vakantie noordkaap

Reetje

MF veteraan
4 feb 2002
1.853
37
Landgraaf
De eerste foto's van mijn toch naar de Noordkaap zijn on-line. Er volgt nog een rolletje. Moet ik in het weekend ff inscannen en uploaden.
Daarna volgt op de site nog een reisverslag.
Ik heb ook nog niet gewerkt aan de alyout van de site, maar dat komt ook nog.

http://home.wanadoo.nl/dakingtm/

Veel plezier.
(update volgt...)

[edit]
Update 1: de foto's staan nu allemaal on-line
[/edit]

[edit]
Update 2: Samenvatting toegevoegd
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Mooie foto;s hoor !!!!
En hoe zijn de wegen daar? alleen steen/kiezel/gravel of ook nog mooie stuurweggetjes?
Maar echt, toppie foto's !

Prik nog een keer als je reisverslag klaar is. bvd.


VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
hmmmmm, waar ken ik die motor toch van ;) , mooie piccies, enne ik zag dat monster ook in die spiegels ;) , het lijkt mij een mooie tijd die je hebt gehad, tot op de volgende OBT
 
Mooie foto;s hoor !!!!
En hoe zijn de wegen daar? alleen steen/kiezel/gravel of ook nog mooie stuurweggetjes?
Maar echt, toppie foto's !

Prik nog een keer als je reisverslag klaar is. bvd.


VFRiendelijke groetuh
Speedy

De wegen zijn heel verschillend. Ze zijn op het moment de Hoofdweg in het binnenland van nieuw asfalt aan het voorzien. Da's echt super rijden.
[edit]
Duurt wel nog even, die weg (e45) is ruim 2000km
[/edit]
Maar je moet niet vreemd staan te kijken als diezelfde hoofdweg ineens 2 meter smaller wordt met gaten en rommel op de weg.

Eerst dit weekend de rest van de foto's inscannen en dan het verslag nog overtypen.
 
Laatst bewerkt:
Op de ingescande foto is het niet goed te zien, maar achter het 1ste heuveltje gaat de weg ff omlaag en er volgen dan nog 2 heuveltjes.
Geeft een geweldig gevoel in de buik als er al met 130km/h overheen vliegt (110km/h toegestaan)
mamaaaaa, ik heb buikpijn ;) :}
 
De foto's staan nu allemaal on-line.
In de loop van de volgende week wordt het reisverslag/dagboek toegevoegd.
 
Mooie foto's
Volgens mij heb je het wel naar je zin gehad :)
Allen jammer dat mijn camera te groot was om in mijn jas te stoppen. Moest voor elke foto stoppen, helm af, koffer open, camera zoeken, foto maken, en dan weer de omgekeerde volgorde.
Anders waren er veel meer foto's gemaakt.

Ik heb onwijs veel geluk gehad met het weer. Toen was ik door mijn budget heen en ben noodgedwongen naar huis moeten gaan. Heb daardoor weinig van Noorwegen gezien.

Is weer een goed excuus om er naar terug te gaan.
 
Kewl! Da's pas lekker! enzovoorts...

Ikke ook willen/ :]

Di's'n mooie om in een lijstje te doen. :)
kaap39.jpg


Toffe piccies Ree. *D
 
Leuke foto's :9 , er kwamen weer wat herinneringen boven drijven '( , ik zou zo weer terug gaan.
Grandioos land Noorwegen :) , Zweden wat minder door die eindeloze bossen. De hele dag door de veluwe rijden leek het wel :? .
Beviel de GPS een beetje, ik wil er n.l. ook een aanscaffen, een GarminV.
Of is de topo op de scandinavische kaart waardeloos?
 
Dat ziet er goed uit zeg! Ooit moet ik ook eens die kant op... Misschien iets voor de 5e ouwe brikkentour, rondje Noordkaap? Noordkaap is wel erg toeristisch, of valt het mee?
 
Leuke foto's :9 , er kwamen weer wat herinneringen boven drijven '( , ik zou zo weer terug gaan.
Grandioos land Noorwegen :) , Zweden wat minder door die eindeloze bossen. De hele dag door de veluwe rijden leek het wel :? .
Ik vind die uitgestrektheid van Zweden ook wel wat hebben. Kun je in de Veluwe 100km rijden zonder een dorpje tegen te komen? (rondje rijden telt niet)
Beviel de GPS een beetje, ik wil er n.l. ook een aanscaffen, een GarminV.
Of is de topo op de scandinavische kaart waardeloos?
Mijn GPS is in Noorwegen gejat :(
Was een Garmnin ETrex (zonder map) en beviel prima. Die duitse motorrijder had een een Garmin (emap12 ofzo) en op Kazaa goeie kaarten gevonden van Zweden en Noorwegen. Ik heb zijn e-mail, dus die kaarten kan ik van hem krijgen.
Mijn volgende GPS wordt er ook een met kaart.
 
Dat ziet er goed uit zeg! Ooit moet ik ook eens die kant op... Misschien iets voor de 5e ouwe brikkentour, rondje Noordkaap? Noordkaap is wel erg toeristisch, of valt het mee?
De Noordkaap zelf is wel erg toeristisch, maar in noord-zweden is niets te beleven.
In Noorwegen ben ik helaas niet lang geweest, omdat ik door mijn budget heen was (aanschaf motor, koffers, veerpoot).
Ik ga zeker ook nog eens terug. Misschien zelf over het land via Polen-Rusland-Finnland.
Met een groepje zou ik het ook wel op mijn brik aandurven en er was nog een kandidaat (jochem dacht ik).
 
In Noorwegen ben ik helaas niet lang geweest, omdat ik door mijn budget heen was (aanschaf motor, koffers, veerpoot).
Ik ga zeker ook nog eens terug.

Niet door Noorwegen geweest?
Heb je het mooiste van een reis Noordkaap gemist.
Vooral het zuiden van Noorwegen is echt :} :] , wij zijn via Oslo-Bergen-Trondheim naar de Noordkaap gereden.
Vooral genoemde etappes zijn echt verschrikkelijk mooi en een en al bocht.
Dus...volgende keer via Noorwegen. 8-)
 
Niet door Noorwegen geweest?
Heb je het mooiste van een reis Noordkaap gemist.
Vooral het zuiden van Noorwegen is echt :} :] , wij zijn via Oslo-Bergen-Trondheim naar de Noordkaap gereden.
Vooral genoemde etappes zijn echt verschrikkelijk mooi en een en al bocht.
Dus...volgende keer via Noorwegen. 8-)
Yep, ik weet het. ;(
Volgende keer ga ik waarschijnlijk niet tot Noordkaap, maar via Zweden tot de hoogte van Narvik en dan naar Noorwegen. Naar beneden via: de Lofoten, Trollstigen, Geiranger, de R17 en in zuidNoorwegen naar de preekstoel, die rotswand van 600m hoog.
De R17 is uitgeroepen tot de mooiste weg van Noorwegen, met veeeeel bochten tunnels bruggen veerbootjes.
 
De Noordkaap zelf is wel erg toeristisch, maar in noord-zweden is niets te beleven.
In Noorwegen ben ik helaas niet lang geweest, omdat ik door mijn budget heen was (aanschaf motor, koffers, veerpoot).
Ik ga zeker ook nog eens terug. Misschien zelf over het land via Polen-Rusland-Finnland.
Met een groepje zou ik het ook wel op mijn brik aandurven en er was nog een kandidaat (jochem dacht ik).

Ik weet van niks, maar als je d'r zó over begint... m'n brikkie wil best die kant op! Mooie foto's trouwens!
 
Op maandag 19 augustus 2002 16:30 schreef Jochem (CB750K7) het volgende:Ik weet van niks, maar als je d'r zó over begint... m'n brikkie wil best die kant op! Mooie foto's trouwens!
klopt. Vergissing van mijn kant. Het was BMWwerner die er ooit over begonnen was om een rondje oostzee te doen.
Maar tis misschien een idee om met een paar brikken de Noordkaap te bedwingen.
Volgend jaar staat iig IJsland op het programma.

Voor meer info over motorreizen naar Noordkaap/ijsland zie ook deze site
 
Terug
Bovenaan Onderaan