Vakantie in Italië

2-wheel fanatic

MF veteraan
8 mrt 2004
6.710
1
Wil graag even mijn enthousiastme kwijt.

Ben sinds twee dagen weer terug van vakantie in Italië, Domaso Comomeer.
Heb daar geweldige passen gereden o.a. Splugenpas en de Bernandinopas
De tornanti's [haakse bochten] schoten je onder de wielen door.
Samen met 3 andere rijders [vrienden] 2 MotoGuzzi California EV's, 1 Suzuki GSX 750 F [ideale motoren voor die passen] en ik op m'n shadow VT 1100 C.
Moest wel even wennen, maar gas erop en de motor reed soepel als een mes door warme boter door de tornanti's. :9~
Volgens jaar waarschijnlijk weer Italië maar dan richting de Dolomieten. :]
 
PICS!!!.gif
 
Ik ben ook net terug uit italie, we hebben rome, livorno, pisa, lucca, firenze gezien... dus zegmaar Toscane. Toen nog een weekje de dolemieten in :)

In toscane is het overgens erg oppassen met het asfalt, het is hier zo warm geweest dat het asfalt helemaal vlak gereden is en dus HEEL ERG GLAD!!!!!!!

Trento (dolemieten) is erg gaaf, mooi asfalt en veel bochten werk! Natuurlijk ook even het garda meer gezien en de stelvio etc gereden.



ciau.

 
Laatst bewerkt:
Hihihihihi.....ik moet nog! Zondag 22 augustus verwacht men mij en mijn vrouw in hotel Evaldo te Arraba, gelegen in het hart van de Dolomieten. Dat wordt dus een weekje genieten van al dat fraais :] . Ben al eens eerder in dat hotel geweest. Onwijs heerlijhk eten en drinken en een prachtige kamer. Mocht je ooit naar hotel Evaldo gaan, vraag dan naar kamer 219 en laat je verrassen door een king-size hemelbed. Met spiegels in het plafond.
 
ik heb ook een rondje comomeer gedaan, ook in zwitserland bij lugano was het mooi rijden! mijn xt is echt prima voor die omgeving, lekker omhoog tuffen op je dikke eenpitter..heerlijk
ciao
 
wij zijn ook net terug van het rondje om zwitserland (in totaal 5020km!!)

op mijn homepage ben ik al bezig om een verslag te maken, maar de route was:

emmen
monschau
nancy
vesoul
grenoble
castellane (4 dagen gestaan met rondritten)
alessandria
lago di caldonazzo (4 dagen gestaan met rondritten)
laifes -onder bolzano- (5 dagen gestaan met rondritten)
st johan am arlberg
freudenstadt
cochem
emmen

in castellane, caldonazzo en laifes hebben we op een camping gestaan, de rest waren prima hotelletjes
 
heb je een linkje??? :9
Hihihihihi.....ik moet nog! Zondag 22 augustus verwacht men mij en mijn vrouw in hotel Evaldo te Arraba, gelegen in het hart van de Dolomieten. Dat wordt dus een weekje genieten van al dat fraais :] . Ben al eens eerder in dat hotel geweest. Onwijs heerlijhk eten en drinken en een prachtige kamer. Mocht je ooit naar hotel Evaldo gaan, vraag dan naar kamer 219 en laat je verrassen door een king-size hemelbed. Met spiegels in het plafond.
 
Ook dit jaar naar Zwitserland geweest, voor het eerst met de motor een kampeervakantie gedaan, is prima bevallen. Maar lekker gereden in het 3 meren gebied in Ticino, lekker passen gereden en zelfs een sneeuwbui overleeft op de Nufenenpas, trouwens er zit een leuk motel in Vezia bij Lugano. http://www.motel.ch Een motor vriendelijk motel.
 
Het is hier inderdaad mooi (zit nu in viareggio, bij Pisa). Jammer dat de motor niet mee kon... Ben eerst via zwitserland (over de Gotthard, dus niet de tunnel) naar het gardameer gereden, toen twee dagen Rome en nu dus Toscane. Moet hier echt een keer terug met de motor, is zwaar bruut!

Het asfalt is hier inderdaad glad, dat merk ik al met de auto.

Mooie foto's trouwens!


PS: Ooit een smiley proberen te maken op een italiaans toetsenbord?
 
heb je een linkje??? :9


Ja hoor, ga maar naar www.hotelevaldo.com en ziedaar... Als je "hotel evaldo"intikt op Google kom je op diverse sites, zowel in het Italiaans als in het Duits.DE kamers zijn prachtig, het ontbijt is ongelofeloos (waar anders krijg je de keus uit diverse vruchtensappen, koffie, broodjes, beleg en cake, taart en koekjes....bij het ontbijt!!!) Het diner is á la carte, dus niet gewoon even een schnitzeltje met patat. Wij betalen 395 euro p.p. voor 6 overnachtingen halfpension. Inderdaad, niet goedkoop, maar het is er geweldig. Sauna, Turks bad, zwembad en een garage waar je voor je minimotor een racebaan zou kunnen aanleggen. Op de balie liggen de routebeschrijvingen voor de gasten al klaar. Het uitzicht dat je hebt als je 's morgens naar de garage loopt (ik kwam in het stikdonker aan) is werkelijk adembenemend. Ga eens in mei. Ideale tijd, de prijs is dan als omschreven (in het hoogseizoen is het 100 euro pp/pn duurder!) en het is op de weg heerlijk rustig terwijl de temperatuur prima is. Wel grappig trouwens, boven op de Sella pas sneeuwballen gooien.
 
Als alles doorgaat vertrekken wij 4 september naar de Dolomieten en het Garda meer. Helaas wel met het koekblik, maar zit nog te denken of het niet mogelijk is om men motor mee te nemen.
Heeft iemand mischien nog een budget tip voor een leuk hoteletje ergens op het puntje van een berg of zo? Alvast bedankt...
 
haha nee, we zijn een dag of 2 voor die race naar laifes gegaan

welke periode zat jij er dan? heb je vast die termi's van mij een keer gehoord :+


Haha die moet ik haast wel gehoord hebben dan :) wij hadden een zx9r en een cbr mee. ik kwam precies in het weekend van de race aan, en iedereen vroeg dan ook of wij mee deden vanwege de 2 sport fietsen die op de aanhanger stonden... lachuh hoor! Ik heb hem wel een paar keer gereden op tijd, maar omdat ik rekening moest houden met tegenliggers haalde ik helaas geen toptijden.
 
Als alles doorgaat vertrekken wij 4 september naar de Dolomieten en het Garda meer. Helaas wel met het koekblik, maar zit nog te denken of het niet mogelijk is om men motor mee te nemen.
Heeft iemand mischien nog een budget tip voor een leuk hoteletje ergens op het puntje van een berg of zo? Alvast bedankt...
ik weet nog wel een leuk appartement in como, als je meer wilt weten..
http://www.marktplaats.nl/markt/vakanties/italie/2758.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dcomo
 
Lago di Carezza?

Edit: ownee .. stond geen hutje bij |( Was wel mooi blauw :)


Geen idee, het was ergens een heel klein paadje op een berg, ging vrij steil omhoog. Halverwege de berg, kwamen we dat tegen. Ik zou het wel voor je op kunnen zoeken mocht je het echt willen weten.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan