vakantie in schotland

@ Sjaakie & FJRster

Leuk ik had jullie hier nog niet ontdekt :)

Ik ben ook mee geweest in Mei en heb een heerlijke tijd gehad, reed samen met een groene VFR (mijn broer) en goede vriend op een naked GSX1400.

We slaan dit jaar over omdat we in de zelfde periode nu een rondje Frankrijk gaan doen, maar in de toekomst gaan we zeker nog is mee. Leuke mensen veel plezier en genieten van het land en goede zorgen van BraveHaert :}

@FJRster: Doe ze allemaal de groetjes van ons

full
 
Leuk dat je ons komt uitzwaaien maar helaas zal ik niet in Ede zijn. Het kost mij teveel tijd en ik rij meteen door naar IJmuiden.

Weet je al wat je gaat kopen ? Kan het bijna wel raden denk ik....

'k was van plan mee te rijden naar IJmuiden dus spreek ik je daar nog wel even :)

De volgende motor wordt waarschijnlijk weer een VFR (zilveren 800i, daar ga ik zaterdag in elk geval even een praatje voor maken bij de motorzaak :) )
 
@ Sjaakie & FJRster

Leuk ik had jullie hier nog niet ontdekt :)

Ik ben ook mee geweest in Mei en heb een heerlijke tijd gehad, reed samen met een groene VFR (mijn broer) en goede vriend op een naked GSX1400.

We slaan dit jaar over omdat we in de zelfde periode nu een rondje Frankrijk gaan doen, maar in de toekomst gaan we zeker nog is mee. Leuke mensen veel plezier en genieten van het land en goede zorgen van BraveHaert :}

@FJRster: Doe ze allemaal de groetjes van ons

(Afbeelding)

Heb jij toevallig dat filmpje wat je op de motor hebt gemaakt ook nog ergens digitaal?
 
Heb jij toevallig dat filmpje wat je op de motor hebt gemaakt ook nog ergens digitaal?
:)

Heeft mijn broer op DVD gezet voor me, dus ik neem aan dat hij het nog wel kan herproduceren, op DVD of CD branden en naar je op sturen, ik denk dat er te veel MB's zijn om op het net te zetten.

Ik zal hem ff mailen en jou in CC zetten dan kun je direct met hem regelen ;)
 
:)

Heeft mijn broer op DVD gezet voor me, dus ik neem aan dat hij het nog wel kan herproduceren, op DVD of CD branden en naar je op sturen, ik denk dat er te veel MB's zijn om op het net te zetten.

Ik zal hem ff mailen en jou in CC zetten dan kun je direct met hem regelen ;)

Oke mooi, ik heb je mailtje gezien :) Misschien heb ik wel ruimte om hem op het net te zetten :)
 
Ik zal ze inderdaad de groetjes doen !

BTW : in de nieuwe MOTOR staat een heel leuk stukje over :] in Schotland...

En zoals ze schrijven : Schotland is het land van onthaasting...( zeker als de wegen leeg zijn... ;) ) en gemaakt voor motorrijden !!!
 
Ik zal ze inderdaad de groetjes doen !

BTW : in de nieuwe MOTOR staat een heel leuk stukje over :] in Schotland...

En zoals ze schrijven : Schotland is het land van onthaasting...( zeker als de wegen leeg zijn... ;) ) en gemaakt voor motorrijden !!!
Thnx, als ik het blad tegen kom zal ik mee nemen. :]
 
'k was van plan mee te rijden naar IJmuiden dus spreek ik je daar nog wel even :)

De volgende motor wordt waarschijnlijk weer een VFR (zilveren 800i, daar ga ik zaterdag in elk geval even een praatje voor maken bij de motorzaak :) )

Ik wist wel dat het weer een VFR zou worden... 8-) ;) !!!

Veel succes zaterdag en laat je het even weten ?
 
Ik heb hier nog wel een routebeschrijving liggen van Buro Britain van een reis die wij vorig jaar hebben gemaakt. Newcastle-Stirling-Aviemore-Thurso-Ullapool-Isle of Skye-Oban-Newcastle. Scannen heb ik geen verstand van (heb ik ook niet)


Thurso zou ik niet heen gaan. Ik ben vorig jaar op vakantie geweest in Schotland. Fantastisch mooi land.

Thurso ligt in het noorden van Schotland en het eten smaakt daar precies zoals het stadje eruit ziet; grauw, smakeloos en slecht.

Volgens mij werken de lokale daar allemaal in de plaatselijke kernfabriek. Wel ideaal om vandaar uit de Orkney eilanden te bezoeken, maar of je daar kunt komen met de motor en of je daar een hoop geld voor overhebt weet ik niet........

Ik zou vanaf van Edinburgh door de Higlands trekken en dan bij Inverness gelijk oversteken naar Ullapool en dan naar Isle of Skye en dan natuurlijk Oban bezoeken.

Dan heb je een leuek indruk van Schotland want dan heb je nog niets gezien!!!!


Wales is trouwens ook een hele mooie aanrader, net als het Lake District(boven Sheffield)

wel veel foto's maken he!!!
 
Ik heb een paar jaar geleden een rondrit gemaakt: gestart in Edinburgh. Vervolgens langs de oost- noord- en westkust weer terug naar Edinburgh. In 2 weken slechts een halve dag regen gehad. Een schitterrend land!!!
 
Laatst bewerkt:
Leuk om dit allemaal te lezen, ik ga in juni met een collega naar Schotland om lekker te touren. :)


Panrider: Heb je de korte route beschrijving en de route voor de GPS nog? Zou je me die dan willen mailen?



Leuke routes van anderen zijn ook zeer welkom. :)
 
Thurso zou ik niet heen gaan. Ik ben vorig jaar op vakantie geweest in Schotland. Fantastisch mooi land.

Thurso ligt in het noorden van Schotland en het eten smaakt daar precies zoals het stadje eruit ziet; grauw, smakeloos en slecht.

Volgens mij werken de lokale daar allemaal in de plaatselijke kernfabriek. Wel ideaal om vandaar uit de Orkney eilanden te bezoeken, maar of je daar kunt komen met de motor en of je daar een hoop geld voor overhebt weet ik niet........

Vanuit Thurso (Scrabster) vaart er een veer waar je met de motor op kunt (ook vrachtwagens enzo) naar Stromness. Orkney is erg apart; veel geschiedenis (prehistorie, Vikingen, WO I en II) maar ook echt 'n eiland voor vogelaars bijvoorbeeld. Wij vonden het zeker een meerwaarde hebben.
Wij hebben Thurso vooral gebruikt om vanuit daar een paar dagtrips te doen. Verder is de route langs de noordkust richting 't westen vanuit Thurso zeer de moeite waard.
En verder hebben wij prima gegeten in Thurso :-) en een concert van piper-bands meegemaakt.
Wat wij wel hebben gedaan is de 2 dagen overnachting in Thurso (geboekt via buro britain) ingeruild voor 2 overnachtingen op Orkney (dus 1 nacht Thurso; 2 nachten Orkney en dan direct doorreizen).
 
In zowel Motor als ProMotor van het afgelopen weekend staan weer aanbiedingen voor motorrijders voor een goedkopere overtocht naar Engeland
Motor heeft kontakt met DFDS van IJmuiden naar Newcastle, ProMotor met P&O NSF van Europoort naar Hull


EgbertO
 
Leuk om dit allemaal te lezen, ik ga in juni met een collega naar Schotland om lekker te touren. :)

Panrider: Heb je de korte route beschrijving en de route voor de GPS nog? Zou je me die dan willen mailen?

Leuke routes van anderen zijn ook zeer welkom. :)
Na een kleine maar zeer destructieve harddisc crash ben ik alles kwijtgeraakt. De route staat nog wel op het kaartje onderop bij het reisverslag op mijn homepage.
 
Voor het geval dat dit nog gelezen wordt, ik, samen met een paar maatjes, was ook van plan om ergens in juni richting Schotland te gaan. Maar wat wij ons afvroegen is:

a) Is reserveren voor de hostels/ B&B echt een pre, of valt het ter pleke ook wel te regelen.
b) Hoeveel km per dag is echt het maximum wat je kan rijden?

Trouwens, heeft iemand nog een digitaal kopietje van de info over Schotland welke in Motor stond? De meer info, de beter!

Thanks :}
 
Voor het geval dat dit nog gelezen wordt, ik, samen met een paar maatjes, was ook van plan om ergens in juni richting Schotland te gaan. Maar wat wij ons afvroegen is:

a) Is reserveren voor de hostels/ B&B echt een pre, of valt het ter pleke ook wel te regelen.
b) Hoeveel km per dag is echt het maximum wat je kan rijden?

Trouwens, heeft iemand nog een digitaal kopietje van de info over Schotland welke in Motor stond? De meer info, de beter!

Thanks :}

tis in ieder geval 1 keer gelezen...

nu nog wa antwoorden...
geen idee, lekker met tentje gaan, altijd feest
hangt van jezelf af, en wat voor weg (logish)
ikke lees geen motor

WEL veel plezier toegewenst
 
Voor het geval dat dit nog gelezen wordt, ik, samen met een paar maatjes, was ook van plan om ergens in juni richting Schotland te gaan. Maar wat wij ons afvroegen is:

a) Is reserveren voor de hostels/ B&B echt een pre, of valt het ter pleke ook wel te regelen.
b) Hoeveel km per dag is echt het maximum wat je kan rijden?

Trouwens, heeft iemand nog een digitaal kopietje van de info over Schotland welke in Motor stond? De meer info, de beter!

Thanks :}

We hebben voorlopig de 1e overnachting gereserveerd, voor de rest zien we wel.
Ben eingenlijk niet van plan om echt alles te plannen, meer zoiets van een paar dagen van te voren eens kijken in welke richting we gaan.
Wat de hoeveelheid km's betrefd, geen flauw idee, hangt ervan af wat er allemaal te zien valt. Belangrijkste voor ons is dat we een leuke vakantie hebben waar in we Schotland een beetje leren kennen met name lekker toeren :] :]
 
Ik regel zelf nooit nix. K neem goede wegenkaarten mee, en doe vantevoren thuis mn "huiswerk", zodat ik niet helemaal in t diepe val, maar weet waar wat te doen is, en verder zie ik t wel. Ik neem n tentje mee, dan kan je nog alle kanten op!
 
Mmmm, een tentje lag niet helemaal in de planning, eerder hostels. Voor de rest hebben we een route uitgestippeld voor +/- 300 km per dag (we zijn niet van het extreem uitgebreid attracties bekijken :Z ), maar wel met voldoende mogelijkheden om een shortcut in te plannen. Alleen is die 300 km nou teveel? We zijn van "uurtje-op-uurtje-af" uitgegaan, dus 3 (grote) stops per dag, wat haalbaar lijkt, aangezien je op sommige stukken toch minimaal 80 gaat rijden. Toch :?
 
Mmmm, een tentje lag niet helemaal in de planning, eerder hostels. Voor de rest hebben we een route uitgestippeld voor +/- 300 km per dag (we zijn niet van het extreem uitgebreid attracties bekijken :Z ), maar wel met voldoende mogelijkheden om een shortcut in te plannen. Alleen is die 300 km nou teveel? We zijn van "uurtje-op-uurtje-af" uitgegaan, dus 3 (grote) stops per dag, wat haalbaar lijkt, aangezien je op sommige stukken toch minimaal 80 gaat rijden. Toch :?

300 km/dag lijkt me aan de optimistische kant. Je kunt niet overal doorrijden, soms moet je ff wachten om tegenliggers door te laten. Wij hadden aan 200 km/dag al genoeg :)
 
Mmmm, een tentje lag niet helemaal in de planning, eerder hostels. Voor de rest hebben we een route uitgestippeld voor +/- 300 km per dag (we zijn niet van het extreem uitgebreid attracties bekijken :Z ), maar wel met voldoende mogelijkheden om een shortcut in te plannen. Alleen is die 300 km nou teveel? We zijn van "uurtje-op-uurtje-af" uitgegaan, dus 3 (grote) stops per dag, wat haalbaar lijkt, aangezien je op sommige stukken toch minimaal 80 gaat rijden. Toch :?

Kom regelmatig in Schotland (ben met 'n Schot getrouwd, vandaar).
Als je naar Schotland op vakantie wilt, probeer dan in augustus te gaan, dan heb je de meeste kans op mooi weer, worden er overal Highland Games georganiseerd, is er in Edinburgh een fantastisch muziek/theater festival en kun je naar de Edinburgh Tatoo (moet je gezien hebben, ook als je niet van doedelzak muziek houdt).
De mooiste plekjes om te toeren vindt je toch in The Highlands (Loch Ness, Aviemore, Blairgowrie, Newtonmoor, Kingussie (hier hebben ze de TV opnames van Monarch of the Glenn gemaakt, TV serie BBC) echt schitterend. The Wisky-trail is ook erg leuk en lekker! (gratis proeven)
Maar 80 kilometer rijden kun je zeker niet overal, of je moet over de snelweg willen rijden. Lijkt me toch niet. Enne..... als je in de heuvels rijdt uitkijken voor loslopende schapen, voordat je het weet heb je ze voor de motor/koekblik.
Hebben wij ook gehad en ze gaan ook niet aan de kant, kun je toeteren wat je wilt.
Ik zou ook wel een paar B&B/Hostal overnachtingen reserveren, zeker in de zomer.
Ik kan je nog veel meer vertellen, maar dan wordt dit verhaal wel erg lang.

JE MOET GEWOON LEKKER NAAR BEAUTIFUL SCOTLAND GAAN *D *D *D *D *D

(Ik zou eigenlijk geld moeten vragen aan het Brits Bureau voor Toerisme |( |( |( )
 
Ben vorig najaar naar Schotland geweest
Vooraf alleen de boot geregeld en een overnachting.
Maar dat was noodzakelijk omdat dat B&B op Skye alleen voor motorrijders was en maar beperkte ruimte had. Om zekerheid te hebben, dat ik een bed had heb ik dat gereserveerd. De verder overnachtingen in B&B heb ik op de bonnefooi gedaan.
Gewoon op het eind van de middag iets gaan zoeken en dat lukte alle keren nog.
Niet altijd het eerste adres, maar altijd wat gevonden.
Heb nooit onder een brug o.i.d behoeven te slapen

EgbertO
 
Terug
Bovenaan Onderaan