Vakantie Noorwegen + Zweden (met pics)

Kofferrek

MF veteraan
Donateur
23 jun 2003
83.252
6
Eerst even wat kale cijfers

- 20 dagen
- totaal 7750 kilometers :]
- ruim 500 kilometer onverhard waarvan 200 km in de stromende regen :X
- 1 keer aangehouden (zonder gevolgen, die jongens waren net hun laserapparatuur aan het
opzetten, niet dat ik ooit te hard rij natuurlijk O-) )
- héél veel bochtjes, klimmetjes en afdalingen
- temperatuur van 5º C tot 32º C 8-)
- ook veel regen B|
- 1 achterband
- 1 kettingsetje :(
- 0 keer onderuitgegaan *D (Dat is bij mij een aparte vermelding waard :P )

full

eindeloze wegen
 
full

Het zou droog blijven volgens de Zweedse Erwin Krol :(
En deze troep zat ook op m'n ketting :X Die kan daar dus niet goed tegen '(
 
full

Zouden ze hier ook radarcontroles houden :?
[me]Kofferrek hoopt van niet :X :X [/me]
 
full

Geiranger ligt onder in een fjord. De weg ernaar toe heb ik even in rood aangegeven.
 
full

Birkedalsbre, de meest bekende gletschertong van de jostedalsbreen. Puur toeristisch, en een klim (te voet) van ruim een uur in de brandende zon om er te komen.
 
full

Op de motor is het makkelijker om één dal verder (bij Loen) naar de Kjenndalsbre te rijden. Hier geen japanse toeristen die per paardenkoetsje of golfkarretje omhoog getrokken worden maar een goede (tol)weg die tot vlak bij de gletscher leidt. Vanaf de parkeerplaats is het circa 10 minuten lopen tot aan de voet van de gletschertong. (in het cirkeltje staan een paar mensen als referentie van de grootte)
 
full

In het sognedal staat bij elvesæter opeens dit beeld.
Met het landschap waar je dan doorrijdt kreeg ik opeens allerlei associaties :P
 
full

Røldalsfjellet, rechts de moderne tunnel maar de weg over de pas blijft natuurlijk leuker :)
 
full

De klim naar Preikestolen is niet echt per motor te doen...
 
full

Lysebotn, 28 (of 31 ligt eraan waar je begint te tellen) haarspeldbochten om vanaf 800 meter af te dalen naar zeeniveau :9
 
full

En iedereen spreekt altijd wel over de 28 haarspeldbochten bij Lysebotn maar vergeet te vertellen dat de 20 kilometer ernaartoe ook een lust om te rijden is :9
 
full

[me]Kofferrek denkt dat hij zich niet veel zorgen hoeft te maken dat hij geflitst is :P [/me]
 
full

M'n achterband heeft nog voldoende profiel, het is alleen een beetje ongelijkmatig verdeeld 8-)
 
full

Maar met de methode jan-jaap kan ik nog wel een paar duizend kilometer er mee rijden :+
 
full

4 dagen stromende regen en over deels onverharde wegen rijden had deze uitwerking op m'n ketting B| Ondanks regelmatig (lees iedere stop) smeren glom m'n ketting continu of zat er een dikke laag modder op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan