Vakantie met appie rs 125?????

13 jun 2004
83
5
goor
Mhoi,

Is er al iemand van jullie al eens op vakantie geweest naar het buitenland met een rs 125.{genoeg vermogen,betrouwbaarheid}

Enzo waar zijn jullie dan geweest???

Ik ben dat namelijk van plan volgend jaar.

Tips voor bagage of andere tips????

Alvast bedankt voor jullie reacties. :}
 
Ik ben eens met een aantal andere motorrijders naar Duitsland geweest op de RS125, lekker sturen in de bergen. Een vriend van me ging ook op zijn 125.

Gezellig met z'n allen terugrijden was er niet bij. Er waren er 2 die met de auto terugmoesten vanwege technische problemen. Juist, ik en die vriend van me. Onze RS125's gingen op een karretje weer terug.

Met andere woorden: Niet aan te raden!
 
Ik ben er al mee naar Nederland gereden maar dat is geen vakantie :+

Die dingen slijten gewoon erg snel tov 4 takters en dat merk je :)


Echter als je die dingen goed onderhoud en goed je temperatuur in de gaten houd en voor voldoende (goede) smering zorgt zou er geen probleem mogen zijn ;)

natuurlijk niet op reis vertrekken met al 12000km op je zuiger, dat is vragen om problemen. Controleer ook je mengsel (rijk/arm) voor een optimale verbranding en rij redelijk rustig en varierend. Continu 140 knallen tegen de 10.000 toeren daar is het niet voor gemaakt ;)
 
Het zijn klotedingen, NIET MEE NAAR HET BUITENLAND!!!!!!!!!!!!


heb jij er ooit een gehad?hoe weet je dan dat 't een klote ding is,van horen zeggen zeker :(
heb je der nooit over weten te vertellen buiten die honda van jou
jij hebt toch ook wel comment op alle andere fietsen die jou nie aanstaan eh :(

ivm vakantie met die rs,zou 't niet doen,hij gaat je zo al gaan comfort geven en echt lange afstanden aan constante snelheden is nie echt goed voor zo'n ding.
 
zijn klote dingen omdat ze hoogtoerig zijn en dus snel slijten, Enige manier om dat veranderen is een cilinder te kopen met lage toeren. Maar lage toeren zorgen voor minder power dus moet je meer cc hebben. ALs het goed is zijn er 160cc cilinders maar ik zou niet weten of ze laag toerig zijn.
 
voor relaxt een weekendje ardennen ofzo is het allemaal wel goed.

ik ben al op vakantie geweest met 50cc schakels, en scooters, dat is pas kut!

als je 1000km op een dag wil doen vergeet het maar. maar afstanden tot 500km per dag kan hij wel aan,

meer vertrouwen in me eigen rs'je als in gelijk welke chopper!
en qua zithouding rijdt een rs125 even kut als een R1 sport is sport he.

veel stops doen, en niet afraggen geld voor elke motor
 
Laatst bewerkt:
Gaat prima als je het maar niet te gek maakt. In mijn 25kw periode ben ik meerdere keren met de motorclub hier in het dorp mee geweest naar het Sauerland en de Eiffel. Hou alleen wel in de gaten dat je genoeg olie meeneemt.
 
heb jij er ooit een gehad?hoe weet je dan dat 't een klote ding is,van horen zeggen zeker :(
heb je der nooit over weten te vertellen buiten die honda van jou
jij hebt toch ook wel comment op alle andere fietsen die jou nie aanstaan eh :(
Maar die van hem gaat ook 210 :P ;)

Verder zou ik ook niet met een 125 op vakantie gaan, je hoort vaak dat lange afstanden niet echt relaxed zijn voor die dingen... meer woon-werk fietsen :)
 
Gaat prima als je het maar niet te gek maakt. In mijn 25kw periode ben ik meerdere keren met de motorclub hier in het dorp mee geweest naar het Sauerland en de Eiffel. Hou alleen wel in de gaten dat je genoeg olie meeneemt.

:^

Is te doen, zorg alleen dat je van te voren alles mooi heb onderhouden. Maar ja, dat doe je toch zowiezo als je met een motor op vakantie gaat.

Verwacht alleen niet te veel comfort. ;)
 
Sjonge wat een negatief commentaar zeg...zijn we echt allemaal mee geholpen.

Je zou misschien binnendoor kunnen, of.......met een busje. Moet niet al teveel kosten, zeker niet als je het met meerderen doet. Busje huren, fiets(en) erin en gaan. Te plekke rij je iedereen groen van jaloezie.

Bovendien kan je dan ook vééél meer bagage meenemen.
 
gewoon een trekkersrugzak en rijden maar. ik ga volgende zomer met een tentje naar de ardennen, gewoon voor de lol zelfs niet op hotel.
 
Antro kijk je wel eens naar F1 en naar team van Mc claren of bar met takuma sato. Hele jaar kapot waren elke keer motor pech wel lekker veel vermogen maar nooit aan de finish, nou dat krijg je als je teveel power uit je motor perst en hoge toeren rijd, hoor je ook aan het geluid is veel hoger. Later gingen ze maar een motor maken dat wat meer betrouwbaar zijn dus wat lage toeren en minder power. Dus je motor lekker gaan begrenzen of je koopt allemaal van die dure zooi van top kwaliteit en top merken dat ken natuurlijk ook. Maar tering aprilia moet je na elke race reviseren hoe goed die onderdelen zijn.
 
Ja ik zat zo ook een tijdje te denken, maar met een rs zou ik niet op vakantie gaan want het word dan echt een hel, heb nu een sv gekocht lekker laag in de toeren dus benzine verbruik is laag en de motor is wat zwaarder dus minder gevoelig voor zijwind.
 
je kan daar echt nie lang mee rijden op zo'n toerental,weinig windbescherming,instabiel omdat hij zo licht is en je olieverbruik,kan je overal maar zien dat je olie kan kopen...
ik ben zelf met de 125 tot in de ardenne geweest en 't was leuk maar met de 250 toch veel leuker,heb je tenminste wat over.
 
Waarom zou het niet kunnen??

Ik zou het niet weten, als je kijkt dat je die maffe duitsers op van die kleine 125 eencylinder vier- maar ook tweetakten in alle uithoeken van europa tegen komt.

Ik zou wel bijvoorbeeld niet de franse tolwegen nemen maar de route natinal.
Die is net zo gemakkelijk te rijden maar veel meer sturen en minder top snelheid.

Ik ken ook jongens die jaren terug met den autoslaaptrein naar zuid Italie zijn gereden om vervolgens via alleen binnenwegetjes naar huis te rijden..

Let wel op je onderhouds intervallen, even in de midderlandse zee gaan pootjebaden levert aardig wat kilkometers op.
Oftewel hoe is je zuiger en dergelijken.
Tevens zou ik persoonlijk iets gaan maken om wat extra tweetaktolie in de motor mee te kunnen nemen, en zoek via internet een lijst met Aprillia dealers van de regio waar je heen gaat je weet nooit waar het goed voor is (in sommige landen zie je trouwens ook grote prijs verschillen in onderdelen, bijvoorbeeld michelin banden zijn in frankrijk bijna de helft goedkoper).

Oftewel jij kent de technische staat van jouw fiets, en als je die vertrouwt omm hier hondert kilometer mee van huis te gaan, dan is er maar een optie en dat is doen... Even wachten op de zon e gaan..

Bij de ANWB hebben ze trouwens wel handige route kaarten, voor zo'n reis.
Ze zijn gratis en super overzichtelijk omdat alleen de snelwegen en de doorgaande wegen erop staan en al de onzin weg is gelaten.

Trouwens heb je nooit van die verslagen gelezen van zo'n idioot die op een oude italiaanse tweetakt scooter de wereld rond rijd...
Als dat kan dan moet je in een 2 weken tijd toch ook op een betrouwbare manier een paar duizend kilometer kunnen maken.


GO !!!
 
zo denk ik er ook over, je vertrekt zowiezo niet met iets dat in je eigen ogen nieteens betrouwbaar is,

ik heb vrij veel vertrouwen in me rs125. oliereservoir vol, en 1 liter extra in het superkleine kofferbakje. en rijde maar.met een zuiger kan je toch 10 000km doen? toch al een leuke afstand.

er zijn 2 kerels die met 50cc 2takt supermotard naar spanje en trug zijn gereden allebei een top van 100km/h en die zijn ook heel thuisgeraakt een trip van 3000km.
naar normandie ofzo zal mijn rs125 ook wel geraken volgende zomer, voor trips van 100-200km heb ik helemaal geen schrik
 
Ik heb ook een rs125 sinds 15.000km en ik zou reizen TOTAAL niet aanraden!!!!
Ik ben fan van m'n rs en wil zeker geen kritiek uiten , het ding rijdt lekker voor zen magere 125cc-tjes !!!
Helaas moet je er toch bijgezegd worden dat dit voor lange afstand totaal niet geldt.. Als ik meer dan 100km moet rijden op een autostrade met m'n rs dan vind ik het kut !
1ste is het niet betrouwbaar , je mag het nog zo goed onderhouden als je wil, er gaat altijd wel iets kapot.
2de : verbruik !! aan 11.000rpm is het niet te houden met de twee-takt
3de : slijtage !! aan 11.000rpm is het niet te houden met de twee-takt
4de : zithouding is ook niet alles, leuk om even knie grondwaarts te richten maar niet om 2000km te rijden :o )

rs 125 is gewoonweg TOTAAL NIET gemaakt om lange afstanden mee te rijden

2-takt is geboren om korte en explosief te reageren , niet om te toeren ! ;)

Ik hou van m'n 125cc en m'n geur van 2-takt , niettemin zal ik toch blij zijn m'n CB750 te krijgen en wat sneller richting Nederland te kunne rijden of op z'n minst eens wat 'over te hebben' aan 160 :o )
Op straat niettemin , ==> RS 125 : C'é sempre Un po di pista sulla mia strada ;) => racen met die 2TAKT !!!!! ;)
 
Zou een Vakantie naar zuid-frankrijk wel te rijden zijn op een
*Er-5
*CB-1
*Gs 500

Ik overweeg om in het voorjaar een beginnersfiets te kopen, en hierbij is voor mij sterk bepalend of ik er ook mee op vakantie kan (lees lange afstanden kan rijden). Zowel qua rijcomfort (met kuip/zonder kuip ed)(met bijrijder) maar ook gezien risico van technische problemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan