vakantie in Oostenrijk en Zwitserland , Tol ????

Duncan

MF veteraan
Donateur
19 mei 2001
16.367
12.952
Aangezien de vakantie de vakantie dit jaar een rit door Oostenrijk en Zwiterland gaat worden heb ik een vraag over de tolwegen. Ik heb de route gemaakt met de Onroute motorkaart, dus geen snelwegen..... Ik neem aan dat ik dan geen tolvinget nodig heb ? Maar hoe zit het dan als ik toch een klein stukje snelweg pak oid ? Weet dat ik iniedergeval wel moet betalen voor de Timmelsjochstraße.....
 
Weet niet of je passen gaat pakken in Oostenrijk, maar daar moet je vaak een bedrag voor neerleggen (Gemiddeld een 10,-, uitschieter is bij de Grossglockner á 18,-). Als je een klein stukje snelweg pakt lijkt het mij onzinnig om een vignet te kopen maar als het zo'n klein stukje is kun je beter parallel gaan rijden. Scheelt je een eventuele boete (waar de kans trouwens wel klein op is)
 
In het geval van Oostenrijk kun je ook een tolvignet voor motoren voor een paar dagen nemen. Een 10 dagen vignet voor de motor kost euro 4,50. Dus als je routes zo uitkomen dat je toch een stukje snelweg moet pakken zou ik voor die 4,50 geen risico nemen.

Voor Zwitserland hebben ze maar een vignet en dat is meteen de volle mep voo 30 euro maar op marktplaats staan er genoeg voor de helft van het geld. Het eerlijke van Zwitserland is dat je dan meteen ook overal vanaf bent. Als je toch op de snelweg zit zonder vignet kon het duur worden maar volgens mij controleren ze daar alleen aan de grens op.

Timmelsjoch (of Passo Rombo in goed Italiaans): mooi maar duur.
http://www.timmelsjoch.com/en/ en dan op rates klikken.

12 euro voor de Passo Rombo, 19 euro voor de Grossglockner...
Plotseling is 30 euro aan Zwitserse tol zo duur nog niet.... :N
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan