Vakantie in Trier: offroad mee?

mmrizio

Die hard MF'er
7 apr 2003
423
47
Woerden
Volgende week ga ik naar Trier (Deutschland Rally kijken o.a.)

Kun je daar ook onverharde paadjes vinden om de offroad uit te laten? Of kan ik beter de wegmotor meenemen?

Maurice
 
Ik heb me afgelopen weekend ontzettende geamuseerd met de wegmotor, maar ik denk dat er zat weggetjes zijn om een offroad uit te laten. Ik weet alleen niet of dat ook mag.
 
Ja, in andere gebieden zijn de Duitsers erg goed in het plaatsen van 'Anlieger Frei' bordjes, onder een erg lelijk verbodsbord.
 
ik zit er dan ook. Alleen met de auto en de vouwcaravan. En veul bier en worsten.

Heb je al een kaartje voor de rally??
 
He maurice is het nog gelukt met het "zelfbouw project" vampire-uitlaat?

Het kratje hertog jan smaakte trouwens prima :9 !
 
Tati,

Ja ik heb een passepartout gekocht. Heb jij interesse in scans van de kaart? Ik heb ook plattegronden van de proeven van vorig jaar als je interesse hebt.
 
Rachez,

Ja het is prima gelukt met de uitlaat. We hebben het plan wel wat aangepast: hij zit op de TT350 van Dirk (mijn buurman die mee was ophalen) en ik heb een combinatie van mijn oude KTM LC4-600 Supertrapp voorpijp en een Yoshimura einddemper op mijn KTM.

Op de TT350 paste hij erg mooi, inclusief voorpijp. Dirk is er erg blij mee. Hij is alleen 10 cm ingekort en hij heeft er een db killer ingezet. Maar het leuke is dat de motor tot leven is gekomen: hij heeft veel meer pit. En het ziet er een stuk gaver uit dan de oude zwarte demper.

Dus de Hertog Jan is je absoluut gegund! Overigens hebben we ook een boel lol gehad om het kratje te brengen: op de '74 Guzzi 850T over de lekdijk met een krat bier achterop in de bochtjes buitenom buikschuivers inhalen :-)

Maurice
 
Dus de Hertog Jan is je absoluut gegund! Overigens hebben we ook een boel lol gehad om het kratje te brengen: op de '74 Guzzi 850T over de lekdijk met een krat bier achterop in de bochtjes buitenom buikschuivers inhalen :-)

Maurice
HA! Das nog es mooi.. Iedereen :) !

Behalve de buikschuiver in kwestie dan.
 
neu, hoeft niet. Ik heb het superpaket besteld (en al binnen)

Is dat met petje en zo :-)

Ik heb de gewone. Het is even puzzelen als je veel wilt zien: ze hebben de proeven dit jaar (per dag) verder uit elkaar liggen, waarschijnlijk ook om meer mensen te kunnen herbergen en minder verkeersproblemen te hebben. Meer dan 2 proeven zien wordt lastig...
 
Is dat met petje en zo :-)

Ik heb de gewone. Het is even puzzelen als je veel wilt zien: ze hebben de proeven dit jaar (per dag) verder uit elkaar liggen, waarschijnlijk ook om meer mensen te kunnen herbergen en minder verkeersproblemen te hebben. Meer dan 2 proeven zien wordt lastig...

Yep met al die kneut ;)

Wij nemen maar de mountainbike mee. Vorig jaar was het wel ver lopen vanaf de autoparkeerplaats naar de plaats waar de actie was.

Vorig jaar bijvelds nog het publiek in zien jagen. (en gefilmd) Zaten een paar van die dikke duitsers met hun tuinstoel vooraan bij het publiek, zien ze bijvelds zichzelf verremmen. De ene valt van schrik achterover van zijn stoel af, de andere probeert weg te springen maar valt precies over zijn maat. :+

Toch wel slim om precies bij zo'n uitloopstrook te gaan zitten :r
 
Wij zagen vorig jaar Theunissen een knik missen op proef 2. Op zich niet zo'n probleem, ware het niet dat er een stukje verder net een knulletje lag te fotograferen. Er was genoeg ruimte, die Theunissen dus meteen maar benutte om de auto te draaien. Toen schrok de fotograaf pas echt. Ik heb nog even goed gekeken of hij geen natte plek in z'n broek had!

Maarreh, kun jij je nog herinneren of er veel onverharde paden waren? En of je daar in mag of dat het alleen 'Anlieger frei' is.

Fiets is altijd een goed idee, ik denk dat ik sowieso m'n offroadje maar meeneem om makkelijk tussen het verkeer door te laveren.
 
Laatst bewerkt:
wij stonden toen tussen de druiven (hebben we ook de hele dag gestaan)

Ik zag wel op de kaart dat er op sommige terreinen nog blindgangers lagen, dus ik denk dat sommige waarschuwingen niet voor niets zijn.
 
Ja, wij stonden ook tussen de druiven, op het meest westelijke puntje van proef 2 (op driekwart van de proef). Onderaan was hij doorgeschoten, waar hij flauw linksaf weer naar boven moest.

Aan het eind van de dag zijn we richting proef 6? gegaan, diegene die uiteindelijk werd afgelast. Echt balen, want we hadden een perfecte plaats.

Dit jaar wordt het nog lastiger om meerdere proeven te zien, door de afstanden tussen de proeven. Maar dat hebben ze waarschijnlijk expres gedaan, om meer bezoekers en minder files te hebben. Hopelijk kom ik er op de motor goed tussendoor :-)

Ps. Leuke thread voor de voorpret. Ik heb ook al een redelijk pak met prints liggen van deelnemerslijst en Rally guide 1. Ook heb ik de proeven vast in m'n GPS voorgeprogrammeerd. Ik vertrek maandag (met vrouw en dochtertje) en verheug me echt op de shakedown...
 
O,ja, die blindgangers.... Da's toch alleen de militaire terreinen? Daar kom je toch vast niet op (hoewel we ons vorig jaar wel voorbij de security geluld hadden op zaterdag :-)

Nee, ik dacht meer aan bergweggetjes en landbouwpaadjes. Op de Route66 routeplanner staan veel weggetjes gestippeld ingetekend, wat onverhard zou kunnen zijn. Alleen meen ik me te herinneren dat op de bergen tussen de druiven veel weggetjes alleen voor 'Anlieger' waren.

Maurice
 
wij vertrekken woensdag pas. Heb er ook echt wel zin in.

Lekker luisteren naar antilag knallen en auto's driftend de bocht om zien komen. (het kan bijna niet beter worden) :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan