamer (bakje waar sproeiers onder zitten ?) zaten geen slangetjes op
 
Ik denk dat dat ene tuutje op inlaatspruitstuk 4 is voor de synchronisatie en dat ze die zijn vergeten te verwijderen en een boutje in hadden moeten zetten. Maar als ik hem nu dicht hou loopt ie niet echt lekker dus alles zal weer ff afgesteld moeten worden.
Iemand in de buurt van amersfoort toevallig die dat kan ;)
 
mijn motor liep slecht na de winter en bij de shop wisten ze haast zeker dat 1 a 2 carbs de sproeiers dichtzaten.werkplaatshandboek besteld en aan de gang gegaan.

toen ik de carbs allemaal los had zag ik dat op 1 inl-spruitstuk een slangetje zat die dus naar me benzine kraan loopt en op 1 helemaal geen slang zat.na verder kijken zat 1 slangetje tussen de ketting en voorste tandwiel.(deze komt vanaf een soort T stuk links uit het frame waarvan 1 naar de tank loopt en de ander onder de motor uit komt.)
Ik gok er op dat dit eenoverloop/beluchtingslangetje is.
ik ging er vanuit dat die dus op me inlaat moest dus slangetje vervangen voor nieuw en daar op gezet.carbs schoon gemaakt (de linker 2 zaten vol met vuil) en alles weer in elkaar gezet.

starten lopen!en weer helemaal gelukkig motor pakte gelijk op bij gas geven.wat ie eerst niet deed.tot ik ging rijden en na 5 min de motor weer naar huis kon duwen :(

kan iemand mij vertellen of dat slangetje daar wel moet?kan in het boek niks vinden.

bedankt alvast!
 
Ik denk dat dat ene tuutje op inlaatspruitstuk 4 is voor de synchronisatie en dat ze die zijn vergeten te verwijderen en een boutje in hadden moeten zetten. Maar als ik hem nu dicht hou loopt ie niet echt lekker dus alles zal weer ff afgesteld moeten worden.
Iemand in de buurt van amersfoort toevallig die dat kan ;)

Een motorzaak kan dat wel.
OF iemand met meter voor synchroon stellen en externe brandstofvoeding.

En dan heb je nog steeds een afsluitertje nodig voor je vacuüm nippel.


Loopt ie niet toevallig beroerd door het rare aansluiten van de afgelopen tijd?
 
honda-cbr900rr-fire-blade-1992-australia-carburetor-assy_bigecw0n41e__1800_6202.gif


REF.NO. assist me PRODUCT assist me SERIAL NUMBERS assist me AREA assist me PRICE assist me QUANTITY assist me

1 Clip,brthr Tube
more info > € 1.50

ADD TO CART


3 Joint
more info > € 11.50

ADD TO CART


4 Joint Set
more info > € 21.00

ADD TO CART


5 Joint Set
more info > € 21.00

ADD TO CART


6 Joint Set,fuel
more info > € 25.50

ADD TO CART


7 Gasket Set C
more info > € 11.50

ADD TO CART


8 Gasket Set B
more info > € 11.50

ADD TO CART


9 Spg,compression
more info > € 3.00

ADD TO CART


10 Spring
more info > € 6.00

ADD TO CART


11 Washer,screw
more info > € 1.50

ADD TO CART


12 Bolt
more info > € 14.00

ADD TO CART


13 Bolt
more info > € 13.00

ADD TO CART


14 Washer,plain
more info > € 1.50

ADD TO CART


15 Carburetor Assy
more info > € 2189.00

ADD TO CART

16 Carburetor Assy
more info > € 625.50

ADD TO WISH LIST
17 Carburetor Assy
more info > € 625.50

ADD TO WISH LIST
18 Carburetor Assy
more info > € 625.50

ADD TO WISH LIST
19 Carburetor Assy
more info > € 625.50

ADD TO WISH LIST

20 Tube,clip
more info > € 2.00

ADD TO CART


21 Collar
more info > € 12.00

ADD TO CART


22 Collar Set
more info > € 2.50

ADD TO CART


23 Dowel Pin
more info > € 5.50

ADD TO CART


24 T-joint
more info > € 27.00

ADD TO CART


25 Tube
more info > € 8.50

ADD TO CART

26 Tubu
more info > € 10.50

ADD TO WISH LIST

27 Tube
more info > € 7.50

ADD TO CART

Hurry: only 3 left!

28 Tubu
more info > € 3.00

ADD TO CART


29 Tube
more info > € 11.00

ADD TO CART

30 Collar,set
more info > € 3.50

ADD TO WISH LIST

31 T-joint
more info > € 11.00

ADD TO CART


32 Clip B,tube
more info > € 1.50

ADD TO CART


33 Clip, Sub-tank Hose
more info > € 1.50

ADD TO CART


34 Nut,flange,5mm
more info > € 1.00

ADD TO CART


35 Nut,flange,6mm
more info > € 1.00

ADD TO CART


36 Clip,tube,b12.5
more info >
 
Ik sap dat een motor zaak dat kan maar als iemand dat in de buurt kan kost het minder dan daar ;)

Ik denk dat het een samenloop is van beide. Dus en de sproeiers want 2 zaten toch echt dicht en toch ergens dat slangetje. Ik zal morgen ff foto's maken van onder de tank/carbs
 
Ik sap dat een motor zaak dat kan maar als iemand dat in de buurt kan kost het minder dan daar ;)

Ik denk dat het een samenloop is van beide. Dus en de sproeiers want 2 zaten toch echt dicht en toch ergens dat slangetje. Ik zal morgen ff foto's maken van onder de tank/carbs

Welke twee sproeiers zaten dicht dan?
En hoe is dat opgelost?
 
De 2 linker sproeiers zaten dicht en dan de 2 kleine. Die regelen is mij verteld de eerste kwart gas.motor liep ook beroerd bij constante snelheid bij opentrekken liep hij goed. de grote sproeiers waren schoon. Ook de vlotterkamers van die 2 waren smerig en schoon gemaakt in een bak met benzine en een draad van eenstaalborstel door het sproeiertje. Die zijn weer netjes.

Zal morgen foto,s maken van de inlaatspruitstukken en het slangetje wat ik bedoel.
 
Laatst bewerkt:
Niet alle carbs schoongemaakt? 2 wel 2 niet, is best wel zinloos, dan is het wachten tot die andere gaan opspelen. Wat je dan evt nog kunt doen is cleaner erin.
Ik heb bij mijn SC33 óók zo'n Tstuk zitten met slangetje eran, idd vd Scotoiler.(kettingsmeersysteem).
Verder zitten er dacht ik 3 of 4 slangen aan de tank. Wat waar moet, spreekt redelijk voorzich, als je kijkt naar de loop en vorm vd slangen. Er zitten 1 of 2 kleintjes bij. Oa een overloop dacht ik.
 
vaak zit er voor USA modellen een vacuumslangetje op de spruitstukken die dan een bepaalde klep moet aansturen om emissie naar beneden te krijgen, die in europese modellen niet gebruikt wordt

zoiets zal het denk ik wel zijn
 
Heb natuurlijk wel alle carbs schoon gemaakt ;) anders heeft ET idd weinig zin.
Slangen op de tank kloppen ook allemaal dat zit goed. 1 slangetje loopt van de kraan naar inlaatspruirstuk. En dan heb ik nog 1 inlaatspruirstuk met een nippel maar zonder slangetje. Het slangetje wat dat dat soort t stuk zat heb in daar op gedaan maar toen hield ie er dus mee op. Wat zou kunnen is dat ze hem hebben afgesteld zonder slangetje op het inlaatspruirstuk en dat ie daardoor nu ook slecht loopt.

Ben over een paar uur bij me motor zal dan foto's plaatsen.
 
hier de inlaat. nr 2 waar het slangetje nu op zit loopt naar mijn benzinekraan. op nummer 4 zit wel een nippel maar zat dus geen slangetje op toen ik de carbs verwijderde van de week.
op nr 1 en 3 zit op de plek van die nippel een inbus boutje.die zijn om synchroom te stellen.(?)
full



dit het is het soort F-stukje. het slangetje die naar beneden loopt loopt tot onder de motor.
het slangetje wat op zij loopt zit op het dunne nippeltje onder de tank.
het stukje wat nu vrij is daar zat dus een slangetje aan en die zat tussen het tandwiel en mijn ketting.
full


ik heb dat slangetje vervangen voor een nieuwe en had die dus op die inlaat nr4 gezet.liep ff en moest de motor daarna naar huis duwen.

hoe hoort het nou te zitten?
hoort inlaat 4 ook niet gewoon dicht te zitten met een boutje?nu zuigt ie valse lucht aan toch?
 
Net contact gehad met Hofland motor in amersfoort en volgens hun hoort die vierde inlaat gewoon dicht te zitten en zijn die er alleen voor om synchroon te stellen. Van het weekend gaat de brommer dus hun kant op in hem weer goed af te stellen.

Nu vraag ik me dus alleen nog af waar het 2e slangetje van dat f-stukje heen moet. Zal er niet voor niks zitten lijkt me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan