Vakantie met appie rs 125?????

Zou een Vakantie naar zuid-frankrijk wel te rijden zijn op een
*Er-5
*CB-1
*Gs 500

Ik overweeg om in het voorjaar een beginnersfiets te kopen, en hierbij is voor mij sterk bepalend of ik er ook mee op vakantie kan (lees lange afstanden kan rijden). Zowel qua rijcomfort (met kuip/zonder kuip ed)(met bijrijder) maar ook gezien risico van technische problemen.


Ik en een vriend van mij gaan komende zomer naar de dolomieten, ik op een SV hij op een GS500.

Denk dat best te doen is
 
Ik en een vriend van mij gaan komende zomer naar de dolomieten, ik op een SV hij op een GS500.

Denk dat best te doen is
Dat denk ik ook wel, 4-takt is toch een stuk minder onderhoudsgevoelig.

En natuurlijk KAN je op een RS125 wel een vakantie maken met flink wat kilometers, maar bedenk je dat de kans dat je stil komt te staan langs de kant van de weg vanwege technische mankementen vele malen groter is dan bij een 4-takt motor.
 
Dat denk ik ook wel, 4-takt is toch een stuk minder onderhoudsgevoelig.

En natuurlijk KAN je op een RS125 wel een vakantie maken met flink wat kilometers, maar bedenk je dat de kans dat je stil komt te staan langs de kant van de weg vanwege technische mankementen vele malen groter is dan bij een 4-takt motor.

Onderhoud heet dat? Heb nog maar 1x stil gestaan. Vastgelopen lullo had zuiger niet verwisseld...
 
heb jij er ooit een gehad?hoe weet je dan dat 't een klote ding is,van horen zeggen zeker :(
heb je der nooit over weten te vertellen buiten die honda van jou
jij hebt toch ook wel comment op alle andere fietsen die jou nie aanstaan eh :(

ivm vakantie met die rs,zou 't niet doen,hij gaat je zo al gaan comfort geven en echt lange afstanden aan constante snelheden is nie echt goed voor zo'n ding.

Je bevestigd mijn verhaal.
 
Ik heb ook een rs125 sinds 15.000km en ik zou reizen TOTAAL niet aanraden!!!!
Ik ben fan van m'n rs en wil zeker geen kritiek uiten , het ding rijdt lekker voor zen magere 125cc-tjes !!!
Helaas moet je er toch bijgezegd worden dat dit voor lange afstand totaal niet geldt.. Als ik meer dan 100km moet rijden op een autostrade met m'n rs dan vind ik het kut !
1ste is het niet betrouwbaar , je mag het nog zo goed onderhouden als je wil, er gaat altijd wel iets kapot.
2de : verbruik !! aan 11.000rpm is het niet te houden met de twee-takt
3de : slijtage !! aan 11.000rpm is het niet te houden met de twee-takt
4de : zithouding is ook niet alles, leuk om even knie grondwaarts te richten maar niet om 2000km te rijden :o )

rs 125 is gewoonweg TOTAAL NIET gemaakt om lange afstanden mee te rijden

2-takt is geboren om korte en explosief te reageren , niet om te toeren ! ;)

Ik hou van m'n 125cc en m'n geur van 2-takt , niettemin zal ik toch blij zijn m'n CB750 te krijgen en wat sneller richting Nederland te kunne rijden of op z'n minst eens wat 'over te hebben' aan 160 :o )
Op straat niettemin , ==> RS 125 : C'é sempre Un po di pista sulla mia strada ;) => racen met die 2TAKT !!!!! ;)

Eindelijk iets dat waar is.
 
Waar allemaal,

maar wat voor fiets je ook hebt, die Franse tolwegen blijven altijd kut.
Het echt mooie sturen is gewoon een dag rijden, oftewel richting Duitsland of Frankrijk.
Gewoon een dag langer voor de reis uittrekken en binnendoor gaan, in Frankrijk de route national volgen, lekker doorrijden en sturen maar door dat golvende landschap.
Dan slijten die banden tenminste ook aan de zijkant en zie je nog iets anders als koekblikken rechtvooruit zo ver je kijken kan.

En dat van die CB1, ik had jaren terug op zo een voor een tand kleiner en een open uitlaat, gewoon de alpen en piereneen door(met oordoppen).
Letwel dit is een oerbetrouwbare viertakt vier in lijn. Oftewel even wat anders..
 
Hoge versnellingen i.c.m lage toeren, werken goed voor vakanties. Het is idd een ware endurance.

Maar ooit heb ik een Assen/Almelo met men lucht gekoelde opgevoerde 70cc'tje met 75 Km/h agelegd, met enkel 1 tussen stop.

Daaarvoor had ik de scooter omgebouwd, zodat hij als het ware in de overdrive reed & iets extra olie toegevoegd (onder het mom, als hij rookt heb je te veel gebruikt)

Goed smeren/koelen is het motto & lage toeren draaien. Dus je neemt gewoon de hoogste versnelling en draait op je max koppel TPM, of lager. Af toe schiet je hoger in de toeren en verbrand je alles wat een neiging tot verkolen had. Verder kan je beter de brandstof iets rijker afstellen i.p.v. meer olie toevoegen. Olie heeft een sterkere neiging tot verkolen & je wilt eigenlijk extra koelen i.p.v. extra smeren. Dus gewoon de luchtstelschroef heel ietsie bij stellen. Controleer ook voor af al je vloeistoffen
 
Ja het zou denk ik wel kunnen maar ik heb zelf een Mito en ik vind het echt een kut motor daarom ga ik deze maand ook een Honda CBR kopen heb je veel langer plezier van.
 
ik zou t niet doen in verband met comfort. (heb geen verstand van de motorische kenmerken en onderhoud e.d.) ik vind een rs125 een leuk ding, maar t zit zo vreselijk beroerd. kleine trips zullen wel uit te houden zijn, maar echt lange afstanden? maar het is en blijft natuurlijk geheel aan jezelf. :) have fun :]
 
Als je tussen de 110-130 km/u rijd dan draai je 8-9.000 rpm.

-goede autostrade snelheid zonder overdreven last van wind(-stoten) te hebben
-half gas rijden -> zuinig ( 4 à 5 L/100km ongeveer)
-matige slijtage, redelijk goede verbranding (begin powerband)

tips: voer onderhoud uit voor het vertrek van je vakantie (duh :+ )
zorg dat je kettingvet meeneemt, elke 200km ketting een lichte smeerbeurt geven.

Controleer bougiekleur om mengselverhouding te controleren. Iets rijker zetten dan normaal haalt de temperatuur licht omlaag en zorgt voor betere smering/minder slijtage. (wel meer verkoling van onverbrande troep, dus af en toe een stukje 'blazen' 8-) )
 
Gewoon doen,

Goed onderhouden appie moet het gewoon aankunnen. Van tevoren ff alles nalopen en gaan met die banaan.

Ben zelf met mn rs250 2keer op vakantie geweest. Een keer op de aanhanger terug gekomen maar dat was mn eigen schuld. (teveel vertrouwen in de powervalves).

Nog een reden om te gaan: met je lichte RS rijdt je die lompe buffels helemaal zoek 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan