Vakantie in Frankrijk en Spanje Portugal

nog een sfeer plaatje

full
 
Vogezen*
We willen ook vanuit Ronda een dagtrip maken naar Gibraltar, heeft iemand daarover nog wat zinnigs te zeggen? klopt het dat het af te raden is om met de motor de grens over te gaan bij Gibraltar? Hoor daar vreemde verhalen over....


Gewoon met de motor gaab ook gedaan gaat goed hoor kan je ten minste met de motor over een vliegveld overgang

Mzzl Muppet
 
Auto's worden erg opgehouden aan de grens waardoor een enorme file ontstaat, motoren kunnen er meetal wel langs rijden. Ik zag het met span niet zo zitten, volgens mij kun je beter naar tarif door rijden, is een mooie tocht met fraaie uitzichtspunten en daar is echt het zuidelijkste puntje.

Onderweg kun je Marokko zien liggen omdat je boven de nevelgrens zit, beneden zie er niets van.

full


Deze foto is gemaakt ergens tussen Gibraltar en Tarifa
 
Tarifa is een uniek punt, hier zie je rechts de Atlantische oceaan en links de Middelands zee.
full
 
wij zijn net terug van een ritje brussel bordeaux evora en terug en het was fantastisch.
wat je zeker moet proberen is de weg van san sebastian naar eibar. en dan van eibar naar vitoria gasteiz over montdragon.
dat is de gi-627. en dan ook de kustweg tussen san sebastian en biarritz

full
 
en dan moet je afslag 15 a hebben dit is echt een geweldige bergpas met bochten met een advis snelheid varierend tussen de 30 en 60 km/u

full
 
hier nog wat plaatjes van de betreffende wegen.
verder peage met creditcard
gaat prima en snel
tevens is het tarief van de motor de helft van dat van auto's
full
 
Hmmm. Portugal en Zuid-Spanje, je route staat al vast zie ik, maar de route via San Sebastian, Burgos, Salamanca en dan ter hoogte daarvan doorsteken naar Portugal is ook een hele mooie route door het binnenland van Spanje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog even over Gibraltar. Ik zou bij Algeciras overvaren naar Ceuta en dan naar Tetouan rijden. Is een hele leuke dagtrip. Vaar je langs Gibraltar en je doet nog een beetje Marokko ervaring op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan