Vage klachten na een ritje

tcjr

Rookie
1 jul 2005
5
0
mk
Ik heb een aantal weken geleden mijzelf een mooi cadeau gedaan. Een GSR-750 van 1,5 jaar oud met net geen 8k op de klok.

Ik was er bijzonder gelukkig mee. Hij reed zijdezacht, liep als een tierelier.. enzovoort;)

Ik zeg reed want na een heerlijk ritje viel me eigenlijk direct wat op na het verlaten van de snelweg.

Ik stond voor het stoplicht, gaf een beetje gas en merkte een vibratie. Vreemd dat deed hij eerder niet.

Nu een 500 kilometer verder kom ik tot de conclusie dat er iets niet klopt.

De vibratie viel me als eerst op maar dacht direct ook te merken dat mijn uitlaat meer herrie maakt. Ik had voor de bewuste rit de db killer er terug in gedaan. Maar nu klinkt het alsof hij er terug uit is.

Onderin is het ook niet alles meer, ik meen echt te merken dat hij zijn vermogen niet meer als vanouds opbouwt. Bovenin trekt hij nog steeds prima maar het karakter waar het lijkt alsof er bovenin nog wat extras gebeurt is weg. Het is nu meer lineair.

Het lijkt ook dat de kleppen meer herrie maken. Ik beoordeel het als niks ernstigs maar ik merk wel duidelijk een verschil.

Ik ben direct naar de dealer gereden, iemand even laten luisteren maar men vond hem normaal klinken. Al gaf hij wel aan de nokkenas ketting wat te horen.

Ik heb me wat verdiept in het forum en kom tot een aantal mogelijke oorzaken.

Of de EXUP is blijven openstaan. Of de uitlaatpakkingen lekken of de NAKS is versleten of een bougie doet niet helemaal meer mee

Of een combinatie deze.

De vibratie stoort me het meest. Gasgeven bij stilstand trilt de hele fiets en ik vindt hem redelijk verrot klinken. Plus het is geen doen hier in de stad met die herrie uit de uitlaat.

Voor de bewuste rit was het geluid ruig maar beschaafd.

Het voordeel( of nadeel want mijn handen jeuken) is dat ik nog garantie heb.

Ik heb even de demper afgedicht maar vindt wel dat hij geen druk opbouwt, ik meen ook een zacht sissen te horen.

Ik zie de EXUP ook eigenlijk niet bewegen.

Maar ik maak me echt zorgen om de vibratie.

Nu gaat hij as woendag voor een beurt weg.

Ik wil de monteur wat helpen door mijn vage klachten wat beter te formuleren hem en gericht ergens naar te laten zoeken.

Mijn vraag is welke van de mogelijke oorzaken is het meest voor de hand liggend?

Alvast bedankt voor een reactie!
 
Mijn ervaring is dat ren monteur niet op goed bedoelde adviezen zit te wachten maar gewoon zijn werk wilt doen. Daarnaast kan het alleen maar in je nadeel werken want; jij zei zelf....
Ik zou gewoon zeggen; dit is waar ik tegenaan loop, kijk maar wat het probleem is en los het op. (Maar in andere bewoordingen uiteraard)
 
Het voordeel( of nadeel want mijn handen jeuken) is dat ik nog garantie heb.

Ik wil de monteur wat helpen door mijn vage klachten wat beter te formuleren hem en gericht ergens naar te laten zoeken.

Mijn vraag is welke van de mogelijke oorzaken is het meest voor de hand liggend?

Gewoon die monteur zijn werk laten doen. Klacht duidelijk omschrijven helpt de monteur het meest.
Oplossing is zijn ding.
Ivm garantie je handen rustig laten jeuken, maar zelf afblijven van die motor.
 
en wat heb je verandert bij de motor??? juist de Db killer........... dus eerst dat terug bouwen en een stevige rit maken.

Had hij toch al gedaan?

Blokbout losgerammeld? Kan de trilling veroorzaken.

Minder vermogen zo daar niet uit moeten komen, rolt hij nog lekker? Of druk je je te pletter als je hem een metertje vooruit wil rollen?

db
 
Ik denk dat er bougie Niet goed werkt ( door geslagen bougie) kan voor komen bij een benzine storing ( bij starten van koude motor even kontroleren voelen of alle 4 uitlaat bochten allemaal even Snel warm worden bij gebrek aan benzine kan er trilling ontstaan rijd niet prettig .
 
Voel eens of er een groot verschil is in de temperatuur van de uitlaatbochten als je even gereden hebt.
Kan goed zijn dat, zoals door iemand hier eerder vermeld, dat de motor op 3 ipv 4 cylinders loopt.
Bougie, bougiekabel, bougiekap, Bobine... Kan van alles zijn als oorzaakb
 
Terug
Bovenaan Onderaan