Vakantie duitsland

kawassssaki

MF'er
30 mei 2011
115
0
Hej reizers,

ik ben nog aan het twijfelen waar we juist op vakantie gaan. Duitsland is één van deze twijfels. Ik weet dat er leuke wegen zijn zoals de Eifel, Sauerland, en het zwarte woud.
Maar het moet niet enkel rijden maar ook een vakantie zijn. Dus er moet in de nacht enzovoort wel iets te doen zijn.

Dus ik zoek een stad/dorp waar iets te beleven valt (toerisme) of waar er een mooie natuur is. Liefst op afstanden zoals Sauerland en Eifel. Het zwarte woud ligt al te ver, omdat het maar voor 5 dagen is.
 
Kijk eens op vakantie veilingen. Daar komt nog wal eens wat voorbij qua hotels. Ook (3dages) city trips, kun je door naar de volgende stad.

Heb net voor mijzelf en partner goedkoop een hotel 'gewonnen' in Sauerland. Daar heb ik nog de routes van Vrijuit. Laat de prijs bepalen waar je heen gaat.

Duitsland is toch super mooi :)
 
Cochem is zo toeristisch als de ........, en is wel lekker rijden daar bij de moezel.

Cochem is een bejaardencentrum Zie net dat we practisch dezelfde naam hebben ;)

Duitsland is geen Spanje, je vind geen "Ballermann" in de Eifel / Sauerland.

De Eifel ken ik redelijk goed. Wellicht is Adenau leuk. Dat ligt bij de Nordschleife.
Kun je daar een dagje kijken, er zijn wat kroegen waar veel buitenlanders rondhangen, vooral engelsen, met grote praatjes over hun kunsten op de baan. En van daaruit kun je best voor enkele dagen routes uitstippelen.

Wil je echt in de buurt van een grotere stad zitten dan moet je richting Aachen, Trier, Koblenz, Koln.
 
Laatst bewerkt:
Wij gaan met 5 man volgend weekend naar Landal in Kröv voor een lang weekend. Vlak bij Bernkastel.
Eigenlijk staan alleen de heen en terugweg pas vast.
Wat we daar gaan rijden zuigen we uit de duim, de omgeving is iig prachtig, aangezien niemand van ons nog navigatie heeft, en ik wacht een interessante aanbieding van de Garmin 350 ;).

Uit ervaring weet ik dat de meeste iets grotere dorpjes aan de Moezel toeristisch zijn ingesteld.
Maar wat versta je onder touristisch, een mooi dorpje waar je wat rond kan stappen en op terras een pintje pakken, of een zuipoord met rijen aan discotheeks en hotels, dat 2de zul je iig niet snel vinden in die regio.
 
Terug
Bovenaan Onderaan