Vage motorrijders.

=lvt=

MF veteraan
12 feb 2004
14.570
4
stel: je rijdt achter een auto, of een motor van mijn part, met een tussenruimte van 5 meter (50 km weg). heel normaal toch? d8 ik zo. toch niet!
er zijn blijkbaar motorrijders die het nodig vinden om wanneer ze bij je 'achterop' komen te zitten langs je te gaan en dat gaatje van 5 meter op te vullen. dit is mij nu 3x overkomen, waarvan er een zelfs rechts durfde in te halen omdat ie dan cker stoer was met zijn mokkel achterop.
vandaag gebeurde het weer, vandaar even dit topicje. een biotch op een japanse kakdoos, gimme a break! onbegrijpelijk wat mij betreft.
waarom doen ze het in godsnaam..?
 
Laatst bewerkt:
Officeel hoor je 2x autolengte afstand als minimum te hanteren, en de 2 seconde regel, die neer komt als iets meer dan de halve snelheid in meters (bij 50 dus 25 meter, om het precies te weten is het maal 2, gedeelt door 3,6)

Probleem is dat de meesten zoals jij ook zo kleine ruimte er tussen laat. Een motor heeft veel meer acceleratie dan een auto, en kan veel makkelijker inhalen. Als er dan een trein van 3 autos is met 5 meter er tussen, dan heb je maar 3 keuzes:

1- er achter blijven hangen, maar dat wil niemand.
2- Alle 3 ineens inhalen, maar afhankelijk van zicht en tegenliggers lukt dat nie
3- 1 voor 1 inhalen, dit is echter moeilijker en gevaarlijker als iedereen zo kort op elkaar rijd. Daarom dus meer afstand houden, zoals het officieel hoord.
 
Heerlijk, dat generaliseren :Z :Z
ja, idd een beetje overtrokken om het zo neer te zetten, maar dat is wel wat ik vanmiddag d8. im just being honest.

(lvt's kater heeft een beetje invloed op zijn taalkeuze)
 
Je stelt je aan.

Eerlijkheid duurt het langst ;)
damn, waarom erger me ik er zo aan...tis net alsof ze scheit aan je hebben. de volgende krijgt de vinger }) (meteen af-gerageerd, hoef ik ook geen vaag topic meer te maken..iedereen blij)
 
Idioten heb je overal! Voorbeeldjes?
Binnen de bebouwde kom alleen maar in de 1'ste versnelling, tot in de toerenbegrenzer, uiteraard zonder DB killer om 1 uur s'nachts.
Ik haal met de auto op de A28 een paar motoren in, die ong. 130 reden. De heren zwaar beledigd, halen me links en rechts in en proberen me LETTERLIJK van de weg te drukken...
Bumperkleven: bij remmen ben je vooral bezig om te voorkomen dat ze er achterop klappen. :( :(

Maar gelukkig rijd 95% WEL normaal *D
 
Heb de eerste post meerdere keren gelezen maar snap nog niet wat ze nou verkeerd doen? Houden de motorrijders niet genoeg afstand? Dat lijkt me eerder een probleem voor hunzelf dan voor jou (als er plotseling geremd wordt) :?
Greetz
Martian
 
*zucht*

Als je dat topic over Motoport leest, weet je ook dat het over 1 vestiging gaat, die vlieger gaat helaas niet voor je op :Z
ik had het toch ook maar over 1 motorrijdster (de biotch ja).

en sorry hoor, dat ik dat topic niet in mijn geheugen heb. ik lees nix over motoport omdat ik er nooit iets zal laten doen. heb persoonlijk geen ervaring met ze.
je generaliseert zolang je de vestiging er niet achter zet, zo ist toevallig wel, but i dont give a damn.
 
je generaliseert zolang je de vestiging er niet achter zet, zo ist toevallig wel, but i dont give a damn.
vestiging :?

ves·ti·ging (de ~ (v.), ~en)
1 het (zich) vestigen => inplanting, installatie
2 filiaal, nederzetting, bedrijf

Zal wel aan mij liggen dat ik je ff niet kan volgen
 
zo iets van: motorport sloterdijk zuigt. (dit is een voorbeeld) de plaatsnaam van de betreffende vestiging.
heb het trouwens ff voor jou(/en mij) gechekt in de prisma.
 
De bitch van Motoport :}
Daar gaat dit topic toch over :? :+

Kom net terug uit Italië en als je ziet wat ze daar uithalen, dan hebben we hier geen klagen :z

Ga al 11 jaar die kant uit, maar blijf me erover verbazen.
Na een week ben je er weer aan gewend en na 3 weken geef je weer af op de rijkunsten van je medelanders.
Maar heus...Nederlanders rijden gereserveerder over het algemeen dan die gekke bijna-berm-monument-rijders.
 
5 meter zet ik um zelf ook niet tussen. Echter zag een vrouw op een goldwing het er wel tussen zetten met nog minder tussenruimte.
 
excuses, ik heb me niet goed verwoord (je kan misschien ook lezen waarom)
ik bedoel dat diegene mij op DEZELFDE rijbaan inhaald. dit is gevaarlijk, ze kwamen zo uit het niets. en nee, ze hoorden niet bij degenen die voor me reden (ik gebruik meervoud omdat het me 3x is overkomen), anders zou ik het enigzins kunnen begrijpen.
sorry dus dat mijn texten niet zo sterk zijn vandaag, maar ik weet bijna cker dat je jezelf de vraag stelt: waarom? als dit jou zou 'overkomen'

ik heb snode plannen voor de volgende dit mij dit flikt (=lvt= straft onmiddelijk)
 
Terug
Bovenaan Onderaan