Vage reden om niet te gaan rijden..

Ghost RRider

MF'er
3 sep 2007
66
0
Weesp
Beste MF'ers,

ik wil nu naar de camping rijden maar wordt tegengehouden, omdat ze hier in huis vinden dat ik eerst meer ervaring op moet doen overdag. Ze zeggen je bent nog niet gewend aan deze motor (is iets anders dan je lesmotor) dus je kunt beter eerst een rondje industrieterrein rijden als het licht is. Ik ben van plaen om gwn helemaal binnendoor te rijden, dus niet over de snelweg (en rustig aan). Ze zijn benieuwd wat jullie hierop te zeggen hebben...

GRTZ!
 
Ehm dit is toch juist een goede kans om ervaring op de motor op te doen? En ze weten waar je heen gaat dus wat wil je nog meer? Je bent niet voor niets geslaagd ;)
 
Beste MF'ers,

ik wil nu naar de camping rijden maar wordt tegengehouden, omdat ze hier in huis vinden dat ik eerst meer ervaring op moet doen overdag. Ze zeggen je bent nog niet gewend aan deze motor (is iets anders dan je lesmotor) dus je kunt beter eerst een rondje industrieterrein rijden als het licht is. Ik ben van plaen om gwn helemaal binnendoor te rijden, dus niet over de snelweg (en rustig aan). Ze zijn benieuwd wat jullie hierop te zeggen hebben...

GRTZ!

Als dat in beginsel gevaarlijk zou zijn, vraag ik me af waarom er überhaupt mensen in het donker op een motor rondrijden. Ik neem tenminste aan dat je je rijbewijs hebt ? Dan heb je dus laten zien de beginselen onder de knie te hebben.

Ik denk dat je gewoon naar je ouders moet luisteren, je hebt je zin al door dat de motor niet meer geschorst is. Ik wil rijden!!!

Die paar dagen extra wachten kunnen dan ook wel.
 
Beste MF'ers,

ik wil nu naar de camping rijden maar wordt tegengehouden, omdat ze hier in huis vinden dat ik eerst meer ervaring op moet doen overdag. Ze zeggen je bent nog niet gewend aan deze motor (is iets anders dan je lesmotor) dus je kunt beter eerst een rondje industrieterrein rijden als het licht is. Ik ben van plaen om gwn helemaal binnendoor te rijden, dus niet over de snelweg (en rustig aan). Ze zijn benieuwd wat jullie hierop te zeggen hebben...

GRTZ!

ten eerste is het zelfs nog veiliger als je op de snelweg rijd... geen slik/bochten en je hoeft geen 120 te rijden als je niet zeker bent...

ten tweede ben je der al aan gewent als je de straat uitbent (tot op zekere hoogte), op een industrie terein leer je ook niet alles...

en ten derde leer je het alleen maar om te doen, je hebt niet voor neits licht op je motor?...
straks mag je niet eens in het donker rijden omdat je dat nog nooit gedaan hebt :P

gwn over de snelweg zou ik zeggen...

ps: welke camping trouwens?
 
Misschien moet je moeder accepteren dat op het moment dat ze toestemming gaf voor je rijbewijs zij jouw doodvonnis getekend heeft.

Uitstellen heeft geen zin.

Maareh, ff serieus.
Ik denk dat je gewoon maar eens serieus moet gaan praten met je ouders.
Je bent gvd inmiddels 18 en oud genoeg om zelf de gevaren in te schatten.
Als ze je niet vertrouwen hadden ze je je rijbewijs niet laten halen.
Ze zullen er dus even doorheen moeten ookal is dat in het begin eng.
Ouders slapen vaak ook niet als zoon of dochterlief voor het eerst gaat stappen, en dat gaat eigenlijk ook gewoon altijd goed.
 
Laatst bewerkt:
ik snap wel de angst, kijk een camping opzoeken is misschien te begrijpen,

dat rondje industrie terrien vind ik wel onzin,
ik heb er zelf voor gekozen om ook nog in het begin niet TE ver te gaan rijden (toertjes van kilometertje of 60, maar reed na een maand al verder en nu na half jaar gewoon overal heen)

pak gewoon zondags je motor en ga lekker toeren en rust pakken als je iets tegen komt,
motorrijden is tog wel iets wat je even moet laten wennen,
maar dat is in no time voor elkaar.

succes en groeten,
 
Beste MF'ers,

ik wil nu naar de camping rijden maar wordt tegengehouden, omdat ze hier in huis vinden dat ik eerst meer ervaring op moet doen overdag. Ze zeggen je bent nog niet gewend aan deze motor (is iets anders dan je lesmotor) dus je kunt beter eerst een rondje industrieterrein rijden als het licht is. Ik ben van plaen om gwn helemaal binnendoor te rijden, dus niet over de snelweg (en rustig aan). Ze zijn benieuwd wat jullie hierop te zeggen hebben...

GRTZ!

Mijn tweede rit op mn eigen motor was midden in de nacht, inclusief stukje snelweg... Ik had de motor net maar kon overdag de tijd nauwelijks vinden - heb toen maar besloten 's nachts een ritje te doen. Maar ja, mijn ouders doen niet zo moeilijk.

Wat mij betreft, als je niet naar die camping hóeft, laat het dan lekker zitten, rijd eerst effe een paar leuke ritjes overdag om je ouders tevreden te stellen. Ik denk dat als je maar vaak genoeg heelhuids thuis komt, ze je vanzelf wel een beetje gaan vertrouwen. (Of dat terecht is of niet laat ik daarbij maar in het midden :P)
 
Gewoon gaan...
:^
wat ik wel vind, je kan ook morgen ocvhtend gaan?...
ennnn wat je als reden kan gebruiken (als je NU wilt) is dat je ouders weten dat je eraan komt...
stel het is 100 km, wat hebben je ouders liever..
100km rijden en dat ze weten dat je er binnen nu en een uur aankomt..
of 100km rondjes rijden in het wilde westen (kan ook 50 of 150 worden) maar dan hebben je ouders geen enkel benul hoe het met je gaat...
ik heb trouwens aangenomen dat je ouders ook naar de camping gaan, dat is bij mij wel zo..
 
Ik zou er voor kiezen om mijn moeder niet nodeloos ongerust te maken. Je weet dat ze het echt niet tof vindt dus zou ik niet gaan. Mietje? Nee! Respect tonen naar je moeder toe, JA!
 
Wat ik overigens nog graag toe zou willen voegen op mijn reactie 'Gewoon gaan...':

Zeg tegen je ouders dat je niet voor niets je rijbewijs hebt? Jij hebt getoond aan het CBR dat je een motor kunt beheersen en dat je actief deel kunt nemen aan het overige verkeer. 'Smoesjes' verzinnen om zoiets uit te stellen zorgt voor onzekerheid... Zelf heb ik tot januari (heb in september mn rijbewijs gehaald) niet gereden, 5 januari motor gekocht, gewoon mee naar huis gereden! (Was van Den Haag tot Utrecht) -> Uiteraard doe je rustig aan (120 is hard op snelweg met nieuwe motor...) maar het gaat erom dat jij het zelfvertrouwen hebt om het te doen... Ik bedoel: Als je in een auto leert fileparkeren aan de rechterkant van de weg, kan je het toch ook aan de linkerkant? Misschien domme vergelijking, maar het klopt wel...
 
Laatst bewerkt:
effe serieus

eerst mocht je niet rijden van je moeder en nu mag je niet naar de camping rijden
ik denk dat het hoogtijd word dat je een appartementje gaat zoeken

my 2 cents
 
Ik zie in je andere topic dat je al wat ritjes op je motor achter de rug hebt, dus niks nieuws onder de zon lijkt me? Je zal toch een keer in het donker moeten rijden (al dan niet toevallig) dus waarom niet nu?

Daarnaast: Het wordt op den duur tijd om je eigen verantwoordelijkheid te nemen en niet alles te doen wat je moeder zegt. Ook je moeder zal eens moeten inzien dat je niet altijd het kleine Ghost RRidertje blijft dat je ooit was :+
 
Laatst bewerkt:
Ach, gewoon doen, anders wordt je ergens bang voor gemaakt waar je niet bang voor hoeft te zijn.

Toen ik mijn motor kocht, heb ik hem 's-avonds opgehaald. Vervolgens van Nieuwegein naar Arnhem gereden terwijl het donker was, en dat volledig binnendoor (klein gedeelte snelweg). Dat was echt genieten! :} :]
 
Wat moet je nu op een camping doen?

Kamperen natuurlijk |(

Tsja, voor alle standpunten is wat te zeggen.

Het is nu nog mooi weer, dus kun je rustig op pad.
Als het vanavond inderdaad nog gaat stormen, onweren en sneeuwen,
weet ik niet of je dan nog wel op de motor wil zitten....
 
ik heb ook nog niet al te lang mijn rbw.
toen ik mocht rijden was het oktober,regende het en was in de avond.
ouders zullen altijd bezorgd zijn en zegge dat je voorzichtig moet rijden en dat soort dingen.
je weet zelf ook tot hoever je kan gaan en neem aan dat je zuinig bent op je motor dus ook niet voor de lol ff een klapper maakt :9
zelf zou ik wel overdag gaan ivm onbekende route rijden en dat soort dingen.
en dan lekker op je gemakkie in t donker gaan rijden.

maar het is tenslotte jou eigen keuze ;)
 
Het is ook geen wonder dat je moeder je niet vertrouwd als je voor elk wissewasje de mening van de MFers vraagt . Wordt het niet eens tijd dat je zelf beslissingen gaat nemen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan