Vakantie België / Luxemburg / Duitsland

Goed uit te houden in Luxemburg.
 

Bijlagen

  • 1F2EA295-7C66-4407-B4C6-D6E341A7EF95.jpeg
    1F2EA295-7C66-4407-B4C6-D6E341A7EF95.jpeg
    437,2 KB · Weergaven: 54
Ik zie dat er vanaf morgen een nieuwe 'quarantaine' wet is. Ik vind het ondanks het vele lezen nog een beetje verwarrend. Hoe ik het nu lees is het volgende:
Kom je uit een ZEER HOOG risicogebied ben je verplicht in quarantaine te gaan thuis en moet je zelfs papieren hebben bij terugkomen Nederland. Maar als je terugkomt uit een niet zeer hoog risicogebied is dat alleen 'dringend verzocht'. Hoe zit het nu, moet dit nou wel of niet vanuit Luxemburg?
 
Heb nu HEEL VEEL meer gelezen, zie nu dat het niet heel handig vermeld staat (nu ik het weet wel, maar ja). Er lijkt te staan dat terugkomst uit élk oranje gebied dit allemaal verplichting is. Maar het is een selectie van de oranje gebieden, en dat is een lijstje dat voornamelijk buiten EU is, iig niets hier in de buurt. Dus thuisquarantaine van 10 dagen of test op dag 5 is een 'dringend advies', in de zin van, doe dit alsjeblieft.

Wat blijkbaar wel verplicht is, is een negatieve PCR test bij binnenkomst NL.

Weet iemand of er plekken zijn bij de grensovergang waar dit kan? Die sneltesten? Is dit zo dat er voor de grens plaatsjes zijn of plekken waar je dit kunt laten doen?
 
Laatst bewerkt:
ik dacht gewoon zelf kopen, apotheek, supermarkt, ... Maar hoe dat dan zit met de datum, uur, test, duur van negatief zijn enz, begrijp ik ook niet. Als je testjes koopt hou het ticket maar goed bij. Maar eigenlijk is het een opgeblazen circus.. Net of je thuis, bij de werkgever of in de supermarkt 100 % veilig zou zijn en bij het overschrijden vd landsgrenzen, op een moto dan nog, plots een superverspreider wordt 😁
 
En als je al twee vaccinaties (of Janssen, slechts 1) hebt gehad, dan is het ook weer anders...

Naar Dld. moet men zich van tevoren aanmelden, maar na afloop van je trip in quarantaine (advies).
De info van enkele hotels die ik belde me info, lijken toch andere adviezen te geven (bij plaatsnemen in de lokale horeca, zou men een negatieve PCR moeten tonen, of een sneltest ter plaatse moeten afnemen. Wat als je positief test, dan mag je ergens 10 dagen in quarantaine?
Ik wacht nog wel eventjes, zo lang zal het vervolg zich niet laten wachten.
 
Wat er in D is toegestaan, wordt gebaseerd op het aantal besmettingen per 7 dagen per 100.000 inwoners. Het zijn regels die zijn opgesteld door de deelstaat, maar die grotendeels gelden per Kreis. Hier in de Kreis komen we bijvoorbeeld vanaf morgen in de minst zware Stufe (stabiel onder de 35 / 100.000 inw. / 7 dagen), maar blijven negatieve tests bij binnenhoreca nog wel verplicht tot het aantal besmettingen in de deelstaat ook onder de 35 ligt (nu nog rond de 40, dankzij het Ruhrgebied :X ).
Kwestie van kijken waar je naartoe gaat, de site van de deelstaat naslaan op de regels, dan kijken wat de cijfers in de betreffende Kreis zijn. Dan weet je wat er mag (en waarschijnlijk net ietsje meer ;-) )

Bijv. voor NRW vind je de regels hier: Coronaschutz - die wichtigsten Informationen zu den aktuellen Regelungen in Nordrhein-Westfalen
De cijfers per Kreis (en deelstaat) staan hier: Experience
 
Het zou wat dat betreft handig zijn om te weten wat wel en niet kan. Ik weet bv. dat reflecterende helmstickers in Frankrijk verplicht zijn, maar niet voor buitenlanders. Over getinte vizieren is weinig via Google te vinden, behalve op MF. :} Ik weet niet of de info daar klopt.
Winteridee'tje om dat eens uit te zoeken en hier op MF apart topic (met betrouwbare informatie) van te maken?
Ik heb een topic gestart over wet(t)enswaardigheden in verschillende landen. Wie wil bijdragen, graag. Hou het wel overzichtelijk aub. 8-)
 
Met drie vrienden gaan we van donderdag tm maandag lekker naar Luxemburg voor wat rijden, eten en biertjes. Heeft iemand een goede tip voor overnachting daar? Motorhotel met goede bar/restaurant oid?
Dit wil ik ook wel weten, gezien Duitsland nog een dingetje wordt. Met wat geluk vervalt de quarantaine verplichting.
 
Kautenbach, hotel Huberty. Overdekte stalling voor motoren. Mooi omgeving om te rijden (Nocher) en te wandelen.

 
hotel huberty naja ik vind het maar een ouwbollige bedoeling daar... maar licht wel aan de voet van de mini stelvio
 
Wij zitten nu in Esch sur Sûre, in hotel De La Sûre. Zeker motorvriendelijk, goed bier en zat te eten. Garage om motor te stallen, gereedschap, fijne kamers.
 
hotel huberty naja ik vind het maar een ouwbollige bedoeling daar... maar licht wel aan de voet van de mini stelvio
Haha, mini Stelvio! Na het lezen van dit vanmiddag ook maar even langs gereden gezien we in de buurt zaten. Bedankt voor de tip! Dit was zeker een mini Stelvio :D
 
Ik ga dinsdag weer. En een ritje op de fiets van Reisdorp naar Echternach en daartussen een stukje Mullerthal.
Neem dan de klim van Grundhof/Beaufort naar Berdorf. Bij de kerk in het centrum (het is een dorp) zit een kaasmakerij met Nederlandse roots. Maken de lekkerste streekkaas van heel Luxemburg, ze sealen de kaas naar wens zodat je hem zonder bederf mee kan nemen. En ze hebben vers bereid roomijs!! Best welkom als het warm is.
Of een heerlijk ijsje in Echternach, bij de Italiaanse ijssalon Venezia (kom daar al sinds 1994, toen in Klein-Zwitserland werkte).
 
esch-sur-s is de beste plek om te vertoeven je hebt alles binnen handberijk voor een motorritje en het groote stuwmeer prachtig
en dan zo dicht bij huis ....vraaaaaaaaooorrrrrrrrrr...
 
esch-sur-s is de beste plek om te vertoeven je hebt alles binnen handberijk voor een motorritje en het groote stuwmeer prachtig
en dan zo dicht bij huis ....vraaaaaaaaooorrrrrrrrrr...
Is dat zo _O- 😱

Echternach en omgeving vindt ik persoonlijk net wat mooier. Makkelijker om naar Cochem te rijden of Trier.
In het Mullertal eo. kun je dagen dwalen. Echternach heeft ook een meer....
 
Onze rit gaat weer naar Luxemburg, vorig jaar ook geweest fantastisch echter de rit onder de rotsen (predigtstuhl) gemist, wel bij Klein Zwistersland uit gekomen.

Maar ik ben nog op zoek naar een leuke slaapplek voor 6 mannen, 1 of 2 nachten weten we nog niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan