Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zat meer aan een cardan te denkenSuper, dit wil ik in de toekomst ook nog eens doen.Hier heb ik maar een antwoord op: Koop een Kettingsmeersysteem
(Afbeelding)
Maar het uitzicht is de moeite waard.
Als je denkt dat je net zo goed voor mijn Pan kunt zorgen als ik altijd heb gedaan, dan mag je hem misschien kopen.Ik zat meer aan een cardan te denken
Ach kom, met een beetje doorzettingsvermogen moet dat toch lukken(Afbeelding)
De klim naar Preikestolen is niet echt per motor te doen...
Super me is beetje jaloers. Maar al die haarspeldbochten en dat ongelijkmatig verdeelde profiel . hoe ben je op je plaat gegaan?Ik zat meer aan een cardan te denken
Veel regenkilometers en een ketting die vanaf halverwege niet meer goed is (en ik ben dus maar iets rustiger gaan rijden)Super me is beetje jaloers. Maar al die haarspeldbochten en dat ongelijkmatig verdeelde profiel .
Lezenhoe ben je op je plaat gegaan?
- 0 keer onderuitgegaan (Dat is bij mij een aparte vermelding waard )
ps GS kopen
Jeetje Koffer..........mooi zeg
Ik kan me voorstellen dat je hebt genoten.
Dubble check. Ik kon het gewoon niet geloven toen ik het lasLezen
(Afbeelding)
En iedereen spreekt altijd wel over de 28 haarspeldbochten bij Lysebotn maar vergeet te vertellen dat de 20 kilometer ernaartoe ook een lust om te rijden is
DomCool, ik ben op ongeveer alle plekken geweest die op de foto's staan, helaas heb ik alles met de 4 wieler gedaan.
Van Souda (of Sauda ) naar Røldal Is erg mooi ja.Ook ben ik met je eens dat de weg naar lysebotn minstens net zo mooi is als de afdaling zelf. Ik weet ook bij de plaats Souda ook nog een weg die op deze weg lijkt alleen is die ongeveer 40 kilometer.
Niet met de boot geweest, Ik moest de weg naar Lysebotn heen en terug rijdenHeb je in de lysefjord nog base-jumpers gezien, ik twee jaar terug wel, best wel spektaculair gezicht vanaf de boot.
Yep, jammer dat de touringcars de (onverharde) haarspeldbochten helemaal stuk rijden, anders was dat echt een spectaculaire weg. Nu moet je iets te voorzichtig zijn met al het losse grind + de kuilen in de bochten.Voor de rest, de gletchers,
Geiranger: nog naar Dalsniba rereden?
Wel staand op een half metertje van de rand. Vond ik al spectaculair genoegDe preekstoel: Wel een foto gemaakt terwijl je op de punt zat toch?
Trolstigen: heb ik nog ergens in het wild gekampeerd ergens boven op de pas,
De enige controle die ik heb gezien (en ben aangehouden voor een routinecontrole) was op de 15 kilometer E6 die ik heb gereden. En daar hield ik er al rekening mee en heb ik me netjes aan de max. snelheid gehouden (geloof ik tenminste want op sommige stukken E6 is die maar 60 kmh ) Voor de rest overal lekker doorgereden.Allemaal erg herkenbaar, en ik ben blij dat ik al weer aan het plannen ben, volgend jaar weer 3 weken naar de Noordkaap
Als je trouwens hard wil rijden moet je in Noorwegen boven de pool cirkel zijn, het is daar zo kaal dat het onmogenlijk is om de radar apparatuur ergens achter te verbergen
De GSX 1100 F is en blijft een fantastisch werkpaardKijk en daar is een gsx1100F nu bij voorbaat geschikt voor, laat dit een les zijn voor allen
Die kettingsmeer problemen zou iedere kettingfiets last van hebben, tenzij uitgerust met een goed smeersysteem. Ik gebruik gewoon motorolie en laat het een nachtje intrekken, krant eronder en de volgende dag neem ik het even af met een doekje.
Dat ruitje kwam wel van pas zeker?
Mooie foto's kofferrek! Dat zal me een tochtje geweest zijn Maar wat een natuurschoon..prachtig.
1) Ik zou het maar goed schoonmaken bij de wielen (zonder argressieve troep te gebruiken of hogedruk, eerst voorzichig afvegen met een tandeborstel, let op wel eraf en er niet in) bij de keerringen, check die ook even anders heb je straks ook nog nieuwe lagers nodig..niet dat dat een kostbare zaak is.
2) Voorspatbord eraf halen anders veroorzaakt het vuil met de licht schurende werking van je voorspatbord diepe groeven in je voorpoten. Je kan hem eraf halen met het wiel erin maar let op je keerringen van je voorpoten! Ik demonteer het voorspatbord vanonderen ,, 4 sterschroefjes en dan boven die 4 sier inbus bouten..niet kwijtraken die 4 sierinbusbouten want die dingen kun je nergens krijgen ook niet origineel te bestellen.
3) Ik zou alle wielen er even afhalen want er zit zoveel troep (kijk maar eens bij je achterbrug) op je motor dat je het wel even secuur en met beleid moet schoonmaken. Ook handig met je voorspatbord en je achtervering..ja ja das schrikken
4) Check de pot van je uitlaat beneden even (willen ze wel eens op lekken en kun je oplossen met een lasje) want die uitlaten van een gsx1100f zijn van kneed metaal, roest in de hand en nog beter in de mond. Mocht je de uitlaten eraf halen zet dan wel ff van die nieuwe uitlaat antilek ringen (ben de naam ff kwijt) erin anders zit je je af te vragen waar al die rook toch steeds precies vandaan komt)
5) Laat gelijk naast de ketting nieuwe tandwielen monteren.
PS: Er schijnen ook bandit bochten te passen ze moeten enkel iets verhit worden om de bocht goed te krijgen..las ik ergens.
http/www.gsx-f.de/
Klopt maar toen reed ik nog op een echt brik, compleet met meer olie verbruik dan benzine, meer roest dan chroom en ga zo maar door, ook was ik samen met mijn broer, die toen net zijn koekblik bewijs had, en hij wilde erg graag de haarspelden doen.
Yep die bedoel ik van Sauda naar Røldal.Van Souda (of Sauda ) naar Røldal Is erg mooi ja.
Goh wat erg moet je een van de mooiste wegen van europa 2 keer rijden.Niet met de boot geweest, Ik moest de weg naar Lysebotn heen en terug rijden
Inderdaad de weg is erg slecht maar het spectaculaire uitzicht maakt alles wel weer goed. Ik heb daar halverwege gestaan met een lekke waterpomp, word je ook niet vrolijk van.Yep, jammer dat de touringcars de (onverharde) haarspeldbochten helemaal stuk rijden, anders was dat echt een spectaculaire weg. Nu moet je iets te voorzichtig zijn met al het losse grind + de kuilen in de bochten.
Ik zal straks wel ff mijn foto's erbij zoeken. Ik heb zelfs met motor rijden nog nooit zoveel adrenaline door mijn lijf heen gehad.Wel staand op een half metertje van de rand. Vond ik al spectaculair genoeg
Was best wel gezellig samen met een paar koeien die toch even kwamen kijken wie er zo gek was en moet + 5 graden daar boven op die pas te gaan kamperen.
Ik ben nog wel een paar vaste gatso-kasten tegen gekomen, maar die zie je inderdaad alleen maar op de "grote" weg.De enige controle die ik heb gezien (en ben aangehouden voor een routinecontrole) was op de 15 kilometer E6 die ik heb gereden. En daar hield ik er al rekening mee en heb ik me netjes aan de max. snelheid gehouden (geloof ik tenminste want op sommige stukken E6 is die maar 60 kmh ) Voor de rest overal lekker doorgereden.
Dat hebben wij toch ook.gaaf man!!!...ziet er heeeeel mooi uit...wrom hebben wij dit nou niet in nederland he??
Wat dacht je?Jongens, wie o wie, volgend jaar naar Noorwegen