Vakantie Italie

zxr4life

MF veteraan
17 sep 2004
6.670
86
Nijmegen
Morguh,

Mijn vriendin en ik gaan over 5 weken naar Italie. We gaan gewoon op de bonnefooi, tentje mee en gaan.
We gaan vroeg in het seizoen dus een plek moet geen probleem zijn.
We willen naar Trento of Caldonazzo en van daaruit routes gaan rijden langs het Gardameer en de Dolomieten.

Heeft iemand van jullie nog tips of opmerkingen?

En nog een vraagje, hoe zit het met open uitlaten (zonder e-keur) in Italië. Zijn ze erg streng of valt het wel mee.
Ik zit vooral met het stuk door Duitsland en dan met name bij de grens. Van Tsjechië naar Duitsland kreeg ik ook al een boete :r
 
Als ik jou was zou ik in de dolomiten blijven, rond gardameer is veel te veel vakantie verkeer. Kan je beter richting comomeer gaan is een stuk rustiger daar. Ik ben afgelopen jaar in de dolomieten geweest en helemaal geen last van de politie gehad, als je nog een originele uitlaat bij je motor hebt zou ik `m wel erop schroeven gewoon om gezeik te voorkomen.
 
Ow grappig, mijn vriendin en ik gaan eind juli naar italie, maar hebben nog geen idee waarheen. we hebben 2 weken vakantie waarvan we 5 dagen echt willen luieren en relaxen.

Suggesties?

Edu
 
Heb reisverslag gemaakt over Italiëreis Como en Garda: http://www.ellenogez.be
Als je daar in de kolom links "Motorreizen" aanklikt en dan Motorreis Italië, vind je een uitgebreid verslag.
Groetjes,
Guzziota
 
Blijf lekker in de Dolomieten. Minder last van caravans e.d.

Tips? Alle passen zijn mooi daaro, dus kies een goede kaart (michelin of zo), staan net wat meer passen op dan op de standaard kaarten.

4 passen-tocht met de Pordoi blijft natuurlijk een klassieker :9, maar ook net ten zuiden daarvan zijn mooie lussen te rijden (dus evt. zonder bepakking).
 
open uitlaten, in een vakantieland zou ik zeggen nee, en thuis ook niet.
is enkel om op te vallen, dus effe de originele er op , en je geniet des te meer van je vakantie en geen enkele agent die komt zeuren.
 
Ik ben vandaag net terug gekomen van drie weken Italië. (2 weken appenijnen en 1 week dolomieten)
Alle passen waren open en waren erg leuk om te rijden. Zoals anderen ook al gezegd hebben zou ik het gardameer links laten liggen vooral in het weekend. (druk, druk en nog eens druk). Alle passen zijn leuk om te rijden en je kan er zo 5 achter elkaar rijden.
Ik moet zeggen dat ik de appenijnen ook erg leuk vond. De wegen waren wat slechter, maar het is niet altijd haarspeldbocht, recht stuk en dan weer haarspeldbocht. Gewoon bochtje links, rechts, links, rechts en ga zo maar door :] :9~
Het weer zat ons niet zo mee, het leek wel mooier te worden.
 
Als je toch het Gardameer wil passeren, neem dan de noordzijde, mooier en minder druk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan