Ceebee400Tee
MF veteraan
Mijn CB550 rookt een beetje, alleen tis raar maar waar: hij doet 't de ene keer meer dan de andere. Als ie flink warm wordt, bijv. na een aantal niet meewerkende stoplichten (rode golf ) rookt ie behoorlijk (blauw --> olie), maar na een stuk rijden bijna niet meer (alleen heel dunne rook.) Ook door de carterontluchting gooit ie er nog wel eens een walmpje uit.
Ik heb er 3000km geleden nieuwe zuigerveren ingezet, cilinders licht gehoond (waren nog ruim binnen de toleranties) en nieuwe rubbertjes rond de klepstelen gemonteerd. Wat me wel opviel was dat de uitlaatklepgeleiders wat voelbare speling hadden. Volgens Fourdeel was dit echter niet zo erg (zei Johan door de telefoon, hij had het niet gezien moet ik er bijzeggen), dus heb dit zo gelaten. Misschien had ik beter de klepgeleiders toch kunnen vervangen? In elk geval heb ik de nieuwe zuigerveren beschaafd ingereden.
In elk geval, herkent iemand de bovenstaande symptomen en weet iemand of dat toevallig aan de klepgeleiders kan liggen? Hoe kom ik hierachter? Comppressie meten voor de zekerheid? --> Heeft iemand in de buurt van Utrecht zo'n apparaat die ik een keertje mag lenen?
Ik hoop op jullie reacties, alvast bedankt!
Ik heb er 3000km geleden nieuwe zuigerveren ingezet, cilinders licht gehoond (waren nog ruim binnen de toleranties) en nieuwe rubbertjes rond de klepstelen gemonteerd. Wat me wel opviel was dat de uitlaatklepgeleiders wat voelbare speling hadden. Volgens Fourdeel was dit echter niet zo erg (zei Johan door de telefoon, hij had het niet gezien moet ik er bijzeggen), dus heb dit zo gelaten. Misschien had ik beter de klepgeleiders toch kunnen vervangen? In elk geval heb ik de nieuwe zuigerveren beschaafd ingereden.
In elk geval, herkent iemand de bovenstaande symptomen en weet iemand of dat toevallig aan de klepgeleiders kan liggen? Hoe kom ik hierachter? Comppressie meten voor de zekerheid? --> Heeft iemand in de buurt van Utrecht zo'n apparaat die ik een keertje mag lenen?
Ik hoop op jullie reacties, alvast bedankt!