Robust2
Die hard MF'er
Hey allen,
Ik kom hier eens wat advies vragen, want ik snap echt niet meer wat er nu weer is misgelopen. Het hele verhaal zit nl zo:
Ik heb mijn GS500 gekocht van een man die op 5jaar, net geen 2000km had gereden, hierdoor waren de carburators niet meer in top staat. Ik kon bijna niet op de motor remmen tijdens normaal, het voelde een beetje aan alsof de choke steeds opstond en ik het gas niet genoeg kon dichtdraaien. Binnengedaan bij m'n dealer, die hem op de testbank had afgesteld, en alles was weer in orde. Oorzaak waren wat verstopte dingen en vuile rubbers volgens hem, maar de rubbers konden er wel nog mee door zonder te vervangen.
Achteraf tijdje perfect gereden, tot hij weer dezelfde symptomen vertoonde door eens 100km op reserve stand te rijden (kraantje vergeten te verzetten na het tanken), dan heb ik zelf nieuwe rubbers en een benzinefilter gestoken, om dit tegen te gaan. Achteraf weer alles weer in orde, hoewel hij nog steeds een klein beetje deze symptomen had tussen 3-5k rpm, maar dat stoorde niet echt. (oorzaak was toen volgens mij een verstorven rubber van de overloop, waardoor deze niet meer deftig sloot)
Nu kan je al raden wat er deze week is gebeurd, weer even met m'n benzine op reserve gereden en weer hetzelfde verhaal Het is alsof de gas altijd een beetje blijft hangen (kabel keert perfect terug, idem voor de choke), ik moet bij terugschakelen zo goed als geen tussengas geven om vlotjes te schakelen, maar aan stationair merk ik niets.
Ik heb genoeg ervaring met aan motoren sleutelen, maar carburator problemen zijn altijd een beetje van een mysterie gebleven voor mij, hierdoor heb ik dus niet veel zin om wéér te beginnen zoeken wat er aan scheelt. Die rubbers kunnen op 1000km toch niet alweer naar de vaantjes zijn?
Ik kom hier eens wat advies vragen, want ik snap echt niet meer wat er nu weer is misgelopen. Het hele verhaal zit nl zo:
Ik heb mijn GS500 gekocht van een man die op 5jaar, net geen 2000km had gereden, hierdoor waren de carburators niet meer in top staat. Ik kon bijna niet op de motor remmen tijdens normaal, het voelde een beetje aan alsof de choke steeds opstond en ik het gas niet genoeg kon dichtdraaien. Binnengedaan bij m'n dealer, die hem op de testbank had afgesteld, en alles was weer in orde. Oorzaak waren wat verstopte dingen en vuile rubbers volgens hem, maar de rubbers konden er wel nog mee door zonder te vervangen.
Achteraf tijdje perfect gereden, tot hij weer dezelfde symptomen vertoonde door eens 100km op reserve stand te rijden (kraantje vergeten te verzetten na het tanken), dan heb ik zelf nieuwe rubbers en een benzinefilter gestoken, om dit tegen te gaan. Achteraf weer alles weer in orde, hoewel hij nog steeds een klein beetje deze symptomen had tussen 3-5k rpm, maar dat stoorde niet echt. (oorzaak was toen volgens mij een verstorven rubber van de overloop, waardoor deze niet meer deftig sloot)
Nu kan je al raden wat er deze week is gebeurd, weer even met m'n benzine op reserve gereden en weer hetzelfde verhaal Het is alsof de gas altijd een beetje blijft hangen (kabel keert perfect terug, idem voor de choke), ik moet bij terugschakelen zo goed als geen tussengas geven om vlotjes te schakelen, maar aan stationair merk ik niets.
Ik heb genoeg ervaring met aan motoren sleutelen, maar carburator problemen zijn altijd een beetje van een mysterie gebleven voor mij, hierdoor heb ik dus niet veel zin om wéér te beginnen zoeken wat er aan scheelt. Die rubbers kunnen op 1000km toch niet alweer naar de vaantjes zijn?