Vage fluctuatie verbruik GSX-R 750w

rlb

Die hard MF'er
25 mei 2004
452
1
Rotterdam
Beste mensen,

Ik heb een '93 GSX-R 750. Die heb ik vanuit de dealer naar huis gereden. Pakweg 140 km. Bij thuiskomst keek ik even in de benzinetank en bleek dat hij nog bijna een kwart vol zat. :]

De volgende dag getankt en er vervolgens 110 km (korte ritjes, veel stadsverkeer en kort (10km) met een buddy achterop) gereden. En ik heb 'm nu al op de reserve moeten zetten... :?

Hoe is dit verschil te verklaren? Toch niet alleen snelwegrijden/ stadsrijden? Lijkt me niet dat dit het volledig verklaart. Weet iemand wat 't zou kunnen zijn? Ik hoop niet dat 't nu iets met m'n gixxertje is ;(

Alvast bedankt!
 
nou dat denk ik niet...verbruik bij lange ritten kwam ik op 1:18 (zeer sloom) en met veel korte stukken, stadverkeer en wat harder rijden op 1:13 (niet te hard rijden, anders gaat hij richting 1:10 en eronder)..kan volgens mij best kloppen !
 
nou dat denk ik niet...verbruik bij lange ritten kwam ik op 1:18 (zeer sloom) en met veel korte stukken, stadverkeer en wat harder rijden op 1:13 (niet te hard rijden, anders gaat hij richting 1:10 en eronder)..kan volgens mij best kloppen !
:^
Je verklaard het eigenlijk zelf al TS. Korte stukjes door de stad...dan wordt ie niet warm en rij je ook niet snel zuinig.
Mijn record staat op 1:33, dat was op weg naar italie. Een motor loopt het best/zuinigst op lange stukken, als ze echt helemaal warm zijn en de snelheid nagenoeg constant blijft. Normaal loopt ie 1:18/1:20 op korte stukjes met lekker veel hard optrekken :P
 
Ik had ook een 750w uit `93 en ik kon met gemak 300-350 km op een tank rijden.
En dit was bij aardig knallen. 8-)

Kijk, dit soort dingen baren mij altijd zorgen he :P Dat ik met relatief rustig stadsrijden nauwlijks de 100 km haal... Ik zal wel eens even vragen aan m'n dealer hoe dat zit en of hij er eens na wil kijken. Ben (nog?) niet zo'n grease-monkey :)
 
Na 110km op reserve? Dan heb je er ongeveer 14 liter doorheen gejast. Da's pakweg 1:8
472.gif


Mijn verbruik ligt nu tussen de 1:17 (relaxed, met af en toe even kijken of ie't nog doet :P ) en de 1:11 die ik vorige week nog heb gereden met 40km echt aso knallen in Dld op de A31: heb toen een nieuwe 7-serie afgedroogd die in z'n begrenzer liep. (Je had dat gezicht moeten zien...
366.gif
). Was daarna zo'n 7.5 liter kwijt (en zowat 1mm profiel van m'n MPP '( ) voor 'n trajectje van 88km stevig ertegen aan :) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan