Vakantie Noorwegen + Zweden (met pics)

Jeetje Koffer..........mooi zeg :}

Ik kan me voorstellen dat je hebt genoten.
 
Kijk en daar is een gsx1100F nu bij voorbaat geschikt voor, laat dit een les zijn voor allen ;)

Die kettingsmeer problemen zou iedere kettingfiets last van hebben, tenzij uitgerust met een goed smeersysteem. Ik gebruik gewoon motorolie en laat het een nachtje intrekken, krant eronder en de volgende dag neem ik het even af met een doekje.

Dat ruitje kwam wel van pas zeker?

Mooie foto's kofferrek! Dat zal me een tochtje geweest zijn ;) Maar wat een natuurschoon..prachtig.

1) Ik zou het maar goed schoonmaken bij de wielen (zonder argressieve troep te gebruiken of hogedruk, eerst voorzichig afvegen met een tandeborstel, let op wel eraf en er niet in) bij de keerringen, check die ook even anders heb je straks ook nog nieuwe lagers nodig..niet dat dat een kostbare zaak is.

2) Voorspatbord eraf halen anders veroorzaakt het vuil met de licht schurende werking van je voorspatbord diepe groeven in je voorpoten. Je kan hem eraf halen met het wiel erin maar let op je keerringen van je voorpoten! Ik demonteer het voorspatbord vanonderen ,, 4 sterschroefjes en dan boven die 4 sier inbus bouten..niet kwijtraken die 4 sierinbusbouten want die dingen kun je nergens krijgen ook niet origineel te bestellen.

3) Ik zou alle wielen er even afhalen want er zit zoveel troep (kijk maar eens bij je achterbrug) op je motor dat je het wel even secuur en met beleid moet schoonmaken. Ook handig met je voorspatbord en je achtervering..ja ja das schrikken ;)

4) Check de pot van je uitlaat beneden even (willen ze wel eens op lekken en kun je oplossen met een lasje) want die uitlaten van een gsx1100f zijn van kneed metaal, roest in de hand en nog beter in de mond. Mocht je de uitlaten eraf halen zet dan wel ff van die nieuwe uitlaat antilek ringen (ben de naam ff kwijt) erin anders zit je je af te vragen waar al die rook toch steeds precies vandaan komt)

5) Laat gelijk naast de ketting nieuwe tandwielen monteren.

PS: Er schijnen ook bandit bochten te passen ze moeten enkel iets verhit worden om de bocht goed te krijgen..las ik ergens.

http://www.gsx-f.de/
 
Laatst bewerkt:
Cool, ik ben op ongeveer alle plekken geweest die op de foto's staan, helaas heb ik alles met de 4 wieler gedaan. Ook ben ik met je eens dat de weg naar lysebotn minstens net zo mooi is als de afdaling zelf. Ik weet ook bij de plaats Souda ook nog een weg die op deze weg lijkt alleen is die ongeveer 40 kilometer.
Heb je in de lysefjord nog base-jumpers gezien, ik twee jaar terug wel, best wel spektaculair gezicht vanaf de boot.
Voor de rest, de gletchers,
Geiranger: nog naar Dalsniba rereden?
De preekstoel: Wel een foto gemaakt terwijl je op de punt zat toch?
Trolstigen: heb ik nog ergens in het wild gekampeerd ergens boven op de pas,

Allemaal erg herkenbaar, en ik ben blij dat ik al weer aan het plannen ben, volgend jaar weer 3 weken naar de Noordkaap

Als je trouwens hard wil rijden moet je in Noorwegen boven de pool cirkel zijn, het is daar zo kaal dat het onmogenlijk is om de radar apparatuur ergens achter te verbergen :}
 
(Afbeelding)
En iedereen spreekt altijd wel over de 28 haarspeldbochten bij Lysebotn maar vergeet te vertellen dat de 20 kilometer ernaartoe ook een lust om te rijden is :9


Veel herkenbare plaatjes hoor!

full


Op de weg naar Lysebotn moet je ook hier langs zijn gekomen (zelfde bordje bedoel ik, maar dan zonder die vent erop...)

Mocht je t bordje gefotografeerd hebben, de gele sticker(2002)zal er wel niet meer opgezeten hebben.

Oja, fijne onverlichte hairpintunnel daar bij Lysebotn....
 
Cool, ik ben op ongeveer alle plekken geweest die op de foto's staan, helaas heb ik alles met de 4 wieler gedaan.
Dom ;)
Ook ben ik met je eens dat de weg naar lysebotn minstens net zo mooi is als de afdaling zelf. Ik weet ook bij de plaats Souda ook nog een weg die op deze weg lijkt alleen is die ongeveer 40 kilometer.
Van Souda (of Sauda :? ) naar Røldal :? Is erg mooi ja.
Heb je in de lysefjord nog base-jumpers gezien, ik twee jaar terug wel, best wel spektaculair gezicht vanaf de boot.
Niet met de boot geweest, Ik moest de weg naar Lysebotn heen en terug rijden :9
Voor de rest, de gletchers,
Geiranger: nog naar Dalsniba rereden?
Yep, jammer dat de touringcars de (onverharde) haarspeldbochten helemaal stuk rijden, anders was dat echt een spectaculaire weg. Nu moet je iets te voorzichtig zijn met al het losse grind + de kuilen in de bochten.
De preekstoel: Wel een foto gemaakt terwijl je op de punt zat toch?
Wel staand op een half metertje van de rand. Vond ik al spectaculair genoeg :)
Trolstigen: heb ik nog ergens in het wild gekampeerd ergens boven op de pas,
:9
Allemaal erg herkenbaar, en ik ben blij dat ik al weer aan het plannen ben, volgend jaar weer 3 weken naar de Noordkaap

Als je trouwens hard wil rijden moet je in Noorwegen boven de pool cirkel zijn, het is daar zo kaal dat het onmogenlijk is om de radar apparatuur ergens achter te verbergen :}
De enige controle die ik heb gezien (en ben aangehouden voor een routinecontrole) was op de 15 kilometer E6 die ik heb gereden. En daar hield ik er al rekening mee en heb ik me netjes aan de max. snelheid gehouden (geloof ik tenminste want op sommige stukken E6 is die maar 60 kmh :( ) Voor de rest overal lekker doorgereden.
 
Kijk en daar is een gsx1100F nu bij voorbaat geschikt voor, laat dit een les zijn voor allen ;)

Die kettingsmeer problemen zou iedere kettingfiets last van hebben, tenzij uitgerust met een goed smeersysteem. Ik gebruik gewoon motorolie en laat het een nachtje intrekken, krant eronder en de volgende dag neem ik het even af met een doekje.

Dat ruitje kwam wel van pas zeker?

Mooie foto's kofferrek! Dat zal me een tochtje geweest zijn ;) Maar wat een natuurschoon..prachtig.

1) Ik zou het maar goed schoonmaken bij de wielen (zonder argressieve troep te gebruiken of hogedruk, eerst voorzichig afvegen met een tandeborstel, let op wel eraf en er niet in) bij de keerringen, check die ook even anders heb je straks ook nog nieuwe lagers nodig..niet dat dat een kostbare zaak is.

2) Voorspatbord eraf halen anders veroorzaakt het vuil met de licht schurende werking van je voorspatbord diepe groeven in je voorpoten. Je kan hem eraf halen met het wiel erin maar let op je keerringen van je voorpoten! Ik demonteer het voorspatbord vanonderen ,, 4 sterschroefjes en dan boven die 4 sier inbus bouten..niet kwijtraken die 4 sierinbusbouten want die dingen kun je nergens krijgen ook niet origineel te bestellen.

3) Ik zou alle wielen er even afhalen want er zit zoveel troep (kijk maar eens bij je achterbrug) op je motor dat je het wel even secuur en met beleid moet schoonmaken. Ook handig met je voorspatbord en je achtervering..ja ja das schrikken ;)

4) Check de pot van je uitlaat beneden even (willen ze wel eens op lekken en kun je oplossen met een lasje) want die uitlaten van een gsx1100f zijn van kneed metaal, roest in de hand en nog beter in de mond. Mocht je de uitlaten eraf halen zet dan wel ff van die nieuwe uitlaat antilek ringen (ben de naam ff kwijt) erin anders zit je je af te vragen waar al die rook toch steeds precies vandaan komt)

5) Laat gelijk naast de ketting nieuwe tandwielen monteren.

PS: Er schijnen ook bandit bochten te passen ze moeten enkel iets verhit worden om de bocht goed te krijgen..las ik ergens.

http://www.gsx-f.de/
De GSX 1100 F is en blijft een fantastisch werkpaard :9

@1) voorvork krijgt komende winter nieuwe olie, en dan vervang ik gelijk de keerringen en die afdichtrubbers die bovenop de onderste vorkpoot zitten (zijn een beetje rot)

@2) Bedankt voor de tip!

@3) Meeste heb ik al met veel water weggespoeld (tuinslang, geen hoge druk)

@4) Afgelopen winter heb ik de voorbochten van de uitlaat vernieuwd en gelijk de hele uitlaat nagelopen.

@5) Kettingsetje (+ achterband) is besteld. Ik kan ze wegens tijdgebrek mijnerzijds pas over 1,5 week laten monteren ;(
Afgelopen maandag op en neer naar het tankstation gereden (5 km verderop), en ik voelde de ketting een paar keer een ruk geven. Bij thuiskomst even gekeken en er zijn nu een paar hoekjes van de tanden van het achterste tandwiel afgebroken :X ([me]Kofferrek hoopt dat hij de 10 kilometer naar de dealer nog haalt :X )[/me]
 
Mooie foto's en ene erg mooi gebied om te rijden.. kan je mss de route die je hebt gevolgd posten of anders mailen (M_maghrani@hotmail.com)
hoevceel km reed je gemiddeld in de bergen/dag?
 
gaaf man!!!...ziet er heeeeel mooi uit...wrom hebben wij dit nou niet in nederland he?? :)
 
Klopt maar toen reed ik nog op een echt brik, compleet met meer olie verbruik dan benzine, meer roest dan chroom en ga zo maar door, ook was ik samen met mijn broer, die toen net zijn koekblik bewijs had, en hij wilde erg graag de haarspelden doen.
Van Souda (of Sauda :? ) naar Røldal :? Is erg mooi ja.
Yep die bedoel ik van Sauda naar Røldal.
Niet met de boot geweest, Ik moest de weg naar Lysebotn heen en terug rijden :9
Goh wat erg moet je een van de mooiste wegen van europa 2 keer rijden. :]
Yep, jammer dat de touringcars de (onverharde) haarspeldbochten helemaal stuk rijden, anders was dat echt een spectaculaire weg. Nu moet je iets te voorzichtig zijn met al het losse grind + de kuilen in de bochten.
Inderdaad de weg is erg slecht maar het spectaculaire uitzicht maakt alles wel weer goed. Ik heb daar halverwege gestaan met een lekke waterpomp, word je ook niet vrolijk van.
Wel staand op een half metertje van de rand. Vond ik al spectaculair genoeg :)
Ik zal straks wel ff mijn foto's erbij zoeken. Ik heb zelfs met motor rijden nog nooit zoveel adrenaline door mijn lijf heen gehad.
Was best wel gezellig samen met een paar koeien die toch even kwamen kijken wie er zo gek was en moet + 5 graden daar boven op die pas te gaan kamperen.
De enige controle die ik heb gezien (en ben aangehouden voor een routinecontrole) was op de 15 kilometer E6 die ik heb gereden. En daar hield ik er al rekening mee en heb ik me netjes aan de max. snelheid gehouden (geloof ik tenminste want op sommige stukken E6 is die maar 60 kmh :( ) Voor de rest overal lekker doorgereden.
Ik ben nog wel een paar vaste gatso-kasten tegen gekomen, maar die zie je inderdaad alleen maar op de "grote" weg.
 
2 woorden

Vette sjit!

Wat een wegen zeg, dan baal je toch even dat je in Nederland (Randstad) woont...
 
ik wil ook!!! ow wacht. ik gá ook. alleen is dat pas volgend jaar. B| ik wil nú. want het is echt een pracht land.
 
Terug
Bovenaan Onderaan